Gå til innhold

Lyder fra kab. og masse reserved system space, hva er prob.?

Ernie

Anbefalte innlegg

... ja hva kan problemet være? av og til kommer det stygge lyder fra kabinette og i tillegg så viser diskeeper at det er ca 1gb med "reserved system space", men jeg har ikke pagefila på den disken.... er dette normalt?

Edit: vi snakker her om en IBM Deskstar 120 GXP med 80GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den reserved system space, kan vel være System Restore? Ellers så er den en virkning av de fine lydene.

Er ikke klikkelyder fra harddisken får jeg håpe? Det er vel normalt første skritt på veien til S.M.A.R.T. statusen viser "bad". Last ned IBMFeaturetool og sjekk smart statusen på disken.

Lenke til kommentar
Den reserved system space, kan vel være System Restore? Ellers så er den en virkning av de fine lydene.

Er ikke klikkelyder fra harddisken får jeg håpe? Det er vel normalt første skritt på veien til S.M.A.R.T. statusen viser "bad". Last ned IBMFeaturetool og sjekk smart statusen på disken.

hvor finner jeg IBMFeaturetool? og det er umulig at det er systemrestore... den står på rundt 500mb

PS: andelen har økt enda mer... :o

hadde foresten problemer med at win xp ikke fikk de optiske stasjonen til å funke mens de funket i win 98... kom frem til at deler av driveren var "slettet" og at jeg måtte reinstallere xp. når jeg sier deler var slettet så mener jeg ikke hele driver filen bare deler, og det kunne bare disken ha gjordt alene uten hjelp fra meg.... så jeg er nå 65,7% sikker på at disken i løpet av noen få dager kommer til å ta selvmord :cry:

Lenke til kommentar

featuretool finnes et eller annet sted på IBM sine sider, men etter at jeg nå har prøvd å søke på alt mulig er konklusjonen at dem har utrolig uoversiklige sider! Så, jeg lasta opp en versjon her: ibmfeaturetool_install_v160. Er muligens ikke nyeste versjon, men den funker bra for meg.

Ingen aning om den diskplassbruken din. Men det kan vel ha en sammenheng med bad sectors som gjerne oppstår når disken er i ferd med å dø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...