presets Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg har en bærbar pc som ganske så fint har gått på det trådløse nettet inntil et par uker siden da jeg ommøblerte og flyttet pcen 2 meter. Siden da har det ikke vært mulig å ha god tilkobling til routeren så jeg skal kjøpe kabel. Men hva kabelen heter vet jeg ikke. Derfor laster jeg opp 2 bilder av en kabel her hjemme som passet men er for kort og en av koblingen til pcen. Jeg har nogen lunde anelse hva slags kabel som kan passe ( fant på komplett) og da fant jeg disse : Denne eller denne.. Om jeg har rett i at en av de vil passe i pcen min, er det da stor forskjell på skjermet og uskjermet? kan noen forklare forskjellene? Takk for allt hjelp Ps.. nevermind dalmatineren i bakgrunn ^^ Endret 11. desember 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) cat 5 e. stp (skjermet) utp (uskjermet) man får også kat 6 som er en bedre kabel og har individuellt skjermede par kat 7 har nesten nettop kommet og er tykkere ledere enn kat 6. og tåler høyere frekvenser. du trenger en kat 5 kabel. du vil nok ikke merke stort om du har en skjermet eller uskjermet kabel. pluggen heter rj45 forskjellen mellom skjermet og uskjermet kabel: Skjermet har lederene pakket inn i folie eller netting (samme som er inni en antenne kabel) denne kablelen tåler mer støy siden den, ja nettop, skjermer ledningene inni kabelen for støyen. (elektromagnetisk stråling) en uskjermet kabel har ikke denne egenskapen og er mere førlsom for støy. men det skal være ganske mye støy før du skal merke noen ting. Endret 11. desember 2007 av Dewil Lenke til kommentar
presets Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 ok.. sånn bråkestøy eller noen annen form for støy? Kan du linke en anbefaling av hva du ville valgt? Jeg trenger en 20m pluss kabel så Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 støy som i elektrisk støy fra brødristeren eller strøm som er i kontakten i veggen. alt elesktrisk utstyr lager stør. (ikke slik man hører) kanskje gå for en slik da: skjermet med folie. helt ok til ditt bruk skulle jeg mene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333215 Lenke til kommentar
presets Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Skulle aller helst ha en 25m kabel.. Tror det mangler 1 meter fra at 20m kan passe.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 da kan du prøve denne. vil nok ikke være store forskjellen på skjermet og uskjermet på denne avstanden. har lagt en 90 meter kabel en gang i et rør sammen med hoved strømledningen inn til et hus. da ble det litt krøll. men det er noe helt annet enn du skal kunne trenge så denne under burde fungere fett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=102063 Lenke til kommentar
presets Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Det er altså ikke særlig stor forskjell på den avstanden altså? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er altså ikke særlig stor forskjell på den avstanden altså? ikke veldig nei Lenke til kommentar
presets Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Ok thx Kan stenges om du ikke har noe mer du mener har vesentlig betydning. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 begynner å bli trøtt og tom oppi hodet nå ja Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvis "Biltema" er i nærheten, ta en titt i katalogen på side 291,(utgave. Vår og Sommer 2007). 25 m nettverkskabel CAT-5 UTP kr 159,- (i farger!..rød, blå el. grå) 25 m nettverkskabel CAT-6 UTP kr 179,- (grå) Hilsen.....arnakke Lenke til kommentar
presets Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Tusen takk Forresten.. er den skjermet? Endret 11. desember 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tusen takk Forresten.. er den skjermet? utp. Ikke skjermet. Unshielded twisted pair betyr utp. Altså ikke skjermet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå