Gå til innhold

Skjermkort til spill


Bimmerlars

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere PC-en med et nytt skjermkort og litt mer ram og håper på råere og grafikk og mulighet til å få spilla til å gå litt glattere.

Hva har dere å anbefale?

Håper på å kunne kjøre Unreal Tournament 3 og Crysis ihvertfall med bra og glatt grafikk.

 

PC-en har dette utstyret fra før av:

 

- AMD Athlon 64 Processor 3500+ 2,21 GHz

- 1 GB Ram

- Nvidia GeForce 7600 GT skjermkort

- ASUS M2N-E ACPI BIOS Revision 0103 hovedkort, altså PSI express

Endret av Bimmerlars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe RAM så må det bli gammel DDR(1) RAM siden det er det eneste HK/CPUen din støtter. Vil du gå over til ddr2/3 må du da skaffe både nytt cpu og hk òg RAM, og siden du også skal ha et nytt skjermkort (kanskje PSU òg) blir det fort over 3k

 

Hvis du skal kjøpe noe så kan du like gjerne kjøpe 8800GT, men din CPU og RAM-(mengde og hastighet) vil fort bli flaskehalsen (crysis i 800*600 på low?).

 

Hadde jeg vært deg og skulle absolutt kjøpe noe så hadde det blitt bare skjermkortet, hadde ikke investert i socket 939 HK/CPU eller ddr1 idag =\

Lenke til kommentar

Lasta ned CPU-Z nå, og der står det at jeg har 1024mb DDR2 ram.

Står også at hovedkortet er PCI express, så vet dere det.

Prosessoren er socket AM2.

 

Er det jeg har satt sammen her på mpx.no bra og brukanes?

 

 

 

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB Skjermkort

PCIe 2.0, GDDR3, 2xDVI/HDTV/HDCP

2 049,-

 

 

OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT

2048MB x 2, 800MHz, CL5, "5-5-5-18"

895,-

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe RAM så må det bli gammel DDR(1) RAM siden det er det eneste HK/CPUen din støtter. Vil du gå over til ddr2/3 må du da skaffe både nytt cpu og hk òg RAM, og siden du også skal ha et nytt skjermkort (kanskje PSU òg) blir det fort over 3k

 

Hvis du skal kjøpe noe så kan du like gjerne kjøpe 8800GT, men din CPU og RAM-(mengde og hastighet) vil fort bli flaskehalsen (crysis i 800*600 på low?).

 

Hadde jeg vært deg og skulle absolutt kjøpe noe så hadde det blitt bare skjermkortet, hadde ikke investert i socket 939 HK/CPU eller ddr1 idag =\

 

Det er tydelig at du ikke vet hva du snakker om siden hovedkortet hans ASUS M2N-E støtter ddr2 og er socket AM2 og ikke ddr1 og socket 939 som du skriver. Og en ting til så er det hovedkortet som bestemmer hvilken type ram man skal ha , CPUen har ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Lasta ned CPU-Z nå, og der står det at jeg har 1024mb DDR2 ram.

Står også at hovedkortet er PCI express, så vet dere det.

Prosessoren er socket AM2.

 

Er det jeg har satt sammen her på mpx.no bra og brukanes?

 

 

 

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB Skjermkort

PCIe 2.0, GDDR3, 2xDVI/HDTV/HDCP

2 049,-

 

 

OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT

2048MB x 2, 800MHz, CL5, "5-5-5-18"

895,-

 

Tror ikke du trenger 4gb med mindre du har Vista 64. Hvilker strømforsyning har du?

Lenke til kommentar
Det er tydelig at du ikke vet hva du snakker om siden hovedkortet hans ASUS M2N-E støtter ddr2 og er socket AM2 og ikke ddr1 og socket 939 som du skriver. Og en ting til så er det hovedkortet som bestemmer hvilken type ram man skal ha , CPUen har ingenting med dette å gjøre.

 

Så litt fort over, trodde faktisk ikke at folk kjøpte 3500+ CPUer til AM2, beklager dette, roter litt når jeg skriver fort :blush:

 

Hovedkortet bestemmer hvilken type RAM, men i tilfellet AMD så gikk de fra 939 til AM2 for å få støtte for DDR2.

Og det ble gjort små endringer i CPUen/socketen, men ikke i arkitekturen nei.

 

 

Men når ting har blitt rettet opp, så er det vel å kjøpe et nytt minne-kit og gpu, òg kanskje cpu seinere ;)

Lenke til kommentar
Det er tydelig at du ikke vet hva du snakker om siden hovedkortet hans ASUS M2N-E støtter ddr2 og er socket AM2 og ikke ddr1 og socket 939 som du skriver. Og en ting til så er det hovedkortet som bestemmer hvilken type ram man skal ha , CPUen har ingenting med dette å gjøre.

 

Så litt fort over, trodde faktisk ikke at folk kjøpte 3500+ CPUer til AM2, beklager dette, roter litt når jeg skriver fort :blush:

 

Hovedkortet bestemmer hvilken type RAM, men i tilfellet AMD så gikk de fra 939 til AM2 for å få støtte for DDR2.

Og det ble gjort små endringer i CPUen/socketen, men ikke i arkitekturen nei.

 

 

Men når ting har blitt rettet opp, så er det vel å kjøpe et nytt minne-kit og gpu, òg kanskje cpu seinere ;)

 

Flott da er vi enige :)

Lenke til kommentar

Da er følgende bestilt fra MPX:

 

PV-T88P-YDF4 XFX GeForce 8800GT 600M 512MB Skjermkort

 

 

1 1 639,- 1 639,-

OCZ2G8002GK OCZ Gold GX XTC 2048MB DDR2 PC6400 KIT

 

 

1 355,- 355,-

ADO4800DDBOX AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

 

 

1 614,- 614,-

931352-0914-wd Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

 

 

1 316,- 316,-

 

 

Høres dette greit ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...