Green_Monster Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Min teori måtte bli at Gud er programmereren, og vi er produktet bygget på 'programmeringspråket' han har laget der han har gitt oss fri vilje. Han selv er allmektig, men han vil ikke bryte 'systemet og lovene' han har satt, for da tukler han med vår frie vilje.Selfølgelig rene spekulasjoner dette. whom: Morsom tanke... prøver å gjøre om alle mennesker jeg tenker på til maskiner og komponenter oppi hodet mitt nå ... hi hi... en jeg vet om skal jeg gi en 386 cpu med dos 3.0 og 256mb ram..... hei vent litt... det blei en apekatt det jo Endret 28. desember 2007 av Cri Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Men hadde vi ikke hatt relgion så hadde nok utviklingen stagnert eller i allfall gått mye tregere Hva baserer du dette på? Hva med kirkens "Vi har rett, du tar feil" holdning ovenfor vitenskapsmenn som feks Galileo Galilei? Endret 29. desember 2007 av Hoel Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ahh, religiøs "vitenskap" er fantastisk. :-) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Tror ikke kristne på platetektonikk engang? :O Det er jo 100% bevist med målinger, og er ikke lenger en teori... Hvor dum går det an å bli? Endret 29. desember 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det har jeg faktisk vært med på å diskutere tidligere en gang med folk som nekte for bevegelse i tektoniske plater så de finnes. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 og er ikke lenger en teori... Det er fremdeles en vitenskapelig teori. At den har et solid fundament gjør det ikke noe annet enn en teori. At "kritikere" med vilje representerer vitenskapelig teori som om det skulle vært en alminnelig hypotese er bare stråmenn og fanteri. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Det er vel teorier om hvorfor de flytter seg, men faktum er at de flytter seg. Så OM de flytter seg eller ikke er ikke lenger et spørsmål. Endret 29. desember 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jorden er den eneste planeten vi kan med sikkerthet si har liv. Det finnes derimot miliarder av stjerner i vår galakse, og igjen milliarder av galakser. Alle disse stjernene kan ha, selv om ikke alle har det, planeter som sirkulerer rundt seg. Derimot har vi ikke oppdaget en eneste planet med liv eller muligheter det. Ved logisk tenkning kommer jeg da frem til at livet på jorden har oppstått ved rent hell grunnet jordens distanse fra Solen, Jupiter's gravitasjonskraft som har absorbert farlige kometer og vår intakte atmosfære. Av de milliarder av plantene der ute så er det en selvfølge at på i hvertfall en av de kan liv oppstå av ren flaks. Dette gjør at det også er en stor sannsynlighet for liv ellers, men husk på at liv på planeter generelt vil være i mindretall fordi de færreste planetene har som sagt muligheter for liv. I mildertidig kan mye av livet der ute allerede blitt uttryddet grunnet alt fra svarte hull til røde kjemper, vi på jorden har opplevd mange store uttryddninger, faktisk sitter vi igjen med mindre enn 1% av alle artene som har eksistert her. Neste gang kan være ganske snart, vi vet allerede om kometer med kurs mot Jorden. Poenget er at argumentet om design av Jorden fordi det inneholder liv er bortkastet, slå 10 terninger én milliard ganger og du vil se at noen ganger vil alle være seksere. Lenke til kommentar
whom Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Min teori måtte bli at Gud er programmereren, og vi er produktet bygget på 'programmeringspråket' han har laget der han har gitt oss fri vilje. Han selv er allmektig, men han vil ikke bryte 'systemet og lovene' han har satt, for da tukler han med vår frie vilje.Selfølgelig rene spekulasjoner dette. whom: Morsom tanke... prøver å gjøre om alle mennesker jeg tenker på til maskiner og komponenter oppi hodet mitt nå ... hi hi... en jeg vet om skal jeg gi en 386 cpu med dos 3.0 og 256mb ram..... hei vent litt... det blei en apekatt det jo Er selv utrustet med en bra overklokket Core 2 Quad. 256 mb ram på 386 cpu-apekatten virket forresten ikke så halvgale. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har noen lest Da Vinci koden og om konspirasjonsteoriene? Bibelen er skrevet av munker, den dalte ikke ned himmelen med signatur ifra Gud den allmektige. Og om bibelen er skrevet av andre mennesker på jorden, må dette være den rene eventyrboken ifølge noe annet jeg har lest på et annet emne ? Jeg er skikkelig forvirra over hva jeg skal tro nå. Jeg er kristen, ja. Men jeg kjøper ikke alt som har med kristendommen og gjøre. Så hvis bibelen er en løgn, hva er kristendommen da ? Det jeg vil komme fram til er at religioner er noe forfedrene våre har dyrket, som vi tror på. Å ha noe å tro på vil jo selvfølgelig føre til bedre mennesker. Kansje det er det som er budskapet med religioner? Ja, tror at Jesus var en kul fyr, ja, jeg tror han fantes, men jeg kjøper ikke det overnaturlige som skjedde. Gjør alle dere andre det, kanskje? Om unnskyldning til andre kristne som kansje føler seg litt rysta når de leser min post, men jeg tror dere har blitt eller vil bli om dere leser flere emner her. Dere kan aldri bevise at noen religioner finst, det er det å tro går ut på. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Å ha noe å tro på vil jo selvfølgelig føre til bedre mennesker. Sludder og pølsevev. Endret 30. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tro fører nødvendigvis ikke til at man blir bedre mennesker men det viser seg at enigheten i samfunnet blir bedre om man har noe felles å tro på, så sånnsett kan man jo sii at tro binder folk sammen. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Men uniformitet er ikke nødvendigvis positivt. Endret 30. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Nei det kan slå begge veier det. Er jo meget kjedelig for de som ikke er med i det gode selskap for eksempel. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Enigheten innen en gitt gruppe som deler samme oppfatning ja, men det skaper også større grunnlag for gruppekonflikter og dermed økt ustabilitet totalt sett. Elementær psykologi det der Lenke til kommentar
freerun Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det her er kanskje å gå litt off-topic. Men for min del så har jeg ett stort spørsmål ved kristendommen. Hvis gud har skapt oss. Med alt vi består av, vår personlighet, vår sjel våre valg vår materie. Hvordan kan han straffe oss(sende oss til helvete) for valg han egentlig selv har gjort? Satt litt på spissen; Jeg lager ett bilde, men blir missfornøyd med det. Nå skal jeg jammen straffe bilde. Kaster det ut i regnet! noen kristne som kan svare meg? Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det her er kanskje å gå litt off-topic. Men for min del så har jeg ett stort spørsmål ved kristendommen. Hvis gud har skapt oss. Med alt vi består av, vår personlighet, vår sjel våre valg vår materie. Hvordan kan han straffe oss(sende oss til helvete) for valg han egentlig selv har gjort? Satt litt på spissen; Jeg lager ett bilde, men blir missfornøyd med det. Nå skal jeg jammen straffe bilde. Kaster det ut i regnet! noen kristne som kan svare meg? Han har gitt oss fri vilje til å velge. Det er ikke noe betenkelig med det du fremsetter. Gud er kjærlighet. Logisk og sannsynlig? :!: Lenke til kommentar
freerun Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ble litt usikker på om du prøvde å være sarkastisk mot meg eller kristendommen. Men, skal uansett svare deg sakelig. Når man tar valg i livet, hva mener du det er ett resultat av? Sånn jeg ser det er det ett resultat av arv og miljø. Det genetiske og alle de situasjonene man har vært utsatt for før i livet. Med andre ord ingen ting man kunne ha påvirket selv. For å nøste det sammen. Det blir egentlig gud som synder. Lenke til kommentar
savyer Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Får å gjøre det enklere quoter eg Vindheim fre wownorge forumet. Vi står i et kontrollrom. Forran oss er det et togspor hvor to tog er på vei mot hinannen, og den eneste måten vi kan forhindre en ulykke i å skje, er hvis vi trekker i den store spaken, slik at det ene toget går inn på et annet spor. Vi gjorde ikke dette, togene kræsjet og mange uskyldige mennesker ble drept. Vi kunne ha reddet dem, men lot det være. Vi er derfor medskyldige i ulykken, siden vi kunne ha stoppet den. Det nytter jo ikke å si at det var passasjernes feil, siden de selv valgte å bli med på togturen; passasjerene var jo ikke klar over ulykken som kom til å inntreffe dem! På samme måte er Gud medskyldig i svært mange uskyldige menneskers lidelser og synd rundt om i verden. Og derfor kan han ikke være god, siden han lar uskyldige mennesker lide og uvitende mennesker synde! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kakestykket: Nå gadd jeg ikke å lese all den teksten du postet, men å bruke bibelen som bevis er nytteløst. Det blir som å bruke bibelen som bevis for at jorda ble skapt på 7 dager. Jeg skjønner at kristne tror på Jesus oppstandelse, men det er svært få som ikke skjønner at bibelen ikke er et bevis på overnaturlige ting. Det er derfor de *tror* på oppstandelsen etc. Du må skille mellom GT og NT. Selv ikke jeg tror på alt som står i GT. Du bør gidde å lese teksten min, for den forklarer hvorfor NT er trustworthy. Jeg må bare spør. Du sier du bare tror på NT, men hva er da dette? http://www.biblegateway.com/passage/?searc...amp;version=35; 17 Misforstå ikke jeg er ikke kommet for å oppheve Moseloven og profetenes advarsler. Nei, jeg er kommet for å oppfylle dem, for at de skal bli satt ut i livet. 18 Jeg sier til dere, og dette er virkelig alvorlig: Hver eneste lov i Skriften skal stå fast til dens hensikt er oppnådd. 19 Hvis noen bryter det minste bud og lærer andre å gjøre det samme, så kommer han til å bli den minste i himmelriket. Men de som lærer andre Guds lov og adlyder budene, vil bli store i himmelriket. De gamle lovene skal fortsatt gjelde? Ganske klart å tydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå