Gå til innhold

Frykten for at PS3 flopper


Løve

Anbefalte innlegg

PS3 flopper ikke, den selger bare ikke like godt som forventet.

 

Sony har gjort en god del feilskjær. PS3 har alt for lite minne. Dette fører til at selv om CPUen kanskje er super-kraftig, er ikke PS3 noe raskere enn en Xbox 360. Å bruke Blu-Ray tror jeg heller ikke var et godt valg. Ja, det er veldig avansert osv, men maskinen var ALT for dyr i starten. Prisen har sunket dramatisk i det sister, og jeg tror PS3-salget er på vei til å ta seg opp skikkelig.

 

Problemet for Sony har ikke nødvendigvis vært at PS3 var for dyr i forhold til 360. Prisforskjellen er ikke så stor. Men jeg tror ikke Sony forutså at Wii skulle bli slik en hit, og i forhold til den er PS3 veldig dyr.

 

På toppen av det hele har Sony mistet en god del tittler som før var eksklusive til PS2. Pga dette tror jeg ikke PS3 blir i nærheten av en like stor hit som forgjengeren var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LOL!! Håper du har 24 fingre på den ene handa de i alle fall:

http://www.makeyougohmm.com/ps3-1080p-games/

 

 

Hmm.. merkelig. Denne siden sier noe helt annet.

 

Er veldig få spill som faktisk rendrer i 1080p. Spesielt med tanke på at Sony sa at ALLE spill skulle være i 1080p.

 

Uansett, framerate > 1080p (min mening).

 

Var faktisk den listen jeg egentlig googlet etter tidligere, takk skal du ha! :D

Hvor mye man kan stole på disse listene skal man vel ta med en klype salt, men

uannsett, enig i framerate > oppløsning.

 

Derfor er jeg ikke så glad i multiplattformspill, men UT3 ser ut til å ha gjort slutt på den trenden heldigvis.

Lenke til kommentar
Tror MS allerede regner 360'en som en success.

 

Jeg tror MS ønsker at det skal fremstå slik, men alvorlig talt; Det er ikke lenge siden inntjening av hver solgte 360 gikk i pluss, og da ser man bort fra den ekstremt høye feilraten. Jeg kan ikkje skjønne hva slags form for suksess det skulle være.

 

360-en kan regnes som en suksess fordi MS har med denne konsollen gjort et jævlig bra inntog på konsollmarkedet, i motsetning til hva de gjorde med den originale Xboxen. Det har jo kommet flere kvalitetsspill på 360 hittil enn det gjorde i hele xboxens levetid.

 

Ps3 kommer nok ikke til å floppe, men nå når MS (for ikke å snakke om Nintendo) har tatt en god del av konsollmarked-kaka denne runden vil nok ikke Sony komme ut av denne generasjonen som enehersker. Det er jo tross alt konkurransen mellom disse tre selskapene som kommer oss forbrukerene til gode.

Lenke til kommentar
Spesielt med tanke på at Sony sa at ALLE spill skulle være i 1080p.

 

Link takk? :whistle:

 

Sony gjorde en stor greie ut av at PS3 greier 1080p.

 

Sony has made an issue of pointing out that 1080p, which the Xbox 360 is incapable of, is the Holy Grail of "full HD"
(http://games.kikizo.com/news/200609/018.asp)

 

De sa kanskje ikke direkte at alle spill skulle være 1080p, men de sa i alle fall at de stor launch spillene (Motorstorm og Resistance: FOM) skulle være 1080p native. Noe de ikke er.

 

http://kotaku.com/gaming/motorstorm/motors...ndno-228253.php

 

http://www.playstatic.com/news/141

 

 

Forresten rart at de "motbeviser" at Uncharted er 1080p, når spillet kun reklameres med 720p bakpå coveret, men i realiteten er mye mer enn 720p etter deres test...

 

De "motbeviser" vel kun at de spillene ikke kjører i ekte HD oppløsning?

Lenke til kommentar

Når skal det bli slutt på sytinga? Jeg gir meg over. 1080p er diskutert nord, ned, opp og i mente. Blir dere aldri lei av dette? :D

 

Lektroluv: Sony har aldri sagt at ALLE spill skal være i 1080p. Det er tull, tøv og svartmaling med malerrulle av breieste sort. Det vet du godt. Sony har sagt at PS3 er kapabel til å kjøre 1080p. Og det er den. Hvorfor skulle de ikke gjøre en stor greie av det? Det var et salgsfortrinn. Spesielt når Microsoft gikk ut og sa at vi aldri vil se 1080p denne generasjon. :new_woot:

 

Ja, de påsto også at de ville få til 1080p med lanseringstitlene sine, men gjorde det ikke allikevel. De gikk også ut og sa dette i forkant av lansering. Det er ikke slik at vi har kjøpt noe som ikke leverer det det lover. :)

 

Men 1080p til side.. Jeg er temmelig sikker på at 2008 blir et bra år.. :)

Lenke til kommentar
Uansett, framerate > 1080p (min mening).

wow, snakk om å være på feil side av gjerdet :,)

360 er beryktet for random hick-ups og lagging aka slow framerate

 

PS3 har alt for lite minne.

wow, igjen, dette er en myte som aldri dør. Hvis ps3 kun hadde hatt 256 mb byte minne hadde vi ikke sett teksturer som på uncharted. er bare tull at den har mindre arbeidsminne enn 360.

begge har 512 mb, men utnyttes på forskjellige måter.

