Gå til innhold

Problemet med støv i vifta

Undertaker1

Anbefalte innlegg

Hadde en del problemer med min gammle laptop (tundra 1557), nemmlig at vifta etter ca et år ble full av støv. Dette førte til at vifta gikk konstant og bråkte noe forferdelig. Kunne ikke spille noen spill heller siden de laget så voldsomt.

Det jeg til slutt gjorde var å ringe psdata som jeg kjøpte maskinen av for råd. De instruerte meg kjapt og enkelt i hvordan jeg skulle ta av tastaturet for å få tilgang til vifta og blåse den ren med trykkluft. Dette gjorde jeg 2 ganger på 2.5 år. Funket som bare det hver gang.

Nå har jeg kjøpt en Asus G1s og er bekymret for hvordan jeg skal løse det problemet med denne maskinen. Før eller siden vil det ha samlet seg opp nok støv i vifta til at jeg får samme problemet som med den forrige maskinen. Men denne maskinen kan ikke åpnes på egen hand som den forrige. Hva skal jeg da gjøre? Noen som har opplevd dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å blåse inn i utkast/ inntak med trykkluft samtidig sm du stikker inn noe som holder fast vifta. For ekstatisk elleville forsamlinger av støv er det en fare for at det sitter igjen noe tror jeg, men spyler du av og til er det ikke noe problem. Har selv etter å ha spylt slik åpnet maskina og titta om det var noe igjen; nada. Sikkert noe forskjell på modeller, men det funker jevnt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...