Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skiftet fra "Domain" til "Workgruop" nå virker ikke passordet lengre. HJELP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Logg deg inn på lokalbruker under administrator uten passord.

Viss det ga noen mening?

Nei. Det går nok ikke. Det er tre felt som kan fylles ut. User Name, Log on to og Password.

I feltet "Log on to" er det et ferdigfylt alternativ (det gamle) mens User Name er tomt, noe det ikke var før...

Lenke til kommentar

Viss det ga noen mening?

Nei. Det går nok ikke. Det er tre felt som kan fylles ut. User Name, Log on to og Password.

I feltet "Log on to" er det et ferdigfylt alternativ (det gamle) mens User Name er tomt, noe det ikke var før...

Hmm merkelig, fortell mest mulig om saken. Er det novell, XP eller vista du kjører?

Ah, sett "log on to" til "denne maskinen" viss det går

og gjør som jeg sa tidligere.

Lenke til kommentar

Viss det ga noen mening?

Hmm merkelig, fortell mest mulig om saken. Er det novell, XP eller vista du kjører?

Ah, sett "log on to" til "denne maskinen" viss det går

og gjør som jeg sa tidligere.

Bruker Xp. Har prøvd med Administrator, "log on to" blablabla(this computer), passord blank.

Da får jeg bare en feilmelding: "The system could not log you on. Verify your user name and domare are correct and then type your password again. ..."

Skjønner ingenting nå :S

Lenke til kommentar
men hvis det brukernavnet var et domenebrukernavn, og ikke et lokalt brukernavn. så når du har koblet fra domenet har ikke den brukeren tilgang til å logge på maskina lenger.

Jeg har altså null sjangs for å komme inn igjen?

For å logge deg inn igjen på domenet må du antagelig logge på datamaskinen med en konto med administratorprivilegier, og etter det logge deg inn på domenet med en konto som har rettigheter til å melde maskiner inn i domenet. Rett på meg om jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
men hvis det brukernavnet var et domenebrukernavn, og ikke et lokalt brukernavn. så når du har koblet fra domenet har ikke den brukeren tilgang til å logge på maskina lenger.

Jeg har altså null sjangs for å komme inn igjen?

For å logge deg inn igjen på domenet må du antagelig logge på datamaskinen med en konto med administratorprivilegier, og etter det logge deg inn på domenet med en konto som har rettigheter til å melde maskiner inn i domenet. Rett på meg om jeg tar feil ;)

Stemmer det, men litt vanskelig når han ikke har noen konto med administratorprivilegier ;)

Lenke til kommentar
Ta med maskina til de som har satt opp domenet, og be de logge på med en domenebruker. Hvorfor har du i det heletatt brukt et domene?

Skolesammenheng. Ser nok ut som om jeg må formatere. Har jo logget av domenet uten å ha noen bruker i "Workgroup"... Uff..

Har prøvd litt med den, men Administrator er uten passord og det går ikke an å logge inn som :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...