Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 4-pins kabelen i kontakten, uten forlenger: Samme feil. Ingen 4-pins i kontakten i det hele tatt: Samme feil som i post #1 1 minnebrikke, skjermkort, CPU og selvfølgelig hovedkort. Samt alle kablene til komponentene. Har prøvd det. Alene og med andre kompontenter. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Resette bios! Hvilket skjermkort har du? Meget mulig at strømforsyningen din ikke henger med, ville kanskje prøvd med en annen. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Hva er en jumper og hvor sitter den? Ati Radeon X600 (Veldig gammelt) Skal prøve en annen. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Sjekk manualen, heter gjerne CCmos. Slå fysisk av strømforsyningen med knappen på baksiden eller trekk den ut av veggen før du gjør det. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) 1. Koblet ut strømledningen 2. Endret på jumperen slik det som beskrevet i manualen, (fra 1,2 til 2,3) 3. Ventet ett minutt 4. Endret på jumperen tilbake til standardinstillinger 5. Satt i strømledningen Samme feil -- I manualen står det "Power off the system". Det står ikke noe om å slå av hovedstrømmen eller ta ut ledningen? Sikker på at det er riktig? Endret 16. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) I manualen står det også at hvis det står "CMOS checksum error", så betyr det at batteriet er ødelagt. -- Edit -- Forsøkte en gang til med å sette jumperen til CLEAR CMOS posisjon, uten å slå av hovedstrømmen. Displayet viser "C.C" som betyr at jumperen står feil. Slår av strømmen og setter jumperen riktig. Displayet viser andre tall. Det virker som om det fungerer nå. Skal montere alt og prøve. Endret 16. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
voll Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei. Dette skjedde med meg på en maskin når eg hadde kjøpt et HK som ikkje støtta cpu en min. Kan det vere noko der? Eller at noko anna ikkje er støtta? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 når du monterte hk i det nye kabinettet, passa du da på å skru inn spacere på de korekte plassene? spacere er de små skruene som står i hk plata og som hk skrues fast i. dersom disse mangler eller er feilplassert så får hk direkte kontakt med metall, og det er ikke bra. da får du vanligvis feil av den typen du har her. så gå over alle spacere du har montert (om du har montert noen i det hele tatt da) og sjekk at det kun står montert der hk har hull til disse. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Nå er maskinen oppe og går. Everest hopper mellom 6 og 87 grader på CPU temperator Hvorfor måler den så feil? Åååå.. den går tregt... Endret 16. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Prøv med Core Temp. Oppdater evt bios. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Har Intel Pentium. Prøver i BIOS. - Edit: Skal installere OS'et på nytt. Hva gjør jeg når tastaturet ikke har slått seg på ennå, og teksten "Press any key to continue from CD-rom" kommer opp? Endret 17. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 dersom du har et usb tastatur, så funker ikke dette under visse deler av oppstarten. putt i et gammel ps2 tastatur så løser biffen seg btw, når du poster 2 poster på rad, så bruk redigeringsknappen på den første posten istede for å poste dobbelt Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Om USB: Sett USB keyboard support til bios om det står på OS. Kan også være lurt å sette CD-ROM som primary boot device. Minnebrikkene dine skal også ha 2,2v Har du sjekket temp i bios? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Nå var jeg inne i BIOS og satt hva maskina skulle starte på. Satt at jeg skulle skrive HEI på tastaturet. Men tastaturet er jo ikke aktivt, så jeg får ikke gjort det. Hvordan resetter jeg det? Har resatt BIOS ved å flytte jumperen mange ganger. CPU ligger på cirka 34 grader. Endret 17. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
awsome Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) . Endret 17. desember 2007 av awsome Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er det et USB tastatur? Du greier jo å navigere i bios, så da greier du vel å sette USB keyboard support til Bios også? Prøv gjerne også noen forskjellige USB porter Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Nei. Får ikke skrudd den på nå i det hele tatt. Hovedkortet lyser, men hverker PWR knappen på hovedkortet eller knappen på kabinettet virker. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Utrolig mye feil det er nå. Nå fikk jeg resatt BIOS, men nå restarter den etter at windows har lasta og den streken går frem og tilbake. µGuru: DDR2 Voltage: 1800 V Endret 17. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har du fått lagt inn operativsystem på nytt? Ikke rart det fungerer dårlig om du bruker samme som med det gamle hovedkortet. Juster spenningen til 2,2v i Bios! Kan godt sette timings til 5-5-5-15 og divider slik at du får 1066 MHz Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Lurer på om det kan være noe med harddisken. Installasjonen av windows feiler hele tiden på siste punkt. Får prøve med en annen harddisk. DDR2 Voltage: 2.200 V Endret 17. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå