Gå til innhold

Problemer med 8800 GTS (driver svarer ikke)

spetznack

Anbefalte innlegg

Når jeg starter CSS, crysis, might and magic, flatout 2 eller hva det nå enn skal være, så slutter det i loadingen eller bare midt i spillet. Da kommer det en windows vista popup som sier f.eks "crysis har sluttet å fungere" (eller lignende), pluss at det kommer et varselsignal nederst i høyre hjørne (se vedlegg) som sier at driveren har sluttet å svare, og har blitt gjenopprettet. :s

Jeg trenger hjelp hær :roll:

informasjon om systemet mitt: quadro prosessor Q6600 | Windows vista ultimate 32bit | ocz ddr2 4GB RAM (finner bare 2047Mb i 32bit) | hovedkortet er et såkalt asus commando..

EDIT: kan det ha noe med at jeg har to harddisker med operativsystem installert? dessuten kjører jeg på en 500GB WD Caviar som er partisjonert i tre deler og jeg har installert vista 32bit'en på den siste partisjonen. Betyr det noe om det er harddisken som er second master? (den første masteren er en raptor som jeg installerte 64bit på, men det ga jeg bare opp -.-)

EDIT2: vedlegg nr2 viser hva som skjer når jeg prøver å installere skjermkort-driverene, bare den driveren som jeg fikk i en cd med skjermkortet fungerer.. :s

post-145145-1197401320_thumb.jpg

post-145145-1197402258_thumb.jpg

Endret av spetznack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lignende BSOD feil i Vista...

Det skal vist være en fix i RC1 SP1 for Vista for dette.

Men har merket enkelte ting: Brukte Panda Antivirus = BSOD (selv om den er for Vista) Ble mindre problemer når jeg gikk over til Norman

Oppgraderte driver til Skjermkortet (8800GTX) fikk masse BSOD= Gikk tilbake til default. = Mindre problemer

Installerte VLC (husker ikke versjon) = BSOD - Lastet ned codecs istedet = mindre BSOD

Har lastet ned RC1 for Vista så er det bare å vente å se når jeg kommer hjem....

Lenke til kommentar

BSOD = Blus Screen "Of Death"

SP1 RC1 =Service pack 1 Release Candidate 1

Her kan du hente den: http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

NB! husk å endre språkversjon om du har Norsk Vista installert. Linken gir deg engelsk. Men du får den om du bare endrer språk.

Endel "eldre" software/drivere er ikke laget for Vista men kun for XP. Dette kan gi flere feil i operativ systemet = kompatibilitetsproblemer.

Feilene hos flere som bruker Vista kan variere etter hw, software som er på pcèn.

Endel av disse probleme skal det være en fix på i SP1 RC1 for Vista.... Når det er RC så betyr det at det er første "test versjon" av SP1 for Vista.

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Det forklarer en god del, jeg har jo prøvd vista 64bit siden jeg har 4GB RAM. Fungerer den SP'en på 64bit? Har prøvd en del å fikse et problem jeg har i 64bit også, som i crysis der jeg får en helt svart skjerm når jeg starter spillet. Windows fungerer fortsatt, men "crysis har sluttet å fungere".

Er på skolen akkurat nå, men jeg skal sjekke den fila når jeg kommer hjem ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg prøvd tre forskjellige "SP1 RC1" oppdateringer (også den i automatiske oppdateringer) uten hell. Jeg får fortsatt opp den samme beskjeden om at skjermdriveren har sluttet å svare. Dette er ekstremt irriterende, håper noen kommer med flere forslag :)

Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem, kommer ingen vei :cry: FPSen er kjempelav i spill og får ofte farger over hele skjermen. noen flere forslag? dette er virkelig frustrerende når man har såpass ny hardware.

FPS'en min tar helt av i css, den kommer helt opp i 500 hvis jeg setter maxrate til høyere.. CSS er det eneste spillet jeg har prøvd skikkelig i 64bit vista. og det fungerer veldig bra, selv om av og til driveren slutter og fungere og det henger seg opp.. heldigvis er det vista, så det løser seg opp ikke lenge etter ;) dette skjer oftest rett etter jeg har startet spillet. Blir bare mindre og mindre av det. Fortsatt, det er et irriterende problem. Særlig når jeg spiller juiced 2 HIN i vista 32bit så henger det seg opp helt tilfeldig uten at noen åpenbare grunner :S

Har innstallert den siste driveren til nvidia nå.

Lenke til kommentar

HÆRREGUD! Dette problemet er litt mer vanlig en det jeg trodde!

Trykk her for å se hva folk har kommet frem til.

Etter å ha lest ti minutt på den tråden så ser det ut som at det å fjerne en RAM brikke skal fikse dette problemet, men det er helt uholdbart. Når en kjøper inn hardware for flere tusen så regner en med at det fungerer fint når man setter alt sammen etter bruksanvisning. Noen mener at det er vista, noen mener at det er hardware, noen mener at det er driverene..

Problemet blir bare mer og mer irriterende, jeg må bare si at jeg er glad jeg har metal ved min side :roll:

En stund så virket det som at det var steam eller counter strike source som var roten til alt ondt, men det viser seg å være helt feil. Nå får jeg av og til problemet når PC-en står IDLE..

Enda har jeg ikke prøvd å innstallere service pack til vista 64bit men problemet var fortsatt der i 32bit vista etter å ha innstallert service pack....

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet med ett 7900GTO. Grunnen tror jeg at jeg hadde klokket det for høyt. Var i alle fall etter det spill begynte å fryse og jeg fikk den meldingen at driveren har sluttet å svare, men har blitt gjennopprettet. Prøvde masse den gang, la inn nye drivere, satt kortet til stock klokk osv. Problemet løste seg når jeg resetet bios på hovedkortet, men dette kan jo være en tilfeldighet. Synes det er rart at problemet skulle forsvinne av den grunn. Men det er jo værdt ett forsøk :) Kjører vista 64bit også forresten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
HÆRREGUD! Dette problemet er litt mer vanlig en det jeg trodde!

Trykk her for å se hva folk har kommet frem til.

Etter å ha lest ti minutt på den tråden så ser det ut som at det å fjerne en RAM brikke skal fikse dette problemet, men det er helt uholdbart. Når en kjøper inn hardware for flere tusen så regner en med at det fungerer fint når man setter alt sammen etter bruksanvisning. Noen mener at det er vista, noen mener at det er hardware, noen mener at det er driverene..

Problemet blir bare mer og mer irriterende, jeg må bare si at jeg er glad jeg har metal ved min side :roll:

En stund så virket det som at det var steam eller counter strike source som var roten til alt ondt, men det viser seg å være helt feil. Nå får jeg av og til problemet når PC-en står IDLE..

Enda har jeg ikke prøvd å innstallere service pack til vista 64bit men problemet var fortsatt der i 32bit vista etter å ha innstallert service pack....

BSOD er et stort problem. Det kan være HW (ram (kan være defekt/OC),cpu,kontaktfeil), SW (Usignerte drivere, drivere generelt, Kompatibilitet der en driver setter den andre ut av spill, sw som ikke er kompatibelt med ditt OS osv osv=)

Lenke til kommentar
Det hørtes lovende ut, Jeg regner med at jeg ikke taper noe informasjon på harddiskene eller windows viss jeg resetter biosen?

Har aldri gjort det før, kan du fortelle meg hvordan jeg gjør det?

Vil abefale deg å bare søke på Hw.no eller google litt. Bare søk på hvordan resete bios eller cmos. Det er et enkelt inngrep som hverken skader windows eller hardisker. Det som skjer er at hovedkortet blir satt til standard innstillinger.

Har prøvd litt på dette i ettertid og hvis jeg klokket skjermkortet veldig(opp mot grensen til det ikke vil mer) så kommer problemet tilbake. Driver har sluttet å virke blablabla. Men etter at jeg setter skjermkortet til default clock så forsvinner det igjen. Tror dette bare er ett enkelt tilfellet siden mange rapporterer problemet selv om de ikke kjører tunge grafikk prosseser.

Lenke til kommentar
hvisst driveren ike svare, rop høyere

Hva tror du jeg har gjort de siste dagene?? >.<

BSOD er et stort problem. Det kan være HW (ram (kan være defekt/OC),cpu,kontaktfeil), SW (Usignerte drivere, drivere generelt, Kompatibilitet der en driver setter den andre ut av spill, sw som ikke er kompatibelt med ditt OS osv osv=)

Bruker vi definisjonen BSOD når alt henger seg opp i et-to sekund etterfølget av en helt svart skjerm før alt blir normalt igjen og det kommer opp "Skjermdriveren har sluttet å svare, men har blitt gjenopprettet?

Viss ikke så er ikke BSOD mitt problem, jeg får nesten aldri blue-screen lenger. Bruker å komme kanskje to ganger etter at PC-en har blitt formatert og jeg har innstallert nytt opperativsystem.. Mitt store og forferdelige irriterende er nå det med at skjermdriveren slutter og svare..

Lenke til kommentar
Vil abefale deg å bare søke på Hw.no eller google litt. Bare søk på hvordan resete bios eller cmos. Det er et enkelt inngrep som hverken skader windows eller hardisker. Det som skjer er at hovedkortet blir satt til standard innstillinger.

Har prøvd litt på dette i ettertid og hvis jeg klokket skjermkortet veldig(opp mot grensen til det ikke vil mer) så kommer problemet tilbake. Driver har sluttet å virke blablabla. Men etter at jeg setter skjermkortet til default clock så forsvinner det igjen. Tror dette bare er ett enkelt tilfellet siden mange rapporterer problemet selv om de ikke kjører tunge grafikk prosseser.

Problemet er da at jeg aldri har overklokket en eneste del av PC-en min (enda), pga at den funker mer en bra nok til de aller fleste spillene og programmene jeg bruker.

Men jeg skal sjekke opp hvordan man resetter "bios" eller "cmos"(-som jeg ikke vet hva er).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sliter med akkurat samme problemet, kjører spill eller noe som krever litt av grafikkortet så begynner det å lagge skikkelig, det låser seg og jeg faller ut. Skjermdriveren har sluttet å virke men har blitt gjennopretttet. Men jeg kommer ikke inn igjen i spillet(tenker her på wic). Har 8800GTX

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei på dere!!

Jeg hadde nøyaktig det samme problemet!

Krasj til desktop i Cysis, COD4 og BF2 ++-

Testet alt av drivere og annet.(kjøpte nytt PSU på 650W)

Løsningen for meg:

Lastet ned Nview: http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.54.00.html

Satt på avanserte innstillinger og endret vifte hastigheten til 99%.

Crysis og COD4 ok, BF2 med 100+ FPS uten slowdowns.

Har satt den ned etterpå og ingen problemer med BSOD eller heng av Nvidia driver **.DLL

Virker nesten som viften ALDRI har blitt kjørt på 99% og trenger en innkjøring

Teste det, alt er ok for meg etter dette.

Min rig:

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3,41Ghz

2GB Corsair pro @ 337Mhz

XFX 8800GTS 320MB.

2x74GB Raptor i Raid 0

Vista ultimate ++

Endret av RusHHouR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...