Gå til innhold

Half-Life: EP3 - I Skandinavia? Minimal spoiler til EP2

Anbefalte innlegg

Half-Life 2 foregår som de fleste vet i Øst-Europa og i nærheten av sjøen, noe som leder meg til å tro at City 17 ligger i nærheten Latvia/Estland/Litauen. Men i EP2, når vi kjører opp mot White Forest kjører vi forbi en bensinstasjon. Ser man nærmere på denne bensinstasjonen kan man se dette:

ep2_outland_100005.jpg

Ut i fra ordene summa, volym, kron(or/er) tror jeg at vi befinner oss i Finland, der en viss del av befolkningen snakker svensk. Og Finland ligger jo ikke så langt fra Baltikum, akkurat.

Og siden det blir hintet om arktis i EP2, tror jeg det kan hende at vi får oppleve Skandinavia i Half-Life-universet :D Tror neppe vi får oppleve lille Norge, men Svalbard/Sameland hadde jo ikke vært usannsynlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant!

At (deler av) handlingen i EP3 vil foregå i Skandinavia kan godt være. Men uansett om dette faktisk er tilfellet eller om handlingen skulle foregå et helt annet sted, vil vi tvilsomt vite direkte fra spillet.

Vi har aldri fått vite nøyaktig geografiske steder hvor handlingen i HL2 foregår i, bare at vi befinner oss i Øst-Europa, så jeg tviler på at vi får vite noe mer fra Valve enn at det er i "arktis".

Men selvfølgelig er det jo alltid muligheten for at Valve gjemmer hint nettopp slike du har funnet som kan gi oss noen pekepinner for hvor vi befinner oss ;D

(Tanken av at HL2 befinner seg i Finland var en litt rar tanke, har alltid sett for meg at det var lenger sør ^^ Men du viser solide bevis, så jeg tviler ikke)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

HL 1 foregår i et fiktiv sted i New Mexico inspirert av bla. Area 51.

HL 2 foregår i et fiktivt sted inspirert av Øst-Europa.

HL 2: Ep 3 vil antakeligvis foregå i et fiktivt område i Nord-Europa.

Ved å gjøre steder og plasser fiktive, får man større kunstnerisk frihet. Jeg tror ikke vi skal begynne å se etter kjennetegn fra Finnmark og Kirkenes i neste spill, selv om Valve sikkert ser finner inspirasjon til brettdesign fra bilder av hvordan Nord-Europa ser ut (hvis det er der neste spill skal foregå).

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
HL 1 foregår i et fiktiv sted i New Mexico inspirert av bla. Area 51.

HL 2 foregår i et fiktivt sted inspirert av Øst-Europa.

HL 2: Ep 3 vil antakeligvis foregå i et fiktivt område i Nord-Europa.

Ved å gjøre steder og plasser fiktive, får man større kunstnerisk frihet. Jeg tror ikke vi skal begynne å se etter kjennetegn fra Finnmark og Kirkenes i neste spill, selv om Valve sikkert ser finner inspirasjon til brettdesign fra bilder av hvordan Nord-Europa ser ut (hvis det er der neste spill skal foregå).

Selvsagt. Det er dette jeg mener(selv om det ikke kommer så klart frem) :p

Kan det hende at EP3 vil foregå i et område inspirert av Skandinavia? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...