Antihero Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Er det noen generelle problemløsninger til dette? Eller er det mer hardware spesifikt for min maskin som krever litt mer forklaring? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Litt mer innfo om systemet ditt vil hjelpe, er ikke enkelt å vite hva du har? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hadde hjulpet med litt mere info om os og hardware, har vært borti lignende problem og da måtte jeg innstallere windows på nytt men det kan også være hardware relatert. :smile: Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 P4 2,66 @ 3,2 FSB 160 Abit IT7MAX2 Swiftech MCX4000b m 120mm enermax Corsair XMS3500 2x80gb WD SE Raid 0 Hercules Radeon 9700 pro 350 w enermax psu audigy 2 win xp pro sp 1 m alle updates Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Klokk ned PC'en din, dette er garantert problemet ditt! Skru først ned til orginal hastighet, så kan du jo klokke deg rolig opp igjen etterpå :wink: Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 den er sånn på standard hastighet også. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 høres ut som om det er noe feil på opsettet i bios. muligens rammen. sjekk litt rund om hva som er riktig innstilinger for din hardware. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 kanskje fordi jeg kjører max aggressive innstillinger på ramen? cl latency 2 og alt annet på max Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvis maskina ikke vil boote, så må du først sette alt på det det er godkjent for, du kan også ta å resette cmos og se om ting starter opp etterpå. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Oppdater BIOS på hovedkortet. Endel P4 hovedkort har det såkaldte "Cold Boot" problemet. Det vil si at selv om du setter volten på f.eks +15% i BIOS'en er det ikke alle hovedkort som kjører mere enn default volt de føsrte sekundene, for så å justere opp volten etterpå. Flash til siste BIOS er mitt beste tips. Hvis ikke dette funker, så burde du kontrollere 5V og 12V'ene dine. Jeg vet at Enermax har masse problemer med tap av spenning. Har selv en 550W på serveren min, som ikker er spessielt overklokket, men det forekommer store volt tap allikevell. Lenke til kommentar
Sword_Mas Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Eg hadde ei maskin for ikkje så lenge sidan med eit tilsvarandest problem. Eg måtte sitte og restarte heilt til maskina starta, eventuelt måtte eg starte den og så la den stå ei stund før eg restarta igjen. Problemet med den maskina var vel å merke hovedkortet, når eg bytte hovedkort så fungerte alt som ein drøm, om det er hovedkortet med deg, det veit eg jommen meg ikkje. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 kanskje fordi jeg kjører max aggressive innstillinger på ramen?cl latency 2 og alt annet på max Du må prøve å finne ut hva som er årsaken for ditt problem, og det første du gjør er å stille inn alt som brukermanualen sier som annbefalt. Når du har fått pc'en din stabile på standar hastighet kan du begynne sakte å overklokke pc'en din litt om gangen. Så lurer eg på om du har de nyeste driverne til skjermkortet ditt og nyeste driver til brikkesettet. Ser og at du har enermax vifter, har lest at det er mange som har problemer med dem om du ikke har satt dem til max speed. Siste driveren til audigy bør du og hente ned. Clear cmos kan og hjelpe + en bios oppdatering som noen allrede har nevnt. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 det var minnet ja:) som ikke tålte max aggressive settings med fsb 160 takk for hjelpen alle i hopa Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 nå går maskina smooth 16304 3dmarks og med et epox 845pe i posten satser jeg på å runde 17000 Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Vil også ha 16000 3DMarks Lenke til kommentar
m`K Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 kanskje fordi jeg kjører max aggressive innstillinger på ramen?cl latency 2 og alt annet på max Kjører du CL 2 på RAM som er CL 2 da? Dette er kun 1 tillfelle som er ddr ram pc2100 som har det eller corsair som jeg vet av iaff, ellers kan du bare stille den til 2.5. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Er det noen generelle problemløsninger til dette? Eller er det mer hardware spesifikt for min maskin som krever litt mer forklaring? Generell løsning: y = exp(-ax/2) * (A * cos wx + B * sin wx) Håper det hjalp! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 format c: så kan du utelukke software prob's hvis problemet ikke forsvinner. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Er det noen generelle problemløsninger til dette? Eller er det mer hardware spesifikt for min maskin som krever litt mer forklaring? Generell løsning: y = exp(-ax/2) * (A * cos wx + B * sin wx) Håper det hjalp! spindle your mother is much sweeter forced than many are willing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå