josephseto Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har et problem med konvertering fra DVD til MPEG-2. Konverteringen går fint, men .mpg filen blir oppdelt i to deler. Hva kommer dette av? Jeg benytter programmet DVDx. Håper på svar. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er VOB-filene fra DVD du prøver å konvertere, ikke sant? VOB er MPG2, så du kan eventuelt bare forandre navnet. DVD-formatet er slik at i VIDEO_TS-mappen er VOB-filene delt opp i enheter på¨ca 1 GB. Du kan eventuelt 'lime' de sammen i redigeringsprogrammet. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Som en bekreftelse på det asoeli sier så er DVD MPEG2. Endre filetternavnet fra .VOB til .MPG. Det er mulig at programmet splitter filen etter en viss størrelse. Hva skal du bruke den til? Synes personlig ikke at MPEG2 er det beste formatet dersom man bare ska ha filmen liggende på PC-en. Da holder det med en form for Divx/Xvid. Endret 11. desember 2007 av steffenz Lenke til kommentar
josephseto Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Som en bekreftelse på det asoeli sier så er DVD MPEG2. Endre filetternavnet fra .VOB til .MPG.Det er mulig at programmet splitter filen etter en viss størrelse. Hva skal du bruke den til? Synes personlig ikke at MPEG2 er det beste formatet dersom man bare ska ha filmen liggende på PC-en. Da holder det med en form for Divx/Xvid. Fine svar. Jeg skal egentlig bare konvertere dette til .mpg for deretter å lage en ny dvd sammensatt av flere prosjekter. Da ønsker jeg å benytte for eksempel Adobe Encore som ikke tillater importering av VOB. Dette er egentlig uvesentlig. Det samme problemet oppstår dersom jeg skal konvertere til avi. Noen med kjennskap til DVDx her? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Men da kan du vel bare endre etternavn til MPG? Da skal det fungere. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kan det tenkes at DVDx deler opp filen i to deler fordi harddisken din er FAT32 og ikke NTFS? FAT32 kan maks ha filer på 4 GB. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kan det tenkes at DVDx deler opp filen i to deler fordi harddisken din er FAT32 og ikke NTFS? FAT32 kan maks ha filer på 4 GB. Hvis det er VOB-filer fra en DVD, så er vel ikke de større enn 1GB hver uansett? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Det stemmer, men det var ikke VOB-filer det var snakk om her, men MPEG2-filer produsert av programmet DVDx. Uten selv å ha brukt DVDx formoder jeg at programmet oppfører seg på omtrent samme måte som andre DVD-rippere jeg har vært borti, nemlig at det lager en enkelt, sammenhengende MPEG2-fil selv om råmaterialet på DVD-en var flere VOB-filer. Og at problemet for trådstarter er at det IKKE blir en enkelt MPEG2-film som ønsket, men to. Og da er teorien min at DVDx deler opp filene fordi diskens filsystem ikke takler store nok filer. Men dette er jo bare en teori så lenge trådstarter ikke har opplyst hvor store MPEG2-filene ble. Hvis den første er størst og på ca. 4 gigabyte, er det iallfall all grunn til å mistenke at harddiskens filsystem er FAT32. Endret 13. desember 2007 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå