Øsse Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har for tiden problemet med PCen, og har god grunn til å tro at det er skjermkortet. Jeg vurderer å sette skjermkortet inn i en annen PC for å se. Det jeg lurer på er om, hvis skjerkortet er ødelagt, om feilen kan "spre" seg. Om skjermkortet kan skade andre komponenter. Takker for svar. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvis det er kortsluttet, kan det ta med seg HK, PSU og muligens andre kort. Men da må skaden nok være ganske massiv, type cola, metallbiter eller annen strømedene guffe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Vel, muligheten finnes. Men det krever en stor porsjon uflaks. De fleste tar den sjangsen. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Test skjemkortet i gammal pc som det ikke er så falig med... kanskje pcen til naboen Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Test skjemkortet i gammal pc som det ikke er så falig med... kanskje pcen til naboen Eller kanskje på PC'en din adyton? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvis du ikke vil ta den sjansen, så kan du sette inn et skjermkort som du vet fungerer inn i PC en din :-) Så slipper du at noe kanskje kan bli ødelagt... 8) Lenke til kommentar
adyton Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Test skjemkortet i gammal pc som det ikke er så falig med... kanskje pcen til naboen Eller kanskje på PC'en din adyton? Joa.. har en PIII 733 og hk liggende som aer naboen sitt ja.. bar å komme hit så skal jeg teste det skjermkortet.. Location Ytre Enebakk :wink: Lenke til kommentar
norrick Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har for tiden problemet med PCen, og har god grunn til å tro at det er skjermkortet. Jeg vurderer å sette skjermkortet inn i en annen PC for å se. Det jeg lurer på er om, hvis skjerkortet er ødelagt, om feilen kan "spre" seg. Om skjermkortet kan skade andre komponenter. Takker for svar. Det kan skje men det er allikevel liten sjangse for at dette skal skje. Hadde det vært en så kraftig feil/skade på kortet så ville du sannsynlig ikke fått startet maskinen i det hele tatt. Av en eller annen grunn så tror jeg heller at du har driverproblemer, tipper du bruker et nVidia basert kort med en av de nyeste driverene... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har for tiden problemet med PCen, og har god grunn til å tro at det er skjermkortet. Jeg vurderer å sette skjermkortet inn i en annen PC for å se. Det jeg lurer på er om, hvis skjerkortet er ødelagt, om feilen kan "spre" seg. Om skjermkortet kan skade andre komponenter. Kunne du forklart hva du har av komponenter slik at det er letter å hjelpe deg. Men nei, eg har aldri opplevd å ødelegge noe annet på grunn av andre komponeter er defekte. Pc ville bare ikke starte, post sa error og en feil melding? Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Nå er det ikke mitt problem (jeg lå det ut her for en venn) men jeg skal prøve å beskrive: En overklokker spontant (stiller fsben skyhøy), etter ustabilitetsproblemer tar man ned igjen fsben fort. Etter et par rebooter etter reduseringen begynner PCen å bli ustabil, til slutt vil den ikke starte i det hele tatt. Pipelyder indikerer at det er noe gale med skjermkortet. (Han hadde sånn "lås" på AGP porten eller noe, slik at den holder samme hastigheten uansett.) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Eneste jeg kan komme på som kan skade er hvis det er feil med spenningen på kortet og at kortet "klikker" og skader hovedkortet, men som sagt så er da sjangsene for det lik....små Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå