Gå til innhold

se dvd på bærbar pc, sliter mye!?

dan83

Anbefalte innlegg

hei

har det noe å si om jeg ser mye filmer på min bærbare pc, vill det "slite" mye på dvd "leseren"!?

Er også litt overrasket over kvaliteten, syntes det blit litt kornete.....men dette syntes bare når man ser nærme, jeg er kanskje litt pirkete, men kan uansett så kan jeg se at det blir litt dårligere en hvis man spiller fra en dvd spiller koblet til tv!?

takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVD-spillere er til for å brukes. ;) Tra den kvelden er det reklamasjonssak, ingen ting å bekymre seg for.

Hvilken oppløsning har skjermen din?

oppløsningen er 1280 * 800, så tror ikke det er noe problem..

Men syntes det blitt kornete som sagt og litt....hva skal jeg si, kanskje litt mindre skarpt bilde!?

Men dette merker man ikke noe særlig til hvis man sitter litt unna skjermen, bare hvis man ser nært!!

Lenke til kommentar

DVD-filmer blir ofte oppfattet som mer "kornete" på PC-skjermer enn på TV-skjermer. DVD-video er generelt litt kornete og uklart, avhengig av bitrate og hvor godt encodet den er. På avstand merker du mindre av slike detaljer.

Du kan alltids prøve en annen avspiller, for eksempel VLC

God Jul

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
DVD-filmer blir ofte oppfattet som mer "kornete" på PC-skjermer enn på TV-skjermer. DVD-video er generelt litt kornete og uklart, avhengig av bitrate og hvor godt encodet den er. På avstand merker du mindre av slike detaljer.

Du kan alltids prøve en annen avspiller, for eksempel VLC

God Jul

Hilsen,

efikkan.

bruker selvsagt VLC:)

Men som du nevner, man legger ikke merke til det hvis man sitter litt unna skjermen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...