Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur og mus virker ikke på acer aspire!

Anbefalte innlegg

Gammel tråd muligens, men vil komme med et til tips til dem som har batteri som fortsatt virker, men mus og tastatur som oppfører seg dårlig. Det er en strømenhet under enhetsbehandling som man kan avinstallere, det er den som viser hvor mye strøm som er igjen på batteriet. Når man avinstallerer denne fungerer mus og tastatur uten at man trenger å ta ut batteriet, men man kan da ikke se hvor lenge det er igjen av batteritiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk dette problemet etter en sikkerthetsoppdatering ca. 11.april 2008. Jeg gjennopprettet datamaskinen til før denne datoen, og da fungerte den fint igjen. Men siden jeg hadde maskinen instilt på automatsik oppdatering, så det hjalp bare en kort tid. Jeg prøvde dette flere ganger, helt til jeg fikk et tips om å koble ut automatisk oppdatering, og velge bort den som "ødela" maskinen, men da hadde jeg dessverre brukt opp plassen for systemgjennopprettinger, og de siste opprettingspunktene ble slettet.... Jeg ble derfor glad da jeg i løpet av mai/juni fant ut at det hjalp å ta ut batteriet :new_woot:

Det er forsåvidt en okei løsning, men den ene "foten" til datamaskinen er festet på batteriet, og den står og vipper når det ikke er i.

Dette er forferdelig irriterende, og det er tydelig at det er noe med batteriet, men det skjedde etter en oppdatering - så kanskje det er en kombinasjon?

Har hørt noe om drivere til batteriet, er det noe som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Gammel tråd muligens, men vil komme med et til tips til dem som har batteri som fortsatt virker, men mus og tastatur som oppfører seg dårlig. Det er en strømenhet under enhetsbehandling som man kan avinstallere, det er den som viser hvor mye strøm som er igjen på batteriet. Når man avinstallerer denne fungerer mus og tastatur uten at man trenger å ta ut batteriet, men man kan da ikke se hvor lenge det er igjen av batteritiden.

Det er ikke nødvendig å avinstallere enheten, det er nok å bære deaktivere. Jeg prøvde det i går, og det fungerer utmerket. Takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for et fint forum! Jeg var noen timer i dag helt i fortvilelse fordi pc-musen og tastaturet overhodet ikke virket. Jeg begynte å lure på om jeg måtte ta full BIOS restart og hele pakken og miste en hel masse info som jeg har, men så var det bare å ta ut batteriet... Da jeg er ganske avhengig av pc-en for å skrive på den, men ikke heter DVD-Jon, så gruet jeg meg litt til å begynne med det. Forøvrig er det vel ikke så vanskelig når man først setter seg inn i det.

I et par av de siste innleggene snakker man om å avinstallere eller deaktivere "strømenheten under enhetsbehandling". Jeg finner ikke dette i windows under strømalternativer på kontrollpanelet, men det er kanskje i BIOS det da?

Lenke til kommentar

Du finner det under Kontrollpanel - Administrative verktøy - Datamaskinbehandling

:thumbup:

Forresten, etter at jeg deaktiverte strømenheten virker batteriet igjen. Så nå driver jeg å trener det opp :D

Endret av Ante85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...