Quattro7 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Satt inn en ny harddisk, med Windows XP: Det første som skjer er at Abit IP35 PRO screen kommer opp. Deretter får jeg valget om å starte Windows på vanlig måte, osv. "No signal" kommer fra skjermen. 2 sekunder etterpå... loop Dette skjer med de andre harddiskene jeg prøver også. Endret 17. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
skjellberg Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei! I starten av november flyttet jeg maskinen over i et nyt kabinett. Da fikk jeg feilmeldingen "BIOS ROM checksum error". Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=859668 Kjøpte da nytt hovedkort, og minnebrikker, etter anbefaling i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=869098 Nå har jeg montert alt, og følgende skjer. Jeg trykker på startknappen. Viftene starter, og jeg hører harddisken begynne å snurre. Den går i cirka 5 sekunder, deretter "sukker" harddisken og viftene slutter å gå (mao. den slår seg av) Jeg har forsøkt å ta ut disse delene hver for seg, og prøve da. Det samme skjer. * Minnebrikker * Skjermkort * Nettverkskort Jeg har også forsøkt med flere forskjellige harddisker, samt å slå av alle viftene. Om ikke hovedkortet bruker veldig mye strøm tror jeg ikke det er noe mangel på strøm. Vil også legge til at det overhodet ikke kommer bilde på skjermen. Hva kan det være? Prosessoren? Ja, jeg vet jeg er flink med emnetitler. hehe... Jeg ville prøvd og skifte til en støre strømforsyning... jeg hadde samme problem for 1 år siden på min stasjonere... jeg skifta strømforsyning og alt funket fint Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Nå er det rett før jeg knuser hele faenskapet.. Fra: [email protected] Din retursøknad er godkjent! Endret 17. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Når feilen er som jeg beskriver i #41, hva kan det være? Komplett gir gebyr hvis de finner ut at det ikke er noe feil, så vil være sikker. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 det kan være skjermkort problemer. hvilkne kabler har du kobla i skjermkortet -> monitor? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Nei, tviler på det. Det er maskinen som starter på nytt, og jeg tror ikke skjermen kan ha noe med det å gjøre. Har vanlig (VGA?) kabel fra skjermkort til skjerm, btw. Endret 20. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 har du feiltesta noen komponenter? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Har testet flere forskjellige harddisker og en og en RAM brikke. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 med feiltesting så tenkte jeg mer på å teste delene i maskina i en annen maskin. det kan jo være cpuen som har fått en smell. oppstart av windows krever jo mer enn oppstarten fram til det puntktet. for hvis hk funker og du har montert det rett (tenker da på posten min om spacere i kabinettet) så er det egentlig bare harddisk, psu eller cpu som kan skape et slikt problem. om du har mulighet så kjør noen runder med memtest86. programmet og framgangsmåte finner du online Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Defekt harddisk Løst, for alltid, håper jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå