4588pkdkrikue5c Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei, Hva vil den beste løsningen for streaming over internett være? Jeg har prøvd alle mulige formater, både quicktime, flash og wmv for å nevne noen. Hvilket fungerer best, og hvordan forbereder jeg det? Har en helt vanlig FTP. Værsåsnill og hjelp. Edit: Bump, for ikke å snakke om en kraftig opprydning i min småhissige førstepost. Endret 17. desember 2007 av steffenz Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 quicktime tar vel liten plass samtidig som den gir gode bilder Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Enig der, men hvor kan jeg hoste det? Hva krever serveren for å klare å streame det? Finnes det en god converter til det? Funker ikke så bra med Super, eller AE/Premiere. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Quick Time Pro og Sorenson Squeeze kanskje. Gratis er dei då ikkje, men QT Pro koster no berre 250kr (og i følge ein del av dei her fungerer det veldig bra). Når det gjeld hosting so er det kanskje betre å spørre i Nett-tenester. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Har prøvd Squeeze. Får det ikke til å stemme. Tror mye har med hostingen å gjøre for å være helt ærlig. Edit: Bruker forresten Stage6.com nå. Full divx kvalitet på filmene mine Endret 29. desember 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Med mindre Stage6 rekomprimerer videoane som vert lasta opp (slik t.d. Youtube gjer), har den ingenting å seie for kvaliteten. Skal du leggje ut videoar der må du jo bruke DivX uansett, so det er vel eigentleg ikkje noko spørsmål ... Programma til DivX er då eit alternativ, Virtualdub eit anna. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Brukte noe Dr. Divx eller noe sånn. Kvaliteten ble strålende god, og jeg er ganske sikker på at det ikke rekomprimeres. Antar du har sett kvaliteten på videoene man laster opp? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Nei, Stage6-videoane har eg ikkje sett stort av, ettersom eg ikkje gidd installere DivX Web Player. (Det er no mogeleg å laste ned videoane og få sett dei uansett, men det ogso er litt jobb.) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Du burde absolutt ta en titt på det. Kvaliteten er jo fryktelig mye bedre enn YouTube o.l, dette er faktisk full kvalitet. Man finner også enkelte TV-shows og serier her inne, og noen er i full HD tror jeg. Trodde den innstalerte seg selv, i alle fall i Firefox? Pluginen altså. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 For det fyrste bruker eg Opera, for det andre må eg uansett godkjenne installasjonen, noko eg ikkje har gjort. Får vurdere saka. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Beklager. Opera er jo selvfølgelig foretrukket nettleser Har forøvrig sluttet å fungere på min maskin (som jeg vurderer å reinstallere), så derfor må jeg bruke Firefox eller IE for øyeblikket. Sørgelig. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hvordan har du tenkt til å streame med FTP? Eller hva er det egentlig du mener med "Har en helt vanlig FTP"? Endret 3. januar 2008 av trygveaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå