Gå til innhold

Frykten for at PS3 flopper


Løve

Anbefalte innlegg

Så du syntes ikke det å selge flere konsoller enn Sony er en suksess? Sier du da at PS3 IKKE er en suksess?

Sony må hele tiden kutte prisen "for tidlig" for å henge med i svingene, hvor mye inntjening tror du de har per konsoll?

 

Det skal jo sies at PS3 har til nå i dens første år mer eller mindre fulgt salget av 360 i dens første år, mer eller mindre til punkt og prikke... Så i praksis kan du ikke si at 360 har solgt mer enn PS3, ettersom 360 var et år på markedet før PS3 kom.

Derfor er det også mulig at det vil ta like lang tid å tjene penger på PS3'en, som det tok å tjene penger på 360'en. De balanseres på en måte ved at 360 sleit med failure rates som trakk ned på den økonomiske gevinsten, og PS3 sleit med mer konkurranse i markedet enn 360 hadde det første året.

 

Det som gjenstår å se er om PS3 selger mer her etter enn 360 gjorde i den samme perioden av dens "life cycle". :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, hvis man vil ha ekte next-gen gfx går man jo helt klart for ps3...

er jo tydelig at xbox sliter med å HD grafikk.

folk sier at memory, gpu er bedre på xbox..

 

hvorfor i allverden ser blant annet flaggskip titler som mass effect utvasket ut i grafikken.

for å være helt ærlig ser det ikke stort bedre ut en kotor 2. i tilleg sliter det heftig med framerates mm.

 

bare å sammenligne med titler som f.eks. uncharted som ser milevis bedre ut på alle nivå, glatt som kake kjører det og.

ingen tvil om at ps3 har kommet for å bli. hadde heller bekymret meg mer for xboxen.

 

når vi snakker salgstall har ps3en gjort det minst like bra om ikke bedre enn xboxen, innenfor samme tidsrom selvfølgelig.

og jo, ps2 hadde konkurranse, både fra dreamcast først, deretter fra n64.

slutt å dra ting ut av rævva nå da folkens!

Lenke til kommentar
Tror MS allerede regner 360'en som en success.

 

Jeg tror MS ønsker at det skal fremstå slik, men alvorlig talt; Det er ikke lenge siden inntjening av hver solgte 360 gikk i pluss, og da ser man bort fra den ekstremt høye feilraten. Jeg kan ikkje skjønne hva slags form for suksess det skulle være.

 

Så du syntes ikke det å selge flere konsoller enn Sony er en suksess? Sier du da at PS3 IKKE er en suksess?

Sony må hele tiden kutte prisen "for tidlig" for å henge med i svingene, hvor mye inntjening tror du de har per konsoll?

 

MS selger ikke flere konsoller på verdensbasis. Det er spinn uten hold i som dere snart må få inn i nøtta. De solgte mindre det året de var alene på markedet i forhold til hva PS3 gjorde sitt første år med to konkurrenter og all verdens bakdeler (verdenslansering i mars, høyere pris, mye dårligere spill ihht. svartmalerne, Blu-ray som selvfølgelig var bare dumt osv. osv.) ;)

 

Middelmålige salgstall sammen med den feilraten man har hatt er altså det som er altså det du anser for suksess? :hmm:

 

Jeg sier heller ikke at PS3 er en suksess. Det er ingen inntjening på PS3 det jeg er kjent med per i dag. Men 2008 blir et bra år for det skal du bare se.. :thumbup:

Lenke til kommentar
tja, hvis man vil ha ekte next-gen gfx går man jo helt klart for ps3...

er jo tydelig at xbox sliter med å HD grafikk.

folk sier at memory, gpu er bedre på xbox..

 

slutt å dra ting ut av rævva nå da folkens!

 

Å dra ting ut av ræva er du flink nok til selv. Du kan jo komme med en liste over spill som kjører native i 1080p på PS3'n så kanskje du ser problemet. Jeg gjetter at du kan telle dem på 1 hand. De aller fleste spillene kjører i alle fall i 720p og dette ser ut til å bli normen denne generasjonen både på 360 og PS3.

Lenke til kommentar
tja, hvis man vil ha ekte next-gen gfx går man jo helt klart for ps3...

er jo tydelig at xbox sliter med å HD grafikk.

 

Jasså?

De aller fleste spill ser best ut/flyter best på 360.

Når flere av spillene på ps3 i tillegg ikke er i HD oppløsning, kan man sagtens spørre hvor man får "next gen" grafikk om ikke på pc og 360. For ps3 greier det bare så vidt det er ;)

Lenke til kommentar

fy f.. som jeg laer av folk som sier xenos comboen er bedre enn rsx-cell.

 

for det første: ps3 kom ett år etter xbox, tror dere ps3-teamet bare har sittet på rævva og tvunnet tomler? selvfølgelig har de gjort seg sikre på at ps3en er det beste på markedet.

dere må huske at dev teamet hos sony ikke er noen førstereisgutter. dette er folka som leverte oss EE engine på ps2 og særlig ps2 slim; en teknologisk bragd uten sidestykke.

 

for det andre: beviset er i spill som er ute nå. ingen tvil om at ps3 er sterkest da spill på denne platformen ser helt klart best ut. flere fiender på skjermen samtidig, bedre lyseffekter, fysikk, framerate, oppløsning osv. dette kan ingen nekte på. har flere bekjente som mener at xbox grafikken føles mer xbox1.5 "aktig" inkludert meg.

