Gå til innhold

Frykten for at PS3 flopper


Løve

Anbefalte innlegg

Mye sant som blir nevnt her.. men er ikke denne tråden nok en reprise av det vi har sagt før?.

 

Tror nok ingen av konsollene kommer til å nå ps2 nivå denne generasjonen. Det er tre konsoller som alle har masse bra å ta av. Klart kaken må deles denne gangen. Det positive er at alle kan klare seg fint, ettersom kaken bare ser ut til å bli større og større :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykt at noen klarer å få seg til å tenke slik enda, nesten som man skulle

tro folk skriver slikt bare på trass... Du har ikke inntekt fra Microsoft vel?? Hehe ;)

 

Anyways, her er noen få linker som sier det meste:

 

http://www.ps3fanboy.com/2007/12/10/analys...meet-wii-sales/

 

http://www.ps3blog.net/2007/12/11/strong-p...urope-200kweek/

 

http://www.youtube.com/watch?v=GouBtdgkYao

 

God Jul! Jeg frykter forresten for at 360 flopper. :D

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Anyways, her er noen få linker som sier det meste:

 

http://www.ps3fanboy.com/2007/12/10/analys...meet-wii-sales/

 

OMG DUH DID ANYONE EVEN EVER DOUBT THIS I MEAN SONY OWNZALMOST ALL EVERYTHING PEOPLE WOULD WANT LIKE MOVIE TV VIDEOGAMES TVSHOW MUSIC ETC ETC ETC ETC ETC I MEAN COME ON MICROSOFT LOL SOME STUPID OPORATING SYSTEM THAT ONLY GODAMN NERDS GOD I CAN'T WAIT FOR GTA4

 

Jo den linken sa det meste :!:

Lenke til kommentar
Men PlayStation 3 har dessverre endret denne suksessformelen. Jeg synes det er synd at en så potensiellt storslagen maskin skal bli ødelagt av sen lansering og sær hardware.

 

Jeg tror også det er et men rundt det om PlayStation 3 er en så kraftig maskin som Sony lovet oss, spesiellt med tanke på en svakere GPU enn Xbox 360, og en CPU som er dårlig på flyttallsoperasjoner, som er det spill bruker mest av.

 

Kan den sene lanseringen skyldes den sære hardwaren?

 

Ikke bare GPU - Xbox vinner også på ram. Er det 5 eller 6 kjerner PS3 har til rådighet? Med tanke på hvor få spill i dag som bruker selv 2 kjerner, gjetter jeg at det vil ta tid før flerkjerne-cpu'er utnyttes godt.

 

Hva er det spill krever mest av i dag? Og hva bruker du mest penger på når du oppgraderer? Jeg ville sagt grafikkort, ikke CPU - selv ikke en cell-prosessor.

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony har laget PS3 med den hardwaren den har fordi de gjerne har lengre beregnet levetid på sine konsoller enn de to andre konkurrentene (hvordan kan Nintendo lansere en konsoll med bare SD i slutten av 2006?).

 

Flerkjerner er fremtidsrettet, og med tiden vil nok kvaliteten av hardwaren i PS3'en bli vist. Bare se på hva PS2 har greid å levere med sine spinkle "spces" i det siste (spillet Black har blitt nevnt som godt eksempel, har ikke spillt dette selv).

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
trom som flere her at Ps3 kommer til å gjøre det bra i 2008. Expert Jessheim selger jo maskinen for 2500 ,- og det er et knaltilbud som jeg tror kommer til å sanke en del salg.

 

Neste år kommer MGS4, GT5, Resistance 2?!, FF XII ?! ++ så vi er en god tid i vente:)

 

Ja PS3 kan gjøre det bra i 2008, men det kan de andre og, det er ingen som sier at PS3 blir automatisk å trekke det lengste strået.

 

Forøvrig ser jeg de spillene bli nevnt hele tiden når det gjelder PS3's suksess, men det er spill som jeg mener ikke blir å appelere til massen men heller til fansen av de seriene. Som med Halo 3 med andre ord, det appelerer mer til de som er kjent med den serien fremfor å appelere til nye. Det er de nye kundene man må tenke på, ikke de som ville kjøpt en PS3 uansett fordi de vil ha de seriene.

 

Da har jeg mer tro at titler som LittleBigPlanet og Africa (om vi får vite hva i H det spillet skal gå ut på) kan ha mer å si for PS3. Dette er nye titler som har potensialet til å lokke til seg nye kundegrupper til PS3. Men det er akkurat der jeg setter spørsmåstegnet, hvor mange slike nyevinnende spill har egentlig PS3 på lager, spill som kan lokke til seg nye kunder?

 

Nå er det sikkert noen som er fristet til å kalle meg for styggedommer og andre ting men før det blir sagt så tilhører jeg den gruppen som ville kjøpt en PS3 uansett (God of War 3 og et Team Ico spill drysset med Gran Turismo 5, trenger jeg si mer?).

Lenke til kommentar
Da har jeg mer tro at titler som LittleBigPlanet og Africa (om vi får vite hva i H det spillet skal gå ut på) kan ha mer å si for PS3. Dette er nye titler som har potensialet til å lokke til seg nye kundegrupper til PS3. Men det er akkurat der jeg setter spørsmåstegnet, hvor mange slike nyevinnende spill har egentlig PS3 på lager, spill som kan lokke til seg nye kunder?

