Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Top maskinvare, ræva preformance, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Har ikke testet noen benchmark program enda, står på programmet i ettermiddag.

Oppdaget at jeg faktisk hadde en noe utdatert skjermkort driver i dag tidlig og fikk tak i siste fra Asus.

Skal også sjekke om jeg faktisk kan foreta meg noe på Bios siden også.

Så jeg gjør en test etter oppgradert bios og skjermkort driver i ettermiddag og kommer tilbake med mer info.

På svaret om det er kun WoW, så er svaret, jeg spiller kun WoW. Eneste grunnen til at maskinen kjører Windows er at Macene mine ikke er kraftig nok og at Blizzard ikke har laget noen Linux port ;) (er ikke noe stor Windows fan)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på en liten ting som sannsynligvis ikke har noe med saken, men allikevel :-)

Kan du sjekke om harddisken har DMA aktivert, og ikke står i PIO modus.

(My computer -> Manage -> Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controller -> primary/secondary IDE channel - properties -> advanced settings

Aner ikke om dette gjelder for S-ATA disker...

Lenke til kommentar

Hei!

Vet hvor frustrende det er å ikke finne feilen - men det er bare en ting som hjelper : Feilsøk

Ingen har så langt tipset deg om RAM-feil, du bør for sikkerhets skyld teste med memtest86. Den finner du på http://www.memtest86.com/

Om du lar testen gå i 20 min burde du kunne friskmelde minnet om det ikke kommer feilmeldinger.

Og, du bør prøve å plukke ut 2 minnebrikker bare for å ha testet det også. Det er jo flere som henviser til en slik feilkilde.

hilsen torfinn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...