Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt skjermkort

zxsonnyxz

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere grafikkytelsen på PC-en. Har ikke så mye erfaring så da er det noen ting jeg lurer på:

Nå har jeg et Gainward 8600GTS 675@725MHz / 2016@2200MHz kort som står i et MSI K9N SLI Platinum hoved kort.

Først tenkte jeg på å oppgradere til SLI, men etter de nye GT og GTS kortene er kom så ble jeg litt i tvil.

Så jeg lurer på hva jeg burde gå for. Vill jo helst ha mest mulig utelse for penga, men litt god ytelse er viktigst.

Spill som Crysis skal ivertfall gå smooth på medium og kansje noe på high med noe AA.

Har det mye å si på ytelse på et MSI 8*** eller f.eks. XFX 8*** siden det er et MSI HK?

Har 580w strømforsyning fra Hiper... Vet ikke om resten av komponentene har noe å si på GPU valg..? Kansje med tanke på SLI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du penger så ville jeg gått for nye 8800GTS (512). Den tror jeg skal gi en god del bedre ytelse enn 8600GTS i SLi.

Det er ingen forskjell på MSI, XFX, EVGA og osv. Det eneste forskjellen som kan være er at noen av produsentene selger overklokkete versjoner, som blant annet XFX plier. Men da står det i tittelen om skjermkorte er overklokket.

Det har litt å si hvilken prosessor du har, sånn at den ikke blir en flaskehals iforhold til skjermkorte.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Raskt svar!!

Hvilket tror du jeg burde velge? Så i en test at MSI sit faktisk var veldig bra. Ettersom jeg vet har de også det "beste" GT kortet.. Etter hvert tør jeg vel å overklocke det nye kortet og. Men jeg mister vel garantien da?

CPU tror jeg går greit, er en AMD X2 +6000 3GHz...

Takk igjen, tror aldri jeg har fått så rask respons i et forum før :thumbup:

Lenke til kommentar
vil også tro at det nye gts vil være et godt valg :)

(en ting til som er forskjell mello xfx, msi osv er jo selvsagt bundle'en (altså hva som følger med pakken: kabler, programvare osv)

Ja, det viste jeg jo egentlig :roll: Koster vell ikke all verden disse kablene heller da.

Men programmvaren til MSI vs, XFX sitt, vill det ha noe å si?

Endret av zxsonnyxz
Lenke til kommentar
vil også tro at det nye gts vil være et godt valg :)

(en ting til som er forskjell mello xfx, msi osv er jo selvsagt bundle'en (altså hva som følger med pakken: kabler, programvare osv)

Ja, det viste jeg jo egentlig :roll: Koster vell ikke all verden disse kablene heller da.

Men programmvaren til MSI vs, XFX sitt, vill det ha noe å si?

Programvaren? Tenker du på driverne til skjermkorte? Isåfall så er det samme drivere uansett produsent. Eller tenker du på ekstra programmer som går under bundel? Sånn som spill, videoredigeringprogram osv?

Et tips er å redigere innlegget, istedenfor å dobbelposte. ;)

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Tenkte vel egentlig på alt...

Om det følger med noen bra programmer f.eks.

Har egentlig fått svar på det meste nå, men:

Viste ikke helt om det var best å gå for MSI eller XFX sitt, virker som de har samme hastigheter og de er like dyre...

I testen om MSI sitt ble det et anbefalt produkt som de syns var veldig bra. I en annen test om XFX sitt fikk det bare 4 av 5.

Er to forskjellige sider så kan jo være bare at de har foskjellige syn....

Skal prøve å huske det med dobbelpostinga :p

Lenke til kommentar
Tenkte vel egentlig på alt...

Om det følger med noen bra programmer f.eks.

Har egentlig fått svar på det meste nå, men:

Viste ikke helt om det var best å gå for MSI eller XFX sitt, virker som de har samme hastigheter og de er like dyre...

I testen om MSI sitt ble det et anbefalt produkt som de syns var veldig bra. I en annen test om XFX sitt fikk det bare 4 av 5.

Er to forskjellige sider så kan jo være bare at de har foskjellige syn....

Skal prøve å huske det med dobbelpostinga :p

kan følge med overklokkings programmer og slikt, men d er ike noe du ikke kan få på nettet ;)

Lenke til kommentar

jaaa.. glemte å oppgi oppløsningen, selfølelig.. Kjører på 1280x1024. Da trenger man jo ikke de beste kortene som.

Har bestemt meg for å kjøpe et GTS, har gått å venta litt på de for å se om de var noe.

Da var d bare å bestemme seg for hvilket :hmm: Å vente på litt cash :p

XFX sitt ville sett best ut i min maskin ivertfall...

Lenke til kommentar
jaaa.. glemte å oppgi oppløsningen, selfølelig.. Kjører på 1280x1024. Da trenger man jo ikke de beste kortene som.

Har bestemt meg for å kjøpe et GTS, har gått å venta litt på de for å se om de var noe.

Da var d bare å bestemme seg for hvilket :hmm: Å vente på litt cash :p

XFX sitt ville sett best ut i min maskin ivertfall...

jeg har hatt xfx begge ganger og er storfornøyd (dog var 7900gt kortet veldig bråkete på vifta) :)

kjøp det du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...