Gå til innhold

Nye kjølere til Q6600 og et 8800 GT, maks 6-700NOK for begge, Innspill?

Ujin

Anbefalte innlegg

Hei!

Som nevnt i emnetittel er jeg på jakt etter nye kjølere til de respektive delene. Jeg har tenkt å overklokke GTen til noe rundt 670+/1900 og Q6600 til 3,2Ghz ++, men jeg er på et veldigt stramt budsjett! Jeg hadde tenkt å bestille en Ultra 120 eXtreme men lommeboka rekker ikke til lengre siden jeg skal ha en ny kjøler til skjermkortet. Hvis dere har noen forslag til hvilke kjølere jeg burde kjøpe, og hvor(helst fra samme butikk mtp. fraktkostnader) hadde det vært supert! :thumbup:

rundt 6-700NOK, men jeg kan strekke meg til maks 900NOK hvis det er upåklagelig godt. :yes:

Hvis teksten er forvirrende, så er nevnte budsjetter for begge kjølerene, hvis det var vanskelig å tolke. ( Jeg ble forvirret selv når jeg leste gjennom selv :( !)

Mvh

Ujin

Endret av Ujin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Som nevnt i emnetittel er jeg på jakt etter nye kjølere til de respektive delene. Jeg har tenkt å overklokke GTen til noe rundt 670+/1900 og Q6600 til 3,2Ghz ++, men jeg er på et veldigt stramt budsjett! Jeg hadde tenkt å bestille en Ultra 120 eXtreme men lommeboka rekker ikke til lengre siden jeg skal ha en ny kjøler til skjermkortet. Hvis dere har noen forslag til hvilke kjølere jeg burde kjøpe, og hvor(helst fra samme butikk mtp. fraktkostnader) hadde det vært supert! :thumbup:

rundt 6-700NOK, men jeg kan strekke meg til maks 900NOK hvis det er upåklagelig godt. :yes:

Hvis teksten er forvirrende, så er nevnte budsjetter for begge kjølerene, hvis det var vanskelig å tolke. ( Jeg ble forvirret selv når jeg leste gjennom selv :( !)

Mvh

Ujin

Hei på deg! Her er mitt tips! Null problem. 3 linker som løser dine problemer med stil. har vanskelig for å se at noen skal si se uenig i disse tipsene :)

Thermaltake Big Typhoon CPU-kjøler

Thermalright HR-03 GPU-kjøler

Vifte til GPU-kjøler (som ikke medfølger, dessverre)

Det blir 1007,- + frakt og evt oppkravsgebyr.

Dette er "upåklagelig godt", end of discussion :)

Endret av nicoloco
Lenke til kommentar
Hei på deg! Her er mitt tips! Null problem. 3 linker som løser dine problemer med stil. har vanskelig for å se at noen skal si se uenig i disse tipsene :)

Jeg vil innvende at en Big Typhoon er helt på grensen mhp 3.2GHz Q6600, iallfall hvis man ønsker load-temps ned mot 60-tallet. Dette pga egen erfaring, riktignok med en B3. Men hvis man ikke har råd til toppkjøler til rundt 500, så er en BT en god oppgradering i forhold til stock-kjøleren. Kjørte rundt 3GHz med 60C@load med BT, nå kjører jeg 3.4GHz med TRUE og samme kjernetemperatur.

Lenke til kommentar

Hmm, HR03 Plus passer vel ikke til 8800GT, man bør vel ha en HR03 GT.

Fra websiden til Thermalright:

HR-03 PLUS’ mounting mechanism is not compatibly aligned with the mounting holes on the 8800GT so installation is not possible. As for HR-03 Rev. A, technically it can be installed on the 8800 GT but because the PWN IC on the back of the card is not covered by the HR-03 Rev. A, plus the fact that the heat generated by the new 8800 GT far surpasses the 7000-series, we would strongly recommend our new HR-03 GT.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kva med:

Zalman CNPS9700 LED

og

Zalman VNF100

Blir tilsaman 491,- + 240,- = 731,- frå Stretto.no utan frakt.

er du veldig zalman fan? :p

hehe, jeg har selv 9700 og vil ikke anbefale den. Ja, den er tøff og se på, ja den holder temps på rundt 28-34c idle, etter en runde cs eller wow ligger den på rundt 40..vil ikke si det er så veldig imponerende da Noctua NH12F(elns) til en kompis ligger på 20c IDLE. Dessuten bråker den litt, men det kan du fikse lett ved å stille ned RPM, men da igjen får du enda høyere temps. Viften er RÅ, det skal zalman ha :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Men så er 9700 litt billegare enn Noctua'en, pluss at du må kjøpe ei vifte til han, så då vert det endå dyrare. Trådstartar sa jo at han var villig til å bruka 600-700kr. Zalman'ane blir ca. 800kr, kanskje meir.

Lenke til kommentar

Jeg vil innvende at en Big Typhoon er helt på grensen mhp 3.2GHz Q6600, iallfall hvis man ønsker load-temps ned mot 60-tallet. Dette pga egen erfaring, riktignok med en B3. Men hvis man ikke har råd til toppkjøler til rundt 500, så er en BT en god oppgradering i forhold til stock-kjøleren. Kjørte rundt 3GHz med 60C@load med BT, nå kjører jeg 3.4GHz med TRUE og samme kjernetemperatur.

Vil bare si at dette med temp og hvor langt man klarer å klokke kommer veldig ann på CPU, jeg har også en BT og kjører min Q6600 på 3.4Ghz med loadtemps rett over 60graders merket.

Lenke til kommentar
Noen som kan gjette hva tempen blir på Q6600(3.0GHz) blir på max load med Noctua NH-U12P, 120mm Fan, 1300RPM, 19,8 dB(A) ?

maks 50c vil jeg tro.

hvilken vifte passer til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343705. kan den også brukes uten vifte? høres litt skummelt ut.

Jeg vil si at den viften som følgte med mitt skjermkort var sinnssykt dårlig. XFX skulle hatt juling for og levere noe sånt.

Lenke til kommentar
Noen som kan gjette hva tempen blir på Q6600(3.0GHz) blir på max load med Noctua NH-U12P, 120mm Fan, 1300RPM, 19,8 dB(A) ?

maks 50c vil jeg tro.

hvilken vifte passer til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343705. kan den også brukes uten vifte? høres litt skummelt ut.

Jeg vil si at den viften som følgte med mitt skjermkort var sinnssykt dårlig. XFX skulle hatt juling for og levere noe sånt.

Alt som levers uten vifte kan som oftest brukesu uten vifte, MEN da må vere GOD luft gjenomstrømning i kabinetet ditt.

Alt av vifter kan festes på ribbene, bare finn en vifte som ikke er større en selve kjøleren(se produsent link osv..)

Men husk å bruk skruer som er litt større en mellomrommet mellom ribbe platene.

Ikke for store skruer!, da kan du risikkere å revner ribbene fra ribbeveggen! (kjøleveska kan da renne ut)

Endret av meto4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...