Mrs.Riot Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Vell, ja nå har jeg fått vite hvordan vi tar på Macro på kamera mitt. Har testet litt nå i det siste men har aldri fått noe fint til pga jeg ikke har stativ. Men disse bildene her er jeg litt fornøyd med da. Første gangen jeg lager skikkelig til et motiv Vær litt snille siden jeg ikke har noe stativ Hehe Ble litt mange men jeg vet ikke hvilket som er best. Har redigert litt små putl. Edit: Så nå at det ble veldig dårlig kvalitet på de her inne... Endret 11. desember 2007 av arcoiris Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Bilde #1: God tanke, hadde helst sett fokusen både på ringen og skiller, kanskje samme vinkel som de tre påfølgende:) Bilde #2, #3, #4 Av disse tror jeg at jeg likte #3 best. Dog var det litt mye støy i form av høy ISO-verdi på alle og litt for uskarpt til at det ble noe knallsuksess. Men som på kommentaren på det første, god tanke og idé. Halvveis gjennomført. Ser fremgang:D Lykke til videre:) Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Tusen takk for svar! Jeg slet litt med å få fokuset på ringen der. Fikk det egentlig ikke til. Skulle sikkert vært lengre vekke. Nå er det jo veldig vanskelig å holde kamera i ro uten stativ. Kunne jo ha satt kamera på en plass og tatt på utløser, men jeg tenkte ikke så langt Skal skaffe meg stativ snart, for macro bilder likte jeg å ta Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) MÅ bare legge inn et til. Skrev ikke EXIF på de andre fordi det var så mange, hehe, men kan skrive det på dette. Ble mer fornøyd med det egentlig Nesten det samme, bare litt annerledes.. Vet heller ikke her hvilket jeg syns er best Samme EXIF på begge.. EXIF f/5 Ekponering 1/200sek ISO-400 Brennvidde 228mm Størst blenderåpning EDIT: Bildene blir veldig dårlig kvalitet og det har ikke noe med hvordan bildene er kjennerelt. De er bedre egentlig.. Rart de blir sånn.. :S Det er i alle fall bedre kvalitet i virkeligheten! Endret 11. desember 2007 av arcoiris Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kjedelig at ikke bildene dine blir skarpere, for dette virket som en god idé, og greit gjennomført. Ikke spør meg hva du gjør feil, men kanskje du får hjelp fra noen som kan noe om dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er som trådstarter sier: Mangel på stativ. Høres ut som årets julegave... Jeg er enig at dette er gode ideer som bør utforskes videre. Tom Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Hihi, ja håper på å få det til jul Men bildene er bedre egentlig altså. De er altså ikke så utrolig dårlige som de ser ut til her... Aner ikke hvorfor de ble sånn når jeg tok de inn her Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Fine ideér du har her syns jeg Selv syns jeg egentlig at makro bilder er lettere å ta uten stativ Bare å hvile hånden på noe, låret, hvasomhelt xD Mye lettere å endre litt på vinkelen. Er jo bare ett spørsmål om nok lys, slik at man kan sette ned lukkertid ^^ Det er jo klart, at hvis du skal ta sånne "shoots" som du har her, kan det være greit med stativ. Innendørs, og fast motiv EDIT: Bare kort input til bilde 1, ettersom du ikke har fokus på ringen og "Skiller oss", så kunne du tatt det ennå lenger syns jeg. Plassert ringen lenger unna for å markere distanse. Kunne vært noe å prøve kanskje? ^^ Endret 12. desember 2007 av Mixy Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Tusen takk for svar! Ja, det kan jeg jo prøve. Men det er jo en veldig liten del av bilde som blir fokusert på så hva skulle jeg fokusert på da? Skiller oss eller ringen eller dråpene? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Spiller ingen rolle om du fokuserer på ringen eller skiller oss, prøv deg frem å se hva som gir best resultat Kan se for meg ringen ganske ute av fokus... Men jeg er sær av meg når det gjelder motiver ute av fokus, så mulig det blir bedre med ringen i fokus Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 *bump* Synes teksten på bilde #1 blir litt feil.. "Vi skiller oss" høres nesten ut som en gladmelding, jeg får litt sånn "vi gifter oss"-feeling. Det hadde vært bedre hvis det hadde stått f.eks "[Navn], det er en annen..." eller "Beklager.." også ringen over... Det må være et direkte budskap fra ene parten til den andre (altså f.eks fra dama til mannen), og ikke som en offentliggjøring til familien som "Vi skal skilles". "VI" er jo et ord man bruker når man har kommet til enighet. Hadde dermed vært bedre med "[Navn], jeg vil skilles". Ellers synes jeg bildene faktisk ble bra og falt i smak, så det irriterer meg litt at det er en sånn bagatellfeil som skal være utslagsgivende. Du har potensiale, jeg vil gjerne sett deg ta liknende bilder med lik idé, bare annen skrift... Stå på!! Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Takk, takk. Ja, skjønte det med skriften, men jeg har jo andre skrifter der og da, er det bra med de eller?? Du sa liksom ingen ting om dem, bare lurte nemlig. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 "Elsker deg" ble veldig mørkt til å være en positiv beskjed, selv om jeg likte selve bildene (akkuratt som isted er det teksten jeg henger meg opp i).. Men jeg har veldig lyst til å se noe lignende med annen (mer korrekt) tekst. Da hadde jeg digget det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå