Gå til innhold

Frykten for at PS3 flopper


Løve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det vi kan konkludere med infoen som har kommet fram i denna tråden er:

 

*Til tross for at devsene kjenner 360 ut og inn nå så stiller flaggskip titler med dårligere gfx, framerate og oppløsning en tilsvarende exclusive titler på ps3.

 

*Ps3 har solgt == eller bedre enn xbox360 under samme tidsperiode, med mindre spillutvalg, høyere pris og med ett mediainferno fra helvete mot seg.

 

kjæmpe tråd altså, sticky er foreslått

:thumbs:

Endret av karutoman
Lenke til kommentar

Folkens, ta dere et glass kaldt vann før dere fortsetter diskusjonen, okay? Det er mange påstander ute og farter her, og jeg ser jo at enkelte blir "i overkant" ivrig.

 

Husk bare på forumets retningslinjer, ellers blir det smikk på pung, pung i skuff fra en moderator nær dere. ;)

 

Do you read me, soldier?

 

-moderator EC-

Lenke til kommentar

Ja oke du fant en da. grattis.

 

HS var jo omtrent en launch tittel og jeg må innrømme at jeg ikke er så imponert over akkurat den tittelen.

 

men på 360 lagger det jo omtrent på alle titler (unntaket er vel halo3, hvor grafikken ble betydelig "dummet ned" for å få det til å flyte). Dette er særlig merkbart med flere NPC's i bildet samtidig.Vet hva jeg snakker om da jeg har spillt my share of 360 titler. Er akkurat derfor jeg er så skuffet over 360, virker som de skal gjøre alt for å leve opp til ps3 standarden. Dette på bekostning av framerate dessverre.

 

som en nogenlunde vis person sa tidligere her i tråden

 

oppløsning/gfx<framerate

Endret av karutoman
Lenke til kommentar
Så det vi kan konkludere med infoen som har kommet fram i denna tråden er:

 

*Til tross for at devsene kjenner 360 ut og inn nå så stiller flaggskip titler med dårligere gfx, framerate og oppløsning en tilsvarende exclusive titler på ps3.

 

*Ps3 har solgt == eller bedre enn xbox360 under samme tidsperiode, med mindre spillutvalg, høyere pris og med ett mediainferno fra helvete mot seg.

 

kjæmpe tråd altså, sticky er foreslått

:thumbs:

 

HAHA, detta er min type kar altså ;)

Snakk om å treffe spikeren på hodet

Hysterisk hvordan du har vridd denne bakvasking tråden opp ned. Virkelig. Tihi

Lenke til kommentar

Karutoman: Beklager, men du roter og tar feil her. :) Problemet er det at alle multiplattformspill har ytt dårligere på PS3 enn på X360. Assassin's Creed f.eks. hadde mer stabil framerate og bedre lyssetting enn på PS3. Det er dessuten framerateproblemer på nesten alle multiplattformspill til PS3, dessverre.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke med akkurat assassins creed da men kan jo nevne Kane and lynch.

selvom kanskje fpsen er verre på ps3 betyr det ikke at 360 er bra som jeg ser det.

Prøv å se nedover gata ved utenfor renomoto skyskraperen på 360 versjonen så skjønner du hva jeg mener.10 fps så det smeller. har en mistanke at dette går igjen i ganske mange multiplatform spill.hvis du er idle, sure da ser det sikkert pent ut men så fort det blir litt action lagger det som ett beltedyr.Det er sant hva karuto sier, det lagger en god del i ganske mange 360 titler, det kan jeg bekrefte

Lenke til kommentar
Om ikke sony konsoll snart begynner å skyte fart i salget ville third party comapanies snart slutte å produsere spill for PS3, ikke for de det er en dårlig maskin men alt de tenker på er å få noen igjen for de kostnadene spill faktisk har.

 

Men så er det jo nettopp det som har skjedd, etter priskuttet selger PS3 bedre enn noen sinne. PS3 tar igjen 360 i Europa, selger strålende i Asia og begynner å komme oss i Amerika også. Med tanke på alle utviklerne Sony har under sin vinge vil det neppe bli mangel på gode eksklusiver, og nå som flere og flere begynner å lage multiplatform spill ser jeg ingen grunn til at noen skulle slutte å produsere spill for PS3?

Endret av DoffenPHP
Lenke til kommentar
Men så er det jo nettopp det som har skjedd, etter priskuttet selger PS3 bedre enn noen sinne. PS3 tar igjen 360 i Europa, selger strålende i Asia og begynner å komme oss i Amerika også. Med tanke på alle utviklerne Sony har under sin vinge vil det neppe bli mangel på gode eksklusiver, og nå som flere og flere begynner å lage multiplatform spill ser jeg ingen grunn til at noen skulle slutte å produsere spill for PS3?

 

Ja Sony har gode utviklere under seg som Team Ico men det har og Microsoft (med f.eks Lionhead og for tiden Bungie) så det er neck on neck slik sett med inhouse teams.

 

Men nå er det vel ikke det at folk skal slutte å lage spill til PS3, blir mest sannsynelig aldri å skje, men PS3 har en sterk konkuranse fra andre enheter og selskap som Capcom, Square Enix, Konami og andre selskap som har støttet PS2 i sin generasjon har en mye mer skiftet holdning ovenfor PS3 denne generasjonen så det står i fare for at en del flere spill kan gå multiplatform fremfor å bli ekslusiv til PS3.

 

Det er og det evigvarende problemet for Sony at MGS bretter opp pengesekken ofte når det høres ut som noe godsaker er på vei. Både Remedy og Take 2 (gjennom Rockstar) har fått en liten klump penger fra giganten for å enten holde et spill ekslusvit eller i alle fall gi innhold ekslusivt til MGS sin enhet. Alan Wake var jo anonsert til PS3 og helt til MGS var ute med pengepungen og kjøpte utgivelsesavtale til Alan Wake og da var PS3 versjonen kuttet vekk.

 

Det kan i lengden bli et problem for Sony for MGS ser ut til å være en utømmelig kilde av penger, spesielt siden de har selveste Microsoft i ryggen som hovedkontor og MS er ikke akkurat tom for penger med det første. Så kanskje Sony får litt å bryne seg på, det er penger som snakker høyest i luftegården.

 

Får se hvordan året forløper seg for de 3 konkurentene.

Lenke til kommentar

Tror ingen taper konsoll-krigen denne generasjonen. Neste generasjon tror jeg vil bli vinklet i en litt annen rettning.

 

Se bare på Nintendo med deres Wii og DS. De har ikke den beste grafikken (faktisk ganske langt i fra), men folk kjøper det uansett. Hvilke spill er utrolig populære til PS/Xbox? Rock Band, Singstar, Buzz, Guitar Hero osv. Ingen av disse spillene fokuserer på grafikk. Det er faktisk veldig få som bryr seg om hva som er teoretisk best osv. Folk vil bare spille bra spill. Ofte spill som er sosiale og lette å komme inn i.

Forhåpentligvis vil neste generasjon tone ned grafikkjaget, og heller fokusere på gameplay.

 

Edit: Vet om noen som kjøpte en relativt dyr Xbox fordi den skulle ha så bra grafikk, men spillet de spiller klart mest er Uno.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...