Oyle Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hei, når jeg har dataen på, og jeg kjører musikk / msn / WoW (eller annet) på, så stopper dataen plutselig helt opp etter en stund, høytalerene får en forferdelig during, og maskinen vil ikke reagere. Jeg er nødt til å slå den av ved å holde inne av-knappen. Når jeg prøver å slå den på igjen, stopper den ofte i en av "påslåings prosessene", som f.eks windows loadingen. Jeg lurer litt på om dette er pga av varmeproblemer. Jeg har en ca. 2 år gammel maskin (som er selvmontert), og bare 1 vifte i mitt kabinett. Har nå av lokket på kabinettet, men hjelper fremdeles ikke noe særlig. Jeg skrudde ned temperaturen på rommet, og det så ut til at det hjalp litt, men ikke mye. Jeg lurer derfor på om dere har noen forslag? Kan dette skyldes at det er for varmt? Eller er det noe annet jeg burde sjekke? PS: Fikk nytt hovedkort for ikke lenge siden, og da slet jeg mye med bluescreen meldinger, men får ikke disse så mye nå lengre. Nå er det problemet ovenfor som dominerer. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Se først om det är støv i vifter på skjermkort eller cpu vifte. Om du misstänker att det är cpu som blir varm så kan du laste ned Temp 0.95 så får du en logg på cpu temperaturen i ett dokument på skrivbordet. Rambrikker kan ju vara dålig (noen av dem om du har flere)..ge oss mere spec. på hardware. Sitter alla kablar/kort i ordentligt..? Sjekk ram med ram test program.. Endret 11. desember 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Oyle Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Mitt nye Hovedkort: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1365003 Resten: AMD S939 Athlon64 3200+, Geforce 6600GT PCIe, 160gb HDD, DvD+/-R/RW TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2. 32M*8/16chip, 184-P (for DDR- PC400MHz.) Dette var i følge kviteringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå