Gå til innhold

Hvilket AGP-skjermkort anbefales? Og er min Athlon3000+ verdi en oppgradering?

Fromage

Anbefalte innlegg

Har en AMD athlon 3000+ som det står i et AGP Geforcekort 7800 GS 256mb ram. Det jeg lurer litt på er om jeg vil få noe gain på å bytte til et råere agpkort? Var inne på Tomshardware sine charts, men ble litt forvirret over utvalget. Hvilke agpkort vil jeg kunne få mest ut av, som selges i dag?

(skal ha denne maskinene som nr. 2 spillmaskin i nettverk).

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har funnet ut at: The 1950xt is the fastest card you can get for agp. Fant ikke noen sammenligningstabell slik at jeg kan se hvor mye raskere det er et 7800 GS. Noen som har en grei link?

Kortet koster ca. 1250,- mens 7800GS kort koster opp mot 1900,-. Men det trenger ikke være raskere for det om det er dyrere kanskje?

Lenke til kommentar
Har en AMD athlon 3000+ som det står i et AGP Geforcekort 7800 GS 256mb ram. Det jeg lurer litt på er om jeg vil få noe gain på å bytte til et råere agpkort? Var inne på Tomshardware sine charts, men ble litt forvirret over utvalget. Hvilke agpkort vil jeg kunne få mest ut av, som selges i dag?

(skal ha denne maskinene som nr. 2 spillmaskin i nettverk).

Ut fra Ytelsesguiden (som er sticky under skjermkort) så ser det bare ut som det er Radeon X1950 Pro og geforce 7900GS som er noe særlig bedre enn det du har og fremdeles er rimelig konkurransedyktig i pris. Det er denne som er billigst på prisguiden av de to, og også litt raskere ifølge Ytelsesguiden:

https://prisguiden.no/product.php?productId=71724

Ellers er det en del som velger Sapphire Radeon HD 2600 XT for AGP siden det er directx 10, men det er tregere.

Endret av Tokse
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne tabellen. :)

Du kan velge å sammenligne benchmarks fra forskjellige spill og programmer med den drop-menyen under "Choose benchmark".

De valgte skjermkortene (7800GS+ AGP vs. X1950Pro) vises som blå søyler.

Men det som er verdt å merke seg er at 7800GS+, i motsetning til vanlig 7800GS, er basert på den kraftigere 7800GT-kjerna. Likevel blir 7800GS+ slått av X1950Pro i en del av testene.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...