Åsmund Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei. Jeg har en Linksys wrt54gl router tilkoblet lyse med 10 mbit ut og inn. Jeg bruker siste firmware fra linksys. Det er mellom 1-4 koblet samtidig, vanligvis bare 2. Maskinen jeg sitter ved nå er en laptop med vista ultimate, og serveren min har xp pro. Serveren deler ut nett til htpc og kontor/spill pc. Både server og laptop har ustabilt nett. Jeg kan pinge hw.no og få mellom 50 til 75% tap. pinger jeg vpn som er igjennom hamachi får jeg ingen tap. pinger jeg routeren får jeg samme tap som om jeg penger hw.no. Nå er det huseieren som har routeren, så jeg vil ikke teste hvordan det er med direkte tilkobling til modemet enda. Men uansett, når jeg ikke får pinga routeren, da tenkte jeg det er routeren som er ustabil og ikke Lyse/isp. Alikevel, hvorfor får jeg da pinga vpn som går over samme nettverket uten tap? Kan fortsatt problemet ligge hos isp? edit: jeg glemte å legge til at jeg kan velge dhcp release og renew på routeren så fungerer alt fint, pinger alt uten tap i 20 sekunder elns. edit: vel, det var ialefall routeren det var noe galt med. en strømreset så fungerer alt, men det skulle ikke være nødvendig. Endret 12. desember 2007 av Åsmund Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 hei, jeg må mase litt igjen, gjøre posten kortere denne gangen. det er routeren som er problemet. har prøvd å velge statisk og vanlig dhcp. med og uten kryptering. satt tilbake til facory defaults. etter strømreset fungerer alt i ca ett døgn, med flere pc-er aktive. internett slutter å fungere på alle pc-er. msn er aktiv, jeg får diverse meldinger, men kan ikke prate. azureus går fortsatt. hamachi vpn fungerer fint. Akkurat nå er jeg koble til min bror med vnc via hamachi ip-en. er det fortsatt ingen som har noen forslag? Vet det er mulig å teste ,,en anen fimware jeg ikke husker navnet på, men da brytes vel garantien. Lenke til kommentar
maheath Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ja, du kan jo prøve DD-WRT http://www.dd-wrt.com eller Tomato http://www.polarcloud.com/tomato Jeg kjører sistnevnte på 2 stk WRT54GL og er strålende fornøyd. DD-WRT har fler muligheter, men den er liksom hele tiden i "beta".... men de stabile versjonene skal vel virke bra. Tomato er litt enklere - men her hos meg er den ihvertfall mest stabil. Det er vel mer smak og behag og behov, koster ikke noe å prøve. Og er du ikke fornøyd kan du bare flashe tilbake Linksys sin originale programvare og da har du jo garanti og alt... Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei. Jeg har en Linksys wrt54gl router tilkoblet lyse med 10 mbit ut og inn. Jeg bruker siste firmware fra linksys. There is your problem Nei, spøk til side, openwrt/x-wrt, dd-wrt -- det finnes mye å velge fra for denne modellen. (En mulig kilde til ustabilitetene er antall oppkoblingene som wrt54gl'en prøver å holde oversikt over. bittorrent kan være problematisk der). Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Dette tok meg omtrent 2 sek å finne med litt søke aktivitet. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Router_Slowdown Problemet er nevnt rimelig direkte, linksysen holder tilkoblingen åpen for lenge, og til slutt begynner den å droppe nye tilkoblinger i stedet for å fjerne gamle tilkoblinger. Endret 16. desember 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) takk for svar! Ser ut som at jeg trenger ett søkekurs for jeg suger i å søke for tiden vist. ..for jeg har søkt. Endret 16. desember 2007 av Åsmund Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Bruker Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c hos broderen på en eldre wrt54G Denne har problemet med Router_Slowdown fixet. Og den er fjellstabil. 89 dager siden siste reboot Lyse 25Mbit Annbefales. Bittorrent er ingen problem.. Endret 16. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Dette er vel egentlig ikke noe bidrag til trådspørmål, men vil bare gi min støtte til dd-wrt. Har dd-wrt-generic-mini på 4 Linksys routere og er imponert over denne firmwaren i forhold til standard fw. For tiden er det v24RC5 som er installert. Venter i spenning på final utgaven. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har kikket litt på sidene dere linker til angående firmware. Finner ingen firmware som passerfor for WRT54Gv7 kjører 7.00.114 offisiell for øyeblikket. Noen som har tips for firmware til denne? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Se under routeren hvilket versjons nr. det står der... WRT54GL v1.1 ? Du finner ikke Hardware versjonen med å se inne på router menyen. Står det V7 under så er det ikke en GL du har. Endret 18. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 nå er det jeg som søker fant dette http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=51070 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Du har ikke en GL router så 3.part firmware kan du glemme. Endret 18. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Qxl neste med andre ord. Sikkert en tulling som betaler godt for den der. Finnes det overhodet noen stabile trådløse routere? Vurderer sterk å splitte ruterdelen og trådløs delen av nettverket hver for seg slik at jeg slipper å restarte hele nettverket hvergang det trådløse krangler. En bra dediktert router med gigabitinterfacer og en trådløs sak som henger på dette igjen. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Dette er vel egentlig ikke noe bidrag til trådspørmål, men vil bare gi min støtte til dd-wrt.Har dd-wrt-generic-mini på 4 Linksys routere og er imponert over denne firmwaren i forhold til standard fw. For tiden er det v24RC5 som er installert. Venter i spenning på final utgaven. Hei Jeg kjører v23 SP2 på mine 3 wrt`er, og har gjort fra dagen den ble final. Hva er forskjell på v23 SP2 og v24RC5, finner ikke dokumentasjon i farten. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ja, du kan jo prøve DD-WRT http://www.dd-wrt.com eller Tomato http://www.polarcloud.com/tomato Jeg kjører sistnevnte på 2 stk WRT54GL og er strålende fornøyd. Nå kupper jeg kanskje tråden litt her, men det får så være. Med Tomato, er det slik at du må restarte routeren for den minste lille endring? Liksom, hvis du har endret DHCP-pool, lagt til noe nytt i QOS etc, må du restarte da? DD-WRT restarter ved den minste lille endring syns jeg, så jeg lurer på hvordan Tomato er i forhold. Og hvordan er bandwith monitor? Er den like bra som den ser ut som på videoen? Lenke til kommentar
maheath Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Nei Tomato må sjelden restartes (det med DHCP-pool vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd). Men du kan endre i vilden sky i QOS uten problemer. Du ser til og med en realtime graf over hvordan QOS klassifiserer connections, så kan du justere etterhvert. Og jada - bandwidh monitor funker som annonsert. ;-) Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Båndbredde monitoren er fin. En ting jeg liker veldig godt med dd-wrt oppsettet er de to knappene "Save" & "Apply". Under oppsett går man gjennom routeren og lagrer for hver side. Når man er fornøyd:Apply. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå