jib Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Har montert maskina mi inn i et skap, så nå er den endelig fullstenig *STILLE* MEN Dama mi blir gal av klikke-lyden fra tastaturet mitt.. passer ikke så bra mens ho sitter å ser på Hotel Cæsar visstnok. Så.. spørsmålet er, finnes det noen tilnærmet lydløse tastatur på det norske markedet? Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei Husker tastaturet på en gammel 286 IBM, som hadde lys bers farge, med runde opphevede taster. Det tastaturet var en drøm å skrive på. Lagde ingen lyder som på dagens billig tastarur. Jeg har ikke kommet over noe tastatur som kunne matche det. R K Skaar Lenke til kommentar
ebola Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 jeg bruker kun Key Tronic tastatur.. de er en drøm å skrive på.. de er nok ikke lydløse men de er behagelige Lenke til kommentar
KAO Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 På min første maskin, som var en tung bærbar 'symaskin', CP/M operativsystem og to 5 1/4" floppyer pluss en liten innebygd s/v skjerm, der åpnet jeg tastaturet og la inn noe tungt flatt noe pakket inn i et gammelt håndkle. Det stabiliserte tastaturet og dempet lyden betraktelig. Men det var jo et gammelt og stort tastatur. Det er ikke sikkert det er så mye plass i de nye. Hilsen gamlingen Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hvis du tar av alle knappene og setter inn et tynt lag med et mykt materiale (tynn skumplast o.l) så vil det dempe ganske bra. Det er en straight forward jobb hvor du bare må kutte til materiale samt skjære hull til alle tastene. Også koster det ingenting hvis du finner noe brukelig i garasjen etc. Lenke til kommentar
jib Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 gamlingen: Hehe .. *mimre* Shroomer: En god ide, dette blir noe jeg må prøve. Får se om jeg finner no gammel skumplast eller noe slikt, kan kanskje bruke slik plast som hovedkort ofte pakkes inn i. Kommer tilbake senere med rapport om hvordan det gikk (hvis jeg klarer å få AV og deretter PÅ alle tastene på dette tastaturet hehe). Lenke til kommentar
The man! Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 logitech tastaturene er ganske stille. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Prøv med et Cherry tastatur. Har selv et med USB tilkobling og selv de billigste der er ganske så lydløse. Selvfølgelig bråker disse litt også hvis du er sterk i fingrene... Mvh André Lenke til kommentar
thoering Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Kan jo ikke sitte å trykke når man har dama på besøk da! (Blir jo noe annet om dere bor sammen hele tida da, vet ikke jeg :smile: Lenke til kommentar
cafritio Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Har sett noen sånne tastatur som de bruker i industrien.... med plastbelegg. veldig støysvake. koster sikkert flesk. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 skaff deg et membrantastatur... elfa har ett tastatur som har kapslingsgrad IP65. det er nok ganske stille av seg + at det er vanntett :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå