Fakeor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei! Jeg har i to år levd med en eneste CPU vifte, men nylig begynte pcn å skru seg av, og temperaturen hadde skylda, fant jeg ut. Jeg har altså et CPU temperatur og vifteproblem. Saken er slik at Vifta til CPU'n går rundt(aner ikke hvis det er for fullt eller ei), men BIOS'n viser at CPUviftas RPM ligger på 0. Temperaturen har ofte kommet opp til 70-75grader, hvor den skrur seg av. Skjer kanskje 1-2 ganger hver dag, kommer an på. Men pcn min fungerer som selveste varmeovnen. Har faktisk ikke brukt varmeovnen i snart to uker utenom nettene jeg ikke har pcn på, takket være pcn.(hehe ) Uansett, er det virkelig Vifta som har skylden, eller kan det være noe annet? Har renset vifta for så mye støv jeg har klart, men uten effekt. Og et annet spørsmål: Jeg har ikke penger til ny vifte nå i julestria, så har tenkt til å leve med det en god stund til. Kom fram med idèen om legge datamaskinen utenfor vinduet mitt, på verandaen. Vil delene i PC-en tåle det? Har tenkt på å ha tepper rundt pcn for å redusere kulde, og for å beskytte mot snø/regn i tilfelle det blir blåst inn under taket og på verandaen. Men aner ikke hvor kaldt det vil være under teppene, men blir det mer enn -5 grader, vil den tåle det? Antar hvis dette funker, så vil det løse problemet fram til jeg får ny vifte. Takker for alle svar, og beklager hvis noe høres dumt ut. Endret 11. desember 2007 av Fakeor Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg tror ikke det er anbefalt å sette pcen ute, i alle fall ikke vis den er utsatt for vær og vind! da det blir fort mer en bare vifta som må byttes . Endret 11. desember 2007 av death_comes_rippin Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Den blir på en måte ikke utsatt av vær og vind dersom den er vanntett(plastposer) og har en kulderesistans(tepper). Eneste jeg trenger er å trykke på er en stor knapp for å slå på pcn, men den kan trykkes på utenifra teppet uten problemer. Kanskje ikke en lur idè uansett? Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Når jeg hadde varmeproblem med min gamle pc åpnet jeg kabinettet en liten smule, og plasserte pcen rett foran vinduet i vindus høyde. ( krevde litt ommøblering men jeg kunne da dra tunge programmer uten å være redd for varmen. Funket greit når det var kaldt ute og jeg hadde vinduet oppe. Men anbefaler ei god varmejakke når du skal sitte foran pcen :!: Ble veldig kaldt på hendene til tider også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå