aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Gikk på: Start -> Høyreklikk på min datamaskin -> Properties -> Computer Name -> Change Skiftet fra Domain til Workgruop, fikk beskjed om at jeg måtte restarte. Når jeg har restarta virker ikke passordet. Hjelp!! Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Logg deg inn på lokalbruker under administrator uten passord. Viss det ga noen mening? Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Logg deg inn på lokalbruker under administrator uten passord.Viss det ga noen mening? Nei. Det går nok ikke. Det er tre felt som kan fylles ut. User Name, Log on to og Password. I feltet "Log on to" er det et ferdigfylt alternativ (det gamle) mens User Name er tomt, noe det ikke var før... Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Logg deg inn på lokalbruker under administrator uten passord.Viss det ga noen mening? Nei. Det går nok ikke. Det er tre felt som kan fylles ut. User Name, Log on to og Password. I feltet "Log on to" er det et ferdigfylt alternativ (det gamle) mens User Name er tomt, noe det ikke var før... Hmm merkelig, fortell mest mulig om saken. Er det novell, XP eller vista du kjører? Ah, sett "log on to" til "denne maskinen" viss det går og gjør som jeg sa tidligere. Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Logg deg inn på lokalbruker under administrator uten passord.Viss det ga noen mening? Nei. Det går nok ikke. Det er tre felt som kan fylles ut. User Name, Log on to og Password. I feltet "Log on to" er det et ferdigfylt alternativ (det gamle) mens User Name er tomt, noe det ikke var før... Hmm merkelig, fortell mest mulig om saken. Er det novell, XP eller vista du kjører? Ah, sett "log on to" til "denne maskinen" viss det går og gjør som jeg sa tidligere. Bruker Xp. Har prøvd med Administrator, "log on to" blablabla(this computer), passord blank. Da får jeg bare en feilmelding: "The system could not log you on. Verify your user name and domare are correct and then type your password again. ..." Skjønner ingenting nå :S Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Prøv med ditt gamle passord Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Prøv med ditt gamle passord Har prøvd. Virker ikke :/ Alt som ble gjort om, var at det ble skiftet fra "Domain" til "Workgroup" - så forsvant brukernavnet (som brukte å være ferdigskrevet) fra Log on skjermen... Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 men hvis det brukernavnet var et domenebrukernavn, og ikke et lokalt brukernavn. så når du har koblet fra domenet har ikke den brukeren tilgang til å logge på maskina lenger. Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 men hvis det brukernavnet var et domenebrukernavn, og ikke et lokalt brukernavn. så når du har koblet fra domenet har ikke den brukeren tilgang til å logge på maskina lenger. Jeg har altså null sjangs for å komme inn igjen? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Alt er mulig. Prøvd og starte opp i sikkerhetsmodus og prøvd og logge på lokal administrator derfra? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 men hvis det brukernavnet var et domenebrukernavn, og ikke et lokalt brukernavn. så når du har koblet fra domenet har ikke den brukeren tilgang til å logge på maskina lenger. Jeg har altså null sjangs for å komme inn igjen? For å logge deg inn igjen på domenet må du antagelig logge på datamaskinen med en konto med administratorprivilegier, og etter det logge deg inn på domenet med en konto som har rettigheter til å melde maskiner inn i domenet. Rett på meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Prøv sikkermodus, logg inn som Administrator uten passord der. Ellers er det vel et verktøy for å nullstille passordet på ultimate bootcd du eventuelt kan teste Lenke til kommentar
QBab Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 men hvis det brukernavnet var et domenebrukernavn, og ikke et lokalt brukernavn. så når du har koblet fra domenet har ikke den brukeren tilgang til å logge på maskina lenger. Jeg har altså null sjangs for å komme inn igjen? For å logge deg inn igjen på domenet må du antagelig logge på datamaskinen med en konto med administratorprivilegier, og etter det logge deg inn på domenet med en konto som har rettigheter til å melde maskiner inn i domenet. Rett på meg om jeg tar feil Stemmer det, men litt vanskelig når han ikke har noen konto med administratorprivilegier Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg regner med at det ikke er et godt tegn når maskina klikker i SafeMode :S Når jeg trykker alt + ctrl + del fryser det ... Skal prøve en gang til. Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 SafeMode fryser idet jeg trykker alt + ctrl + del ... Hjelpes meg... Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Men hvis jeg har logget meg av domenet der jeg hadde brukerkonto. Hvordan kan jeg da logge på i det hele tatt? Administrator stod vel i det domenet også? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ta med maskina til de som har satt opp domenet, og be de logge på med en domenebruker. Hvorfor har du i det heletatt brukt et domene? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Ta med maskina til de som har satt opp domenet, og be de logge på med en domenebruker. Hvorfor har du i det heletatt brukt et domene? Skolesammenheng. Ser nok ut som om jeg må formatere. Har jo logget av domenet uten å ha noen bruker i "Workgroup"... Uff.. http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Har prøvd litt med den, men Administrator er uten passord og det går ikke an å logge inn som :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå