Gå til innhold

problem med DVD til MPEG-2 (DVDx)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er VOB-filene fra DVD du prøver å konvertere, ikke sant? VOB er MPG2, så du kan eventuelt bare forandre navnet. DVD-formatet er slik at i VIDEO_TS-mappen er VOB-filene delt opp i enheter på¨ca 1 GB. Du kan eventuelt 'lime' de sammen i redigeringsprogrammet.

Lenke til kommentar

Som en bekreftelse på det asoeli sier så er DVD MPEG2. Endre filetternavnet fra .VOB til .MPG.

Det er mulig at programmet splitter filen etter en viss størrelse. Hva skal du bruke den til? Synes personlig ikke at MPEG2 er det beste formatet dersom man bare ska ha filmen liggende på PC-en. Da holder det med en form for Divx/Xvid.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Som en bekreftelse på det asoeli sier så er DVD MPEG2. Endre filetternavnet fra .VOB til .MPG.

Det er mulig at programmet splitter filen etter en viss størrelse. Hva skal du bruke den til? Synes personlig ikke at MPEG2 er det beste formatet dersom man bare ska ha filmen liggende på PC-en. Da holder det med en form for Divx/Xvid.

Fine svar. Jeg skal egentlig bare konvertere dette til .mpg for deretter å lage en ny dvd sammensatt av flere prosjekter. Da ønsker jeg å benytte for eksempel Adobe Encore som ikke tillater importering av VOB.

Dette er egentlig uvesentlig. Det samme problemet oppstår dersom jeg skal konvertere til avi.

Noen med kjennskap til DVDx her?

Lenke til kommentar

Det stemmer, men det var ikke VOB-filer det var snakk om her, men MPEG2-filer produsert av programmet DVDx. Uten selv å ha brukt DVDx formoder jeg at programmet oppfører seg på omtrent samme måte som andre DVD-rippere jeg har vært borti, nemlig at det lager en enkelt, sammenhengende MPEG2-fil selv om råmaterialet på DVD-en var flere VOB-filer. Og at problemet for trådstarter er at det IKKE blir en enkelt MPEG2-film som ønsket, men to. Og da er teorien min at DVDx deler opp filene fordi diskens filsystem ikke takler store nok filer. Men dette er jo bare en teori så lenge trådstarter ikke har opplyst hvor store MPEG2-filene ble. Hvis den første er størst og på ca. 4 gigabyte, er det iallfall all grunn til å mistenke at harddiskens filsystem er FAT32.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...