Gnomas o.O Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 har sånne "hvite gummihansker" (engangshansker eller hva det er) noen innvirkning når man monterer en pc? tenkte da spesialt på statisk elektrisitet gummi avleder jo elektrisitet eller nå sånt? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) dropp hanskene. enkelte hansker kan faktisk også være statisk ladet. tenk på f.eks bæreposer... skulle jeg valgt noe når det gjelder anistatisk utstyr hadde jeg gått for matte og armlenke. ellers er det bare å passe på å ta på kabinettet før man setter inn nye deler. spm: gummi er isolerende. Endret 11. desember 2007 av Dewil Lenke til kommentar
Gnomas o.O Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 ok skall huske på det hehe brukte hansker sist gang og det gikk bra men trur jeg droppr det denne ganga og heller kjøper en arm lenke Lenke til kommentar
Eirikii Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Spar pengene dine... Bare husk å ta på noe som er jordet før du starter å ta på de forskjellige delene.... Metallet i kabinettet er jordet etter du har montert strømforsyningen og plugget den i en jordet stikkontakt. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Spar pengene dine... Bare husk å ta på noe som er jordet før du starter å ta på de forskjellige delene.... Metallet i kabinettet er jordet etter du har montert strømforsyningen og plugget den i en jordet stikkontakt. man trenger egentlig ikke dette heller bare man passer på å være i kontakt med kabinettet. da vil man oppheve eventuelle elektriske potensial forskjeller. problemet oppstår når man selv er f.eks positivt elektrisk ladet i forhold til f.eks kabinettet. ved å ta på kabinettet først, utlignes dette og man ender på samme elektriske verdi som kassa. faren er når man har kortet i mellom seg selv og kassa. hvis man får en utladning gjennom kortet kan det oppstå feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå