Gå til innhold

Trådløst nettverkskort fra router?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha konstatert at min D-link 640+ er gått filleveien, har jeg i dag kjøpt en ny router fra Linksys.

For å feire at familien endelig er kvitt den skrothaugen, har jeg bestemt meg for å smadre den til det ugjenkjennelige.

Så jeg åpnet boksen. Dette fant jeg:

Det kortet som jeg har løsnet, likner på et spor jeg så engang jeg åpnet laptopen min. Er det mulig at jeg kan bruke dette kortet fra routeren som vanlig trådløst nettverkskort i laptopen?

Eller er det bare tilfeldig at kontakten likner sånn? Jeg tør ikke prøve dette på en 7000 kroners laptop uten at dere svarer, men samtidig er jeg svært spent. Laptopen har trådløst nettverkskort som virker, men allikevel er denne kontakten ledig. Min søster har en tidligere modell av samme laptop, og hun har noe der. Men jeg vet ikke hva det er.

Ekspansjonskortet er koblet direkte til routerens antenne, og har en eneste chip fra Texas Instruments.

11122007075.jpg

Selve kortet er forsynt med en stor og fin Texas Instruments-logo på baksiden, og en MAC-ID.

Er dette et standard nettverkskort som kunne vært i en laptop? Hvor ny må en laptop være for å ha sånt spor?

Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...