Endret av MakeLoveNotWar
Lenke til kommentar
tja, hvis man vil ha ekte next-gen gfx går man jo helt klart for ps3...

er jo tydelig at xbox sliter med å HD grafikk.

 

Jasså?

De aller fleste spill ser best ut/flyter best på 360.

Når flere av spillene på ps3 i tillegg ikke er i HD oppløsning, kan man sagtens spørre hvor man får "next gen" grafikk om ikke på pc og 360. For ps3 greier det bare så vidt det er ;)

 

ja når vi snakker multiplatform kanskje, men dette er iferd med å endre seg nå.

du må huske at utviklerne har hatt mindre tid med ps3en, allikevel ser vi at multiplatform spill virkelig begynner å skinne på ps3 til tross for mindre bekjentskap med hardwaren fra devs sin side.

hva forteller dette deg? jo at selvom devsene ikke har kommet ordentlig inn i ps3 klarer den å stille på par med 360 og vel så det på multiplatform spill. og da snakker vi ikke engang om exclusivene, som allerede overgår hvilket som helst 360 spill hva gjelder gfx.

Endret av MakeLoveNotWar
Lenke til kommentar
for det første: ps3 kom ett år etter xbox, tror dere ps3-teamet bare har sittet på rævva og tvunnet tomler?

 

Du er klar over at det er akkurat det de gjorde? Ps3 var nøyaktig lik hele det året den lå i ei hylle og støvet ned. Så det er faktisk en ganske korrekt observasjon at ps3 teamet satt og tvinnet tomler i ett år mens de ventet på at de skulle få laserdioder nok til å starte produksjon. Du kan nesten si de ble utdatert mens de ventet på å få produsere. Ikke verst det?

Lenke til kommentar
Å dra ting ut av ræva er du flink nok til selv. Du kan jo komme med en liste over spill som kjører native i 1080p på PS3'n så kanskje du ser problemet. Jeg gjetter at du kan telle dem på 1 hand. De aller fleste spillene kjører i alle fall i 720p og dette ser ut til å bli normen denne generasjonen både på 360 og PS3.

 

LOL!! Håper du har 24 fingre på den ene handa de i alle fall:

http://www.makeyougohmm.com/ps3-1080p-games/

 

Mens på 360 kan du klippe av 3 av fingrene dine, for den har hele 2 spill som kjører native 1080p...

http://www.makeyougohmm.com/xbox360-1080p-games/

(Denne listen er riktignok eldre, men jeg tviler på at det har kommet flere spill til 360 de siste 2 mnd som

FAKTISK kjører 1080p, og ikke bare oppskalerer de).

 

Ellers kan freke og rakanishu lese denne artikkelen om at Microsoft konsekvent lyver om hvilke spill som kjører 1080p native:

http://www.makeyougohmm.com/20070929/4832/

 

Edit: Call of Duty 4 er faktisk ikke 720p en gang:

http://www.joystiq.com/2007/11/22/call-of-...pixel-counters/

 

:fun:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Ellers kan freke og rakanishu lese denne artikkelen om at Microsoft konsekvent lyver om hvilke spill som kjører 1080p native:

 

Bare så vi har det klart for oss; jeg driter en lang marsj og en liten vals i hvilke spill som er i 1080p, siden jeg og min 720p tv greier oss lenge med: 720p :) Faktisk vil vi ikke ha høyere oppløsning hehe

Lenke til kommentar
Ellers kan freke og rakanishu lese denne artikkelen om at Microsoft konsekvent lyver om hvilke spill som kjører 1080p native:

 

Bare så vi har det klart for oss; jeg driter en lang marsj og en liten vals i hvilke spill som er i 1080p, siden jeg og min 720p tv greier oss lenge med: 720p :) Faktisk vil vi ikke ha høyere oppløsning hehe

 

Det har jeg all respekt for, men det finnes folk som vil ha så mye 1080p de kan få. :thumbup:

 

Jeg tror Sony vil jobbe hardt for å faktisk produsere 1080p spill nå her etter, men

at 720p fortsatt vil være standarden i 2008 er jeg enig i.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Ah, ikke gjør dette til nok en grafikkdiskusjon...

 

PS3 har ikke solgt så dårlig som folk skal ha de til. Slik det ser ut nå vil den selge ca. 8 millioner før året er omme, noe som er omtrent det samme som Xbox 360 solgte i sitt første år. Og da må man ta med at PS3 ikke ble lansert før i mars i Europa. Tror PS3 minsker avstanden til X360 i løpet av 2008.

Lenke til kommentar
tja, hvis man vil ha ekte next-gen gfx går man jo helt klart for ps3...

er jo tydelig at xbox sliter med å HD grafikk.

 

Jasså?

De aller fleste spill ser best ut/flyter best på 360.

 

 

Det har ikke slått deg at de er utviklet på 360 og konvertert til PS3?

 

 

Når flere av spillene på ps3 i tillegg ikke er i HD oppløsning, kan man sagtens spørre hvor man får "next gen" grafikk om ikke på pc og 360. For ps3 greier det bare så vidt det er ;)

 

 

Link til det der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...