Jeg tror det er akkurat her de gjør det sterkt sammenlignet med Xbox 360. Jeg kan nevne echocrome som et til nyvinnende spill. I tillegg har vi flow, pain og mange andre spesielle spill vi ikke fant i forrige generasjons konsoller. Jeg tror sony vet hva de gjør. Singstar appellerer til non-gamere (søstra mi på 10 maser om å få kjøpe sin egen PS3 for å få det nye singstar-spillet), GT5, MGS4 osv(vi har alle hørt resten av den remsa) appellerer til de som hadde PS1 og PS2 og er kjent med disse spillseriene og disse nyvinnende seriene appellerer til nye potensielle gamere.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er akkurat her de gjør det sterkt sammenlignet med Xbox 360. Jeg kan nevne echocrome som et til nyvinnende spill. I tillegg har vi flow, pain og mange andre spesielle spill vi ikke fant i forrige generasjons konsoller. Jeg tror sony vet hva de gjør. Singstar appellerer til non-gamere (søstra mi på 10 maser om å få kjøpe sin egen PS3 for å få det nye singstar-spillet), GT5, MGS4 osv(vi har alle hørt resten av den remsa) appellerer til de som hadde PS1 og PS2 og er kjent med disse spillseriene og disse nyvinnende seriene appellerer til nye potensielle gamere.

 

Du sier mye sant ja, spørsmålet som man bare får besvart til neste år er hvorvidt dette blir å booste salget noe vanvittig for man må fremdeles kalkulere både X360 og Wii inn i kalkuasjonen. Hvem som trekker lengste stråd ser man ikke før til neste år, men en ting kan man være enig i, 2008 blir et meget interesangt år for det er lenge siden vi har hadt 3 så jevngode konkurenter som vi har nå. Meget lenge siden.

Lenke til kommentar
Tror MS allerede regner 360'en som en success.

 

Jeg tror MS ønsker at det skal fremstå slik, men alvorlig talt; Det er ikke lenge siden inntjening av hver solgte 360 gikk i pluss, og da ser man bort fra den ekstremt høye feilraten. Jeg kan ikkje skjønne hva slags form for suksess det skulle være.

Lenke til kommentar
Tror MS allerede regner 360'en som en success.

 

Jeg tror MS ønsker at det skal fremstå slik, men alvorlig talt; Det er ikke lenge siden inntjening av hver solgte 360 gikk i pluss, og da ser man bort fra den ekstremt høye feilraten. Jeg kan ikkje skjønne hva slags form for suksess det skulle være.

 

Så du syntes ikke det å selge flere konsoller enn Sony er en suksess? Sier du da at PS3 IKKE er en suksess?

Sony må hele tiden kutte prisen "for tidlig" for å henge med i svingene, hvor mye inntjening tror du de har per konsoll?

Lenke til kommentar
Men PlayStation 3 har dessverre endret denne suksessformelen. Jeg synes det er synd at en så potensiellt storslagen maskin skal bli ødelagt av sen lansering og sær hardware.

 

Jeg tror også det er et men rundt det om PlayStation 3 er en så kraftig maskin som Sony lovet oss, spesiellt med tanke på en svakere GPU enn Xbox 360, og en CPU som er dårlig på flyttallsoperasjoner, som er det spill bruker mest av.

 

Kan den sene lanseringen skyldes den sære hardwaren?

 

Ikke bare GPU - Xbox vinner også på ram. Er det 5 eller 6 kjerner PS3 har til rådighet? Med tanke på hvor få spill i dag som bruker selv 2 kjerner, gjetter jeg at det vil ta tid før flerkjerne-cpu'er utnyttes godt.

 

Hva er det spill krever mest av i dag? Og hva bruker du mest penger på når du oppgraderer? Jeg ville sagt grafikkort, ikke CPU - selv ikke en cell-prosessor.

 

 

ps3 har EN kjerne..ikkje seks..:)

 

1 kjerne og 7 SPU'er...som no begynner og bli utnytta ganske bra, uncharted er eit godt eksempel på det..

Lenke til kommentar

Hører stadig vekk fra Sony leiren att ting kommer, ting vil bedre seg. Hva så ? Jeg mener de som kjøper maskin nå vill ha ting nå og ikke vente. Ps3 skulle jo også komme med full bakoverkompabilitet men hva har skjedd. De selger PS3 40 gb med 0 bc, jeg griner...

 

Om ikke sony konsoll snart begynner å skyte fart i salget ville third party comapanies snart slutte å produsere spill for PS3, ikke for de det er en dårlig maskin men alt de tenker på er å få noen igjen for de kostnadene spill faktisk har.

 

Bear sier veldig mye fornuftig med sitt inlegg at PS2 kom på ett tidspunkt hvor det var zero konkuranse, det var en soleklar fordel som gjorde att PS2 fikk den dominansen de hadde. Personlig tror jeg ikke den dominansen vill fortsette, det vill bli tettere og hardere konkuranse denne gangen mellom de tre konsollen og for Sony leiren er dette noe de har utrolig vanskelig å fordøye.

 

Ting kommer 2008 blir stort, kanskje, vi vet svaret om 12 mnd. Intill da god jul og godt nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...