Gå til innhold

Jeg må restarte maskinen ca 10 ganger før den vil boote


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdater BIOS på hovedkortet. Endel P4 hovedkort har det såkaldte "Cold Boot" problemet. Det vil si at selv om du setter volten på f.eks +15% i BIOS'en er det ikke alle hovedkort som kjører mere enn default volt de føsrte sekundene, for så å justere opp volten etterpå. Flash til siste BIOS er mitt beste tips.

 

Hvis ikke dette funker, så burde du kontrollere 5V og 12V'ene dine. Jeg vet at Enermax har masse problemer med tap av spenning. Har selv en 550W på serveren min, som ikker er spessielt overklokket, men det forekommer store volt tap allikevell.

Lenke til kommentar

Eg hadde ei maskin for ikkje så lenge sidan med eit tilsvarandest problem.

Eg måtte sitte og restarte heilt til maskina starta, eventuelt måtte eg starte den og så la den stå ei stund før eg restarta igjen.

Problemet med den maskina var vel å merke hovedkortet, når eg bytte hovedkort så fungerte alt som ein drøm, om det er hovedkortet med deg, det veit eg jommen meg ikkje.

Lenke til kommentar
kanskje fordi jeg kjører max aggressive innstillinger på ramen?

cl latency 2 og alt annet på max

Du må prøve å finne ut hva som er årsaken for ditt problem, og det første du gjør er å stille inn alt som brukermanualen sier som annbefalt.

Når du har fått pc'en din stabile på standar hastighet kan du begynne sakte å overklokke pc'en din litt om gangen.

Så lurer eg på om du har de nyeste driverne til skjermkortet ditt og nyeste driver til brikkesettet.

Ser og at du har enermax vifter, har lest at det er mange som har problemer med dem om du ikke har satt dem til max speed.

Siste driveren til audigy bør du og hente ned. Clear cmos kan og hjelpe + en bios oppdatering som noen allrede har nevnt.

Lenke til kommentar
kanskje fordi jeg kjører max aggressive innstillinger på ramen?

cl latency 2 og alt annet på max

 

Kjører du CL 2 på RAM som er CL 2 da?

Dette er kun 1 tillfelle som er ddr ram pc2100 som har det eller corsair som jeg vet av iaff, ellers kan du bare stille den til 2.5.

Lenke til kommentar
Er det noen generelle problemløsninger til dette?

 

Eller er det mer hardware spesifikt for min maskin som krever litt mer forklaring?

 

Generell løsning:

 

y = exp(-ax/2) * (A * cos wx + B * sin wx)

 

Håper det hjalp!

 

spindle your mother is much sweeter forced than many are willing

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...