*geez* få det inn i skallen da folkens!

Endret av karutoman
Lenke til kommentar
Lektroluv: Sony har aldri sagt at ALLE spill skal være i 1080p. Det er tull, tøv og svartmaling med malerrulle av breieste sort. Det vet du godt. Sony har sagt at PS3 er kapabel til å kjøre 1080p. Og det er den. Hvorfor skulle de ikke gjøre en stor greie av det? Det var et salgsfortrinn. Spesielt når Microsoft gikk ut og sa at vi aldri vil se 1080p denne generasjon.

 

 

De sa det kanskje ikke direkte, men ved å si at den greier 1080p og at launch-spillene skal være 1080p i 60fps, så lurte de mange til å tro det. Og det vet DU godt.

 

wow, snakk om å være på feil side av gjerdet :,)

 

Hvilket gjerde er det du snakker om?

Du vil heller ha maks oppløsning i 10fps?

 

360 er beryktet for random hick-ups og lagging aka slow framerate

 

I motsetning til PS3 der alle spillene flyter som smør i ei varm panne?

Lenke til kommentar
PS3 har alt for lite minne.

wow, igjen, dette er en myte som aldri dør. Hvis ps3 kun hadde hatt 256 mb byte minne hadde vi ikke sett teksturer som på uncharted. er bare tull at den har mindre arbeidsminne enn 360.

begge har 512 mb, men utnyttes på forskjellige måter.

*geez* få det inn i skallen da folkens!

 

Når sa jeg at Xbox 360 hadde mer minne? Jeg sa heller ikke at den kun hadde 256 MB minne. Det jeg sier er at PS3 er omtrent like kraftig som en 360. Sony påstod (men de lyver jo alltid) at PS3 skulle kunne gjøre så mye mer, supercomputer bla bla bla. Det kan den ikke. Hadde den hatt mer minne i stedet for blu-ray, hadde den ytet så mye bedre.

 

I tillegg har du det faktum at det er mye vanskeligere å utvikle spill til PS3. Slik var det med PS1 og 2 også. Man skulle virkelig tro at Sony hadde lært.

 

Som John Carmack sa:

"PS3 is probably marginally more powerful, in terms of raw flops and graphic operations, but that's not really the best way to look at things. When you look at these development cycles that stretch over years and years, being 20% easier to develop on is much more important than being 20% more powerful."

 

En annen ting som taler for 360 er den fantastiske online-delen. Sony har tydeligvis skjønt dette, og de kommer etter. Nintendo har derimot ikke skjønt en dritt, og det er synd.

 

Området der MS har tabbet seg skikkelig ut på, og som Sony tjener stort på, er pålitelighet. Det må være utrolig mange som kunne tenkt seg en 360 men som i stedet kjøper en PS3 fordi de er redde for red ring of death (noe de har all grunn til å være redd for også).

Lenke til kommentar
Når skal det bli slutt på sytinga? Jeg gir meg over. 1080p er diskutert nord, ned, opp og i mente. Blir dere aldri lei av dette? :D

 

Lektroluv: Sony har aldri sagt at ALLE spill skal være i 1080p. Det er tull, tøv og svartmaling med malerrulle av breieste sort. Det vet du godt. Sony har sagt at PS3 er kapabel til å kjøre 1080p. Og det er den. Hvorfor skulle de ikke gjøre en stor greie av det? Det var et salgsfortrinn. Spesielt når Microsoft gikk ut og sa at vi aldri vil se 1080p denne generasjon. :new_woot:

 

Ja, de påsto også at de ville få til 1080p med lanseringstitlene sine, men gjorde det ikke allikevel. De gikk også ut og sa dette i forkant av lansering. Det er ikke slik at vi har kjøpt noe som ikke leverer det det lover. :)

 

Men 1080p til side.. Jeg er temmelig sikker på at 2008 blir et bra år.. :)

 

Var det ikke en av Sony's talspersoner som sa noe om at PS3 var den eneste konsollen med ekte HD grafikk og noe om at bare 1080p var godt nok? Husker ikke og finner ikke noe på Google heller så det får bare være.

 

Personelig bryr jeg meg forferdelig lite om det er 1080p eller "bare" 720p. Skjermen min støtter bare 1080i på det meste så jeg "taper" ingen ting.

 

Men var da fælt for en fokus det skulle rettes rundt de forskjellige oppløsningene, jeg vet at Sony har sagt noen rare fraser før PS3 ble lansert men er det ikke mulig å komme frem til nåtid og la fortiden ligge? Det bli plapret mye om at man skal glemme PS2 når man skal spå suksessen til PS3, tror det er flere ting som kunne med trygga legges i skuffen over ting man må kaste.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
I motsetning til PS3 der alle spillene flyter som smør i ei varm panne?

 

Vi alle vet at multiplat spill som er portet fra 360 sliter med fps.

Kan du derimot finne ett spill som er bygd opp fra grunnen på ps3 som sliter med fps drops? trodde ikke det nei ;)

 

Jeg kan nevne en god del spill på 360 som sliter hardt med fps'en til tross for at 360 er lead platform for utviklerene.

Så jeg tror du er på ganske tynn is her nå..

 

:new_woot:

Endret av karutoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...