predacon Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Har ikke testet noen benchmark program enda, står på programmet i ettermiddag. Oppdaget at jeg faktisk hadde en noe utdatert skjermkort driver i dag tidlig og fikk tak i siste fra Asus. Skal også sjekke om jeg faktisk kan foreta meg noe på Bios siden også. Så jeg gjør en test etter oppgradert bios og skjermkort driver i ettermiddag og kommer tilbake med mer info. På svaret om det er kun WoW, så er svaret, jeg spiller kun WoW. Eneste grunnen til at maskinen kjører Windows er at Macene mine ikke er kraftig nok og at Blizzard ikke har laget noen Linux port (er ikke noe stor Windows fan) Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Får håpe det hjlper litt, da. Her har litt sammenligningsgrunnlag for benchmarking: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har du forsøkt wow med norman deaktivert? Lenke til kommentar
predacon Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Har ikke opplevd at Norman har skapt krøll før, Norton produkter derimot, don't get me started, det var derfor jeg valgte Norman fordi den gjør veldig lite, men det kan jo være et poeng, skal prøve det også Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Yupp. Tregheten i real-timescanningen i begge de overnevnte programmene er grunnen til at jeg har AVG Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kom på en liten ting som sannsynligvis ikke har noe med saken, men allikevel :-) Kan du sjekke om harddisken har DMA aktivert, og ikke står i PIO modus. (My computer -> Manage -> Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controller -> primary/secondary IDE channel - properties -> advanced settings Aner ikke om dette gjelder for S-ATA disker... Lenke til kommentar
predacon Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 @mr burns: Står i DMA begge to. Forøvrig så hjalp ikke skjermkort eller bios oppgradering noen ting som helst. Var ute å raidet i kveld og fikk 1-2fps så frys igjen. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kan det rett og slett bare være feil med en komponent...? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har du benchet med noen andre program? Hvordan er nettforbindelsen din, trådløs eller kabel? Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hei! Vet hvor frustrende det er å ikke finne feilen - men det er bare en ting som hjelper : Feilsøk Ingen har så langt tipset deg om RAM-feil, du bør for sikkerhets skyld teste med memtest86. Den finner du på http://www.memtest86.com/ Om du lar testen gå i 20 min burde du kunne friskmelde minnet om det ikke kommer feilmeldinger. Og, du bør prøve å plukke ut 2 minnebrikker bare for å ha testet det også. Det er jo flere som henviser til en slik feilkilde. hilsen torfinn Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Så, hvordan går det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå