Thomas. Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Heisann! Lurer på om man skal endre noe i <a href=ok.php>ok</a> når man bruker et slikt skript: ??? <?PHP /*include("includes/".$id .".php");*/ if(!isset($_GET['id'])){ $page = "home"; } else { $id = $_GET['id']; } if(file_exists("includes/".$id .".php")){ include("includes/".$id .".php"); } else { /* Put your own error message or some other content. Even a redirect to the main page would work */ } ?> Kan noen forklare meg hvordan man bruker et sånt script ? Endret 16. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvis du har en link som har href="ok.php?id=2", eller href="ok.php?kake" vil ok.php kjøres og inkludere fila includes/2.php, eller includes/kake.php når du går inn på den siden. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Så <a href=includes/ok.php>ok</a> blir riktig eller ? Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tviler på det gitt Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Kan du si hvordan det skal være ? Endret 11. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) <?php $Folder = 'include/'; $Action = ($Action = substr (strtolower (preg_replace ('([^a-zA-Z])', '', $_GET["action"])), 0, 20)) ? $Action : "main"; $Inc = $Folder.$Action . '.php'; if (is_file($Inc) && is_readable($Inc)) { include $Inc; } else { header ("HTTP/1.0 404 Not Found"); include 'pagedontexists.php'; } ?> Brukseksempel: <a href="ok.php?action=about">Om Meg</a> Endret 11. desember 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Det funker vist ikke Nå bruker jeg denne koden: (prøvde din også) <?PHP /*include("includes/".$id .".php");*/ if(!isset($_GET['id'])){ $page = "home"; } else { $id = $_GET['id']; } if(file_exists("includes/".$id .".php")){ include("includes/".$id .".php"); } else { /* Put your own error message or some other content. Even a redirect to the main page would work */ } ?> <a href="ok.php?id=home">Hjem</a> Her ser du scriptet: http://support-u.110mb.com/a/test.php Her er ok.php: http://support-u.110mb.com/a/include/ok.php Hva er feil ??? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 <?php // Lovercase please /*include("includes/".$id .".php");*/ if(!isset($_GET['id'])){ $page = "home"; } else { $id = $_GET['id']; } if(file_exists("include/".$id .".php")){ // includes er ikke det samme som include include("include/".$id .".php"); // Samme her } else { /* Put your own error message or some other content. Even a redirect to the main page would work */ } ?> <a href="ok.php?id=home">Hjem</a> Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tilfeldig at eg stakk innom PHP for å sjå om eg kunne få hjelp til akkurat dette, så er tråden øverst på lista. Treng litt hjelp med dette eg òg, så *mine innlegg* for å følgje med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Da jeg var helt nye på forumet og helt ny i PHP, lagde jeg også en tråd om dette: kordan lage "index.php?page=3" ? Er litt flau over skrivemåten min i den tråden der og ifra den tiden der i det hele tatt, men får så være Håper det hjelper Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det funker vist ikke Det funker. Testa det nettopp. Sikkert du som gjør feil. Har du oppretta mappa include og lagt filene du ønsker der? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Har noen, noen slike andre script ? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Jeg har et her, men det er ikke sikkert i hele tatt, og sikker en hel haug med feil (men den funker) <?php $side = $_GET['side']; if (file_exists("sider/$side.php")) { include_once("sider/$side.php"); } else { echo "<h3><strong>Error: 404</strong></h3>Beklager, siden finnes ikke.<title>ERROR: 404 - Siden finnes ikke</title>"; } ?> Du oppretter mappen "sider" i samme mappe som dette scriptet ligger i, så kan du legge alle sidene i mappen "sider" Brukseksempel: <a href="index.php?side=ok">OK</a> Endret 16. desember 2007 av Famen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå