Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dama mi har alvorlige? mens. problemer

Gjest Guest_helpplx_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_helpplx_*

Hei!

Altså kjæresten min har hatt uregelmessig mensen i rundt 4 månder nå. Den kan vare opp til en uke eller to, så kanskje det stopper opp for en dag eller to.. så starter det på igjen.

Så for 2-3 uker siden startet hun med p-piller. Og etter det har hun blødd noe sinnsykt my, dette startet for ca. en uke siden. Hun har bare blødd mere og mere. Det blør til og med igjennom OB'en og alt med en gang(ikke sån med en gang, men mye fortere enn vanlig). Å nå i det siste har hun blitt veldig blek, kvalm og slapp =/

Hun hart vert hos legen, men de sa at hun skulle komme tilbake om ei uke, vist det ikke har stoppet å blø.

Jeg er altså veldig redd for henne å hva som kan være feil.. :ermm:

Noen jenter eller andre her som vet hva det kan være?

Håper på seriøse svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en venninne som hadde de samme problemene når hun begynte på p-piller. Slappheten, blekheten og kvalmen kan være et resultat av jernmangel (det var det på min venninne), siden hun hadde mistet så mye blod. På henne gikk det over av seg selv, var kroppens reaksjon på de nye hormonene, slik skjer nok med mange og det er sikkert derfor legen har bedt henne om å vente litt.

Hvis det ikke slutter er det bare å gå tilbake til legen.

- damen til Jonnar

edit: leif

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe kjempeflink på området, men husker helsesøster mumlet noe om dette.

Hun går på p-piller, sant? Dersom hun tar det regelmessig slik som hun skal bør du oppsøke helsesøster/lege. Hvis ikke hun gjør, må hun begynne.

P-piller kan tydeligvis skape litt surr i menssyklusen. Det er neppe noe farlig, men bare ha i tankene at p-piller da ikke er naturlige greier. Det er jo noe som er fremstilt for å forhindre graviditet.

Lenke til kommentar

Hei

kjæresten din bør oppsøke fastlegen sin, og forklare problemet sitt.

Enkelte p-piller kan være for "mild-dosert" for individe, og det kan også være en ned satt hormon sensitivitet til preparatet.

En hyppig blødning tyde på at preparate er ikke "sterk" nok for syklusen hennes.

Dette forusetter at hun ikke har andre gynokologiske/hematologiske sykdommer.

vaio ;)

Lenke til kommentar

Mensen pleier å være utrolig uregelmessig dersom man ikke går på p piller. Det kan feks være fordi man er deprimert, gravid, har spiseforsyrrelser eller trener altfor mye at man ikke får mensen.. eller helt vanlige hormonelle årsaker til at den kommer uregelmessig

Uansett, p piller forstyrrer også balansen, spesielt i begynnelsen. Jeg har gått på det i snart to år, og byttet merke for en måned siden. Og jeg har blødninger nå, selv om jeg ikke skulle hatt mensen nå. Som sagt, skiftene i kroppen og dens sykluser gjør at kroppen reagerer på en spesiell måte.

I begynnelsen merker man ofte bivirkningene sterkt, som humørsvingninger, kvalme, svimmelhet, mange drømmer og hodepine, blødninger osvosv.(slik som man kjenner når man er gravid, fordi p pillen får kroppen til å tro at man er gravid) Men disse bivirkningene pleier å avta etterhvert. Så jeg tror ikke det er noe farlig med damen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...