Gjest Hyper'n Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hei.. Nå vet jeg ikke hvor jeg skal begynne, men jeg gjør et forsøk.. Vell, siden 4. klasse har jeg kun hatt "pinglete" venner, eller utlendinger som kompis, men jeg er norsk rett gjennom, nå går jeg i VG1 og er 16 år gammel. Jeg har liksom alltid hengt ilag med mindre populære folk, og sånne som er små og svake, selv er jeg ganske stor og tøff (anser meg selv som det). Det har liksom ikke vært noe problem, jeg har hatt 1 venn som er ganske pinglete, og svak, dette gikk helt fint, helt til 7. klasse, da begynte jeg å mobbe/plage han, så på slutten av 7. klasse var vi ikke så gode venner lengre.. Når jeg begynte på ungdomsskolen ble jeg kjent med 2. stk i klassen, den ene var mer eller mindre lik meg, bare at han ikke mobbet så jævlig han andre jeg traff. Han andre karen var veldig pinglete, i 8. klasse var vi gode venner, men i 9. begynte det å krølle seg, jeg mobbet rett og slett han "svake" fyren ut av vennskapet til oss 2. Så var det oss 2 igjen, det gikk helt smertefritt, og er fortsatt venn med han, men har ikke kontakt med han andre fyren, selv om jeg har hilst på han et par ganger og pratet, og jeg angrer fryktelig på det jeg har gjort/sagt til han nå... Og nå er jeg halvveis på vg1 videregående, og ja da, nå er jeg oppi det samme igjen, fyren jeg ble godt kjent med her er neger, han er tynn, og liten. Vennskapet med han gikk ganske bra til å begynne med, helt til en annen innvandrer kom inn i bildet.. Denne personen har jeg STORE problemer med å bare takle, altså, han jeg FØRST møtte på videregående, den lille brune fyren, jeg vet ikke hva som feiler meg, om jeg er ekstremt sjalu, eller hva det er, men jeg har jo ikke noe jeg skulle vært sjalu for vil jeg tro.. Han er utrolig grisk etter penger, og purret etter 2 kr jeg lånte fra han en gang som jeg helt har glemt, han er så utrolig opptatt av hva jeg har og ikke har av ting, han skal vite hva slags router jeg har, hva jeg har inni PC-en min, hvor mye penger jeg har på meg, hva slags karakterer jeg får +++ Men så har jeg begynt å mobbe han litt også, så nå sitter jeg alene som en idiot, mens de 2 innvandrern'e henger sammen og bare bruker meg, får jeg inntrykket av.. Og så føler jeg mer eller mindre dislik mot de to innvandrerne, og føler at jeg misliker dem mer og mer etter hvert, de to innvandrerne der prater bare dritt om Norge når de først prater med meg, drittkjedelig land, teit religion, det er så mye bedre i landene deres +++ "Men hva kan jeg gjøre med det? Kan dere bare ikke tilpasse dere miljøet her eller rett og slett dra dere til helvete tilbake til landene dere kommer fra da?" sa jeg. Men nok om det, saken er den at jeg ikke takler at han er sånn han er, og jeg som sagt, trakasserer han, jeg er redd for at jeg har snudd helt som person nå, og det er ikke slik jeg vil være når jeg blir voksen Jeg vet rett og slett ikke hva jeg burde ta meg til, tenk å gå uten venner et par år, for så å skaffe seg noen, og så ødelegge vennskapet igjen? Dette ble en litt uoversiktlig tråd, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, skriver jeg noe mere nå så kommer vell ingen til å orke å lese hele greia.. Hva i allverden skal jeg få gjort for å få bukt med dette? Noen tankeganger? Psykolog er ikke aktuelt.. Mvh fortvilt 16 åring.. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) lykke til. Endret 12. desember 2007 av stalker Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hva i alle dager har det at de er innvandrere med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest hYPER'N Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kan du vennligst lese førstepost før du spør? De har rett og slett begynt å "ditche" meg pga. at jeg er norsk nå i det siste.. Jeg har begynt å bli mer og mer utålmodig også, har mye kortere lunte enn før Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hva i alle dager har det at de er innvandrere med saken å gjøre? Fremmedfrykten står sterkt her i landet. I tilleg fremhever det en av plagene: "Vårtl and er mye bedre enn dette". Kall meg gjerne fordomsfult, men hadde en innvandrer jeg kjenner begynt å preike slik, og snakke om hvor mye bedre hans land er enn dette, hadde jeg hatt store problemer med å forstå hvorfor han valgte å bli innvandrer in the first place, samt begynt å tenke tanker som; "mange andre fortjener hans plass". Til trådstarter: Du har vel kansje lært at mobbing er helvete nå? Lenke til kommentar
Gjest Hyper'n Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har som regel alltid vært mobbet på barneskolen, så dette har jeg lært for lenge siden. Det er bare det at nå vil jeg ikke bli til en av de drittene selv Lenke til kommentar
Gjest Hyper'n Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Og så har det begynt å bygge seg opp en rassist inni meg og.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har som regel alltid vært mobbet på barneskolen, så dette har jeg lært for lenge siden. Det er bare det at nå vil jeg ikke bli til en av de drittene selv Du har jo tydeligvis vært der da, iom. at du som du selv sier, har mobbet flere ut av 'gjengen'? Hva med å skaffe deg flere venner? Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 bare en ting som slår meg... hva med å iiiiiiiiiikke mobbe dem? det slår meg som den mest effektive måten å bli kvitt alle gode venner, så you go boy! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Skjønner jo at de begynner å vike seg unna dem pga at du mobber dem pga hudfarge. Mitt råd er bare å være ærlig og si at du ikke liker at man er så nyskjerrig og skal vite alt om en. At du liker å enkelte ting privat. Vær ærlig og vis ditt rette jeg, istedenfor å mobbe de om det er noe du ikke liker med de. Lenke til kommentar
Gjest Hyper'n Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Mobbet dem ikke pga hudfarge, men jeg fant ut hvordan det hele virket nå. Jeg var først venner med han "lille" fyren, og så kom han andre og begynte å blande seg, når jeg tenker over det er det utallige mange ganger han har prøvd å skvise meg ut, men dette spiller ingen rolle nå uansett Fredag fikk vi tilbake noen matteprøver, da kom dem og skulle vite karakteren min. Da ble det for mye for meg, så jeg sa at det skulle dem bare drite i, siden har jeg ikke snakket med dem. Etter det begynte jeg liksom å "henge" mer med de andre i klassen, jeg føler at dem er mye mer som meg selv. Så på lørdag ble jeg med på fest så jeg dropper bare de gamle "vennene" jeg hadde og begynner å bli mer "allsidig", mener med dette at jeg er mer eller mindre kompis med alle i klassen, bare ikke så mye "bli med hjem igjen" og sånn. Lenke til kommentar
Gjest Guest_snik_* Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 mye rart i verden gitt! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Du bør hvertfall legge deg helt flat og be om tilgivelse. Og egentlig, så kan du bare skylde deg selv. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg mener du gjør feil i det øyeblikket du tror du er bedre enn dem. Hvorfor alt dette fokuset på at de er pinglete? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Jeg skjønner heller ikke problemet med å fortelle hva du fikk på en matteprøve, jeg mener, hva faen? Redd for at de er flinkere enn deg i matte? Bryter selvbildet ditt sammen? Ikke vet jeg hva problemet ditt er, men du kommer ihvertfall ingen vei ved å oppføre deg slik. Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 en god start er å ikke være frekk/svare frekt. Er selv 16, går på vg1. Og har mange flerkulturelle og etnisk norske venner. Det er ofte de flerkulturelle vennene mine snakker dritt om norge. Men jeg gir egentlig f i idiotiske meninger. Men nok om det:P Uansett skal du bli kompis med dem, bare hils på dem. du trenger ikke å starte samtale, bare hvis repsekt!!! Og når de spør om karakter, så kan du si; -''jaja, bare se på dem'' - ''sorry ass, vil ikke vise til noen'' ikke si stikk a, som om du skal se dem. da har du dårlig attidude. Tro meg det er det værste du kan gjøre!!! Lenke til kommentar
Gjest Kokoo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 JA til et flerkulturelt Norge! Uansett, jeg har utrolig mange "hvite" venner, som prater dritt om Norge også da.. Alle mine "fargede" venner, oppfører seg bra, og prater ikke dritt om Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg mener du gjør feil i det øyeblikket du tror du er bedre enn dem. Hvorfor alt dette fokuset på at de er pinglete? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Jeg skjønner heller ikke problemet med å fortelle hva du fikk på en matteprøve, jeg mener, hva faen? Redd for at de er flinkere enn deg i matte? Bryter selvbildet ditt sammen? Ikke vet jeg hva problemet ditt er, men du kommer ihvertfall ingen vei ved å oppføre deg slik. Jeg hadde en slik venn som ligner på trådstarter før, han ville også slutte og henge sammen med "nerdene" og henge sammen med de "kule" folka, han begynte og mobbe meg og flere av mine kamerater. Han ble mildt sagt en ren drittsekk. Den dag i dag er vi såvidt på talefot med hverandre. Jeg har også gjort samme tabben som trådstarter, jeg ville bli en av de "kule". Tror dette var en av de største tabbene jeg har gjort så langt i livet mitt. Gik lang tid før han ble venn med meg igjen, men i dag er han en av mine bedre venner. Det som reddet meg fra at dette gikk skeis og jeg mistet han som venn var at skolen grep inn når de så hvordan jeg mobbet han. Den gangen ble jeg irritert på skolen, men jeg har i ettertid forstått at det de gjorde var helt riktig. Så jeg vil be trådstarter tenke seg litt om, hva du gjør nå er ikke bra, og du vil nok bli stemplet som en drittsekk i lang tid fremover. Ta vare på de vennene du har, en dag vil en angre på at en har behandlet venner dårlig. Jeg har funnet ut dette på den harde måten. Lenke til kommentar
Gjest Hyper'n Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Du bør hvertfall legge deg helt flat og be om tilgivelse. Og egentlig, så kan du bare skylde deg selv. Legge meg flat? Neppe, det ville ikke virket i mitt tilfelle. Men at det er en god del som er min feil er det ikke tvil i Jeg mener du gjør feil i det øyeblikket du tror du er bedre enn dem. Hvorfor alt dette fokuset på at de er pinglete? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Jeg skjønner heller ikke problemet med å fortelle hva du fikk på en matteprøve, jeg mener, hva faen? Redd for at de er flinkere enn deg i matte? Bryter selvbildet ditt sammen? Ikke vet jeg hva problemet ditt er, men du kommer ihvertfall ingen vei ved å oppføre deg slik. Vell, jeg er ikke redd for å vise frem en 5+ prøve, nei, men selv syns jeg de burde drite i hva jeg får i karakter, de skal jo ikke ha noe med dette å gjøre, sånt som dette er en privatsak, ellers hadde jo læreren bare ropt opp karakterene i klasserommet da. Men du skjønner bare ikke.. Irriterer det deg ikke litt at noen skal vite hva du har hjemme og hva du ikke har, hva karakterer du får, hvor mye penger du har på deg osv? Og alt dette etter et par ukers vennskap? Jeg har allerede spurt han om hvorfor han er slik, og han svarer med at det er sånn han er. "OK" tenker jeg da, og ber han om å vennlig slutte med dette, men neida, han slutter ikke. Jeg mener du gjør feil i det øyeblikket du tror du er bedre enn dem. Hvorfor alt dette fokuset på at de er pinglete? Det har jo ingenting med saken å gjøre. Jeg skjønner heller ikke problemet med å fortelle hva du fikk på en matteprøve, jeg mener, hva faen? Redd for at de er flinkere enn deg i matte? Bryter selvbildet ditt sammen? Ikke vet jeg hva problemet ditt er, men du kommer ihvertfall ingen vei ved å oppføre deg slik. Jeg hadde en slik venn som ligner på trådstarter før, han ville også slutte og henge sammen med "nerdene" og henge sammen med de "kule" folka, han begynte og mobbe meg og flere av mine kamerater. Han ble mildt sagt en ren drittsekk. Den dag i dag er vi såvidt på talefot med hverandre. Jeg har også gjort samme tabben som trådstarter, jeg ville bli en av de "kule". Tror dette var en av de største tabbene jeg har gjort så langt i livet mitt. Gik lang tid før han ble venn med meg igjen, men i dag er han en av mine bedre venner. Det som reddet meg fra at dette gikk skeis og jeg mistet han som venn var at skolen grep inn når de så hvordan jeg mobbet han. Den gangen ble jeg irritert på skolen, men jeg har i ettertid forstått at det de gjorde var helt riktig. Så jeg vil be trådstarter tenke seg litt om, hva du gjør nå er ikke bra, og du vil nok bli stemplet som en drittsekk i lang tid fremover. Ta vare på de vennene du har, en dag vil en angre på at en har behandlet venner dårlig. Jeg har funnet ut dette på den harde måten. Ja, det er sånn jeg også har tenkt nå litt etter en erfaring fra før. Men allikevel, det at jeg har festet litt i det siste betyr ikke at jeg sikter på å bli den store sosiale superpopulære helten her i lokalområdet, men at jeg heller prøver å komme meg litt ut i fritiden, og jeg er ikke jævlig mot de innvandrene nå, holder meg nøytral stort sett, er vennlig mot alle i klassen min nå, og bare holder meg der. Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Kan du vennligst lese førstepost før du spør? De har rett og slett begynt å "ditche" meg pga. at jeg er norsk nå i det siste.. Jeg har begynt å bli mer og mer utålmodig også, har mye kortere lunte enn før Kanskje de ditcher deg fordi du mobber ut alle venner du synes er svake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå