vinzenT Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei Vi her i familien skal pusse opp kjellerstuen, og i den anledningen så skal vi kjøpe prosjektor. Jeg får PS3 til jul, så det kommer til å bli sett på Blu-ray filmer og jeg kommer til å spille PS3 på den. Det vil også bli sett vanlig tv på den. Vi kommer til å koble den opp med et suround anlegg Vi vil ha skikkelig kvalitet, ikke noe billig-greier som blir ødelagt eller som vi får problemer med den første uken liksom. Tenker meg at vi vil betale rundt 15000 for den. Noen krav: -HDMI (helst 2 stk) -inngang for "vanlig tv" -HD Er det noen snille sjeler som vil hjelpe oss her? Setter stor pris på hjelp -vinzenT EDIT: leif kom på besøk Endret 11. desember 2007 av vinzenT Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Panasonic pt AX-100 har fått mye skryt. dessuten er også sanyo PLV z-5 et godt valg. disse er begge lcd projektorer og er hd klare. Panasonic PT-AX100 Sanyo PLV-Z5 1080p denne har jeg ingen erfaring med men ligger rundt 15000 BenQ w9000 Endret 11. desember 2007 av Dewil Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Takker for svar! Føler at Panasonic PT-AX100 og Sanyo PLV-Z5 blir i litt billigste laget. Noen som har erfaringer med prosjektorer med 1080p til rundt 15k? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Takker for svar! Føler at Panasonic PT-AX100 og Sanyo PLV-Z5 blir i litt billigste laget. Noen som har erfaringer med prosjektorer med 1080p til rundt 15k? Prøv deg over på http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/ - det er der projektorfolket lever. Jeg har selv en Mitsubishi HC5000 som nå koster 19900 kroner, Full HD 1080p. Den er kort fortalt fantastisk. BenQ har en billigere en til rundt 15 lapper tror jeg, den har jeg ikke sett, så prøv forumet som sagt. Det har lest er at den ikke er så plasseringsvennelig som en del andre, inkl. Mitsubishi'n jeg har. Mitsubishi'n har også veldig god billedbehandling noe som er viktig hvis du skal se vanlig TV på den. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 enig der.. "bor" mange på forumet der som kort sagt lever for utstyret håper du finner noe du blir fornøyd med Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) 1 stk. HDMI holder,regner med at du henger den i taket og da er minst mulig kabler opp til den en fordel og billigere,God HDMI kabel koster mye. Til tv inn så kommer et litt ann på hva du har,kabel,parabol,rikstv.. BenQ Projektor W10000 som går på netthandelen er et bra valg.Full HD og meget stillegående og supert bilde. Har di inngangene du trenger.. Eneste negative(ikke nødvendigvis) jeg kan si om denne er et den er stor,meget stor i forhold til andre,men du har det igjen med at den støyer mye mindre grunnet størrelsen. Husk og at du skal ha lerret(3000kr +)Hdmi kabel (1000kr+) og eventuelt takfeste(1000kr+) Så du må regne med min.5000kr i tillegg til PJen. Endret 15. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Ja det med lerret... Vi har faktisk satt av 10000 til lerret. Er det nødvendig - er det verdt det, eller holder det med et til 3k-5k? kan jo bruke pengene til en bedre prosjektor EDIT: Vi skal ha sånn lerret som heises ned fra taket. vi skal "bygge den inn i" taket EDIT 2: Til vanelig tv bruker vi en sånn LYSE dekoder. Den har utgang for SCART, S-video og 3 sånne kontakter (rød, hvit og gul) Endret 17. desember 2007 av vinzenT Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Stewart er desidert en av de beste på markedet når det gjelder lerret. god kvalitet i disse. (koster der etter) Sjekk ut denne guiden. Her står det mye nyttig om lerret som kan være verdt å få med seg under jakten på noe "å se på" Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Ja det med lerret... Vi har faktisk satt av 10000 til lerret. Er det nødvendig - er det verdt det, eller holder det med et til 3k-5k? kan jo bruke pengene til en bedre prosjektor EDIT: Vi skal ha sånn lerret som heises ned fra taket. vi skal "bygge den inn i" taket Hvis du ikke har mulighet til å ha rammelerret er elektrisk lerret med tab-tension den nest beste løsningen bildemessig. Vanlig nedtrekk vil få bølger i duken, dette slipper man med tab tension. TT er ganske dyrt, og 10 lapper får fort ben å gå på. Med rammeleret vil man få like bra bilde til en mye lavere pris. Endret 18. desember 2007 av Rikky Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Etter litt tenking så kom vi fram til at det kanskje er bortkastet med elektrisk lerret. Det er mulig å henge rammelerret til veggen? liksom akkuratt som et bilde. off elendig eksempel... må gå å legge meg btw noen som har andre ambefalinger til andre prosjektorer? vi kan kanskje heve summen til rundt 20k. Da er kravet 1080p og ellers så bra så mulig bilde Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 et rammelerret er ganske flott på vegg ja. er stort sett slik de blir hengt opp. har et slikt selv som jeg har snekret selv på 100" stewart (igjen) har et fantastisk rammelerret som både er lett (bygget på aluminiums ramme) og ganske enkelt å henge opp. mener å huske at det var denne modellen rammen er trekt i et sort stoff som så og si ikke reflekterer lys i det hele tatt Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Det er mulig å henge rammelerret til veggen? liksom akkuratt som et bilde. off elendig eksempel... må gå å legge meg Det var ikke noe dårlig eksempel, det er akkurat som et bilde. Ramme er den mest prisgunstige løsningen for å få godt bilde. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 ramme lerret er nok den peneste løsningen når man tenker på bilde kvalitet. dessuten er det mindre sjangs for at lerretet forflytter seg, strekker seg osv... en fordel med nedtrekk er vel at man kan ha ting hengende på veggen bak så man slipper å se lærretet hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå