Gå til innhold

kommentarer til nytt trenings-program

aklla

Anbefalte innlegg

jeg har vært i kontakt med en fyr som påstår han er personlig trener, som har gitt meg dette som vistnok var veldig bra, men jeg er litt i tvil...

Økt 1: Knebøy: 8-15 reps, 1 sett. Chin-ups m. smalt grep, håndflaten opp, 6-10 reps, 1 sett. Hvile x antall dager (som regel 3-4 dager i begynnelsen)

økt 2: Markløft: 5-8 repetisjoner, 1 sett. Dips: 6-10 repetisjoner, 1 sett

han mener at jeg burde merke økning hver gang jeg trener, og skal trene til musklene feiler hver gang...

og jeg kunne trener hver 14. dag og fortsatt ha økning mellom hver trening

så, hva sier ekspertene?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 øvelser hver økt må jeg si var noen hakk under det jeg tenker på som en treningsøkt. Trenger nok ikke noe særlig til utgangspunkt for å kjøre i gang med dette. At du burde ha økning har han rett i, men å øke hver gang blir nok litt i tøffeste laget :p

Lenke til kommentar

var det jeg tenkte på også, men han mente det ikke var nødvendig med mer, på programmet hans så er jeg jo ferdig på 10 min, oppvarming ble ikke anbefalt, da dette bare ødela for prestasjonen i styrke-treningen.

vurderer å bare droppe det han roter meg og finne meg ett annet...

Lenke til kommentar

Den fyren høres ut som en skikkelig tulling. Vil absolutt droppet det greiene der, og funnet meg et skikkelig program istedet. En god styrkeøkt kan ligge på 45-50 minutter. At du ikke skal varme opp er også tullete. Nå kommer selvsagt det an på hva man legger i "å varme opp", da. Jeg mener ikke at du skal bruke timesvis på tredemølla, men at du skal få pulsen litt opp, samt kjøre noen rolige sett med lave vekter i f.eks benkpress før du begynner på selva økta, hvorpå du legger på så mye vekt du har tenkt å trene med.

Men jeg skjønner ikke helt, mener han at du skal kjøre 1 sett med knebøy hver 14 dag, til failure? Wtf.

Lenke til kommentar

nei, men jeg kan gjøre det hver opp til hver 14. dag, og fortsatt ha økning fra gang til gang.

planen er jo å ta en økt, så vile 3-4 dager, så ta neste økt, med knebøy på annenhver trening(økt 1)

jeg har alltid tatt 10-15 min på tredemølla tidligere, men han mente det bare ødela for styrketreningen ellers, da jeg hadde brukt opp energien min på oppvarming.

får ta en prat med han i dag igjen tror jeg...

Lenke til kommentar
han mener at jeg burde merke økning hver gang jeg trener, og skal trene til musklene feiler hver gang...

Det er helt feil , tips han om myo linken ejg har i siggen. Der finner man alle slags programmer /sett rep alt etter evne og målsetting.

Øke vektene på hver trening ca er "riktig" i alle fall ikke helt bak mål det kalles progresjon og må være med i alle slags program.

Lenke til kommentar

vell, det der er faktisk ikke dumt for en nybegynner. du bygger opp grunnleggende styrke i rygg og ben som er de viktigste muskelgruppene. mitt råd til en nybegynner er, begynn med noe simpelt, helt basic.

knebøy

markløft

Stående/sittende roing

militærpress

benkpress

evt en armøkt

kjør dette 2-3 ganger i uka. dette fungerer for alle egentlig

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...