Gå til innhold

Feil å kåre Orange Box "årets spill"?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at noen aviser har kåret Orange Box til årets spill og mange andre steder har det med som kandidat.

Er det flere som syntes det er litt merkelig å gi en samplepakke med spill "årets spill" tittelen?

Er det noen som vet hva kriteriene er? Er f.eks valuta for pengene med i beregningen? Hvor mye det har solgt? Eller er det kun hvor BRA det er?

Hvis f.eks MS en gang gir ut ei samplepakke med alle tre Halo spillene for en billig penge, kunne det da blitt årets spill?

Half Life 2 er et fantastisk spill og alle jeg kjenner som har testa Portal syntes det er drit bra, men jeg syntes det er litt rart å gi et resirkulert spill (med et par ekstra småspill) "årets spill" tittelen.

Hva syntes dere?

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som dere sier direkte feil å gi årets spill tittelen til Orange Box, de kunne f.eks gitt det til Portal eller Team Fortress 2, men ikke Orange Box og heller ikke noen av episodene, siden de er ekspansjonspakker og ikke et nytt spill, dermed skal de gå under kategorien beste ekspansjonspakke.

Å gi Orange box så kan man like godt gi spillsamlinger som Kings Quest Collection denne prisen. Det er ikke et spill men en dvd med flere spill på.

Tar ikke sider eller aviser som gir vekk årets spill prisen på noe slikt ikke helt seriøst, da er de ikke mye stødig på definisjoner.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Tja. Det er unektelig litt snodig. Det Valve har gjort med Orange Box er jo i praksis det samme som mange band og artister gjør når de gir ut greatest hits-album; de rasker sammen de mest populære sangene sine og slenger med 2-3 nye sanger og gir det ut. Og hvor ofte ser man slike samlealbum bli kåret til "årets album"?

Lenke til kommentar

Orange Box er utvilsomt en kjempegod spillpakke, men det blir rart å kåre det til årets spill. Personlig synes jeg ingen av enkelttitlene i pakken er gode nok til å kalles årets spill, men hadde det nå enda vært en av spillene i pakken som fikk tittelen, og ikke hele pakken, så kunne jeg i alle fall forstått logikken i det hele.

Lenke til kommentar

De fleste som har gitt Orange Box slike priser, begrunner det jo med at du får Portal, HL2 EP2 og Team Fortress 2 for prisen av et vanlig spill. Det er ikke de eldre spillene som gir pakken tyngde i disse kåringene slik jeg ser det. Kan virke litt feil at Orange Box får prisen for beste spill sånn sett, men den er jo bare gitt ut som en samleboks fordi hvert av spillene i seg selv ikke er stort nok til å være en egen spillutgivelse.

Lenke til kommentar

Det er feil på alle tenkelige måter, da ingen av delene hverken for seg selv eller sammen er bra nok til å bli årets spill. Det blir litt skrytt opp i skyene denne 5 spill i 1 pakke greia. Det er tross alt snakk om ett spill som er tre år gammelt, noen korte episode tillegg til dette, en liten søt kuriositet som gir deg 4 timer god underholdning og et multiplayer spill som hvertfall ikke funket så bra på konsoll. Absolutt en bra pakke, men det gjør på ingen måte Valve til julenissen.

Lenke til kommentar

Synes selv det er latterlig å kåre Orange Box til årets spill. Jeg har spilt spillene Portal, HL2 og TF2, men spillet Orange Box har jeg aldri prøvd. Eller hørt om. Orange Box er IKKE ett spill. Dermed faller det på sin egen urimelighet å kunne kåre det til årets spill. De kunne derimot ha kåret Portal eller TF2 til årets spill da dette er 2 ny spill som kom ut i år. HL2 kom ut for endel år siden og skal dermed ikke være med i årets kåring, det samme gjelder EP1 og EP2 da dette ikke er fullverdige spill, men tillegspakker.

Boco

Lenke til kommentar

Helt klart feil etter min mening. Orange Box er ikke et spill, men en spillpakke. Har irritert meg litt over dette ganske lenge. Spillene burde ha blitt delt opp.

Flyttes til riktig kategori: "Spill . Generelt om spill" da den også er til PC.

Lenke til kommentar

Veldig enig her. Spesielt siden Portal, f.eks., er godt nok til å kunne konkurrere om årets spill-tittelen alene. I vår oppsummering av 2007 på Gamer.no, som kommer rett over nyttår, vil vi behandle disse spillene hver for seg, slik de bør bli behandlet.

Men i utvidelsen av samme tankerekke kan det være interessant å høre hva dere synes om et beslektet spørsmål: Er flerspillermodusen i et spill og enspillermodusen i samme spill egentlig å regne som samme spill? Kan ikke disse ofte være vel så forskjellige som f.eks. HL2 Ep2 og TF2 er? :)

At The Orange Box er et råbra tilbud burde dessuten være komplett likegyldig når det er årets spill - som i kvalitetsmessig årets opplevelse - som skal under lupen. Hva noe koster er rimelig irrelevant i forhold til en kvalitetsbedømmelse av hvor godt det er.

Lenke til kommentar

Jeg er på mange måter enig med de som har svart hittil, men føler likevel behov for et motargument som gjør at jeg ikke er enig.

Orange Box er på mange måter en ny måte å distibuere spill på av Valve, der man setter sammen noen NYE spill, som kanskje ikke hver for seg forvarer en enkeltutgivelse (selv om mange sikkert mener at spillene her gjør det). "Safe" Half-Life 2 kombineres med det innovative Portal. Hvis dette er noe som settes pris på blant kundene, må det være mulig å vurdere dette samlet slik at det er mulig å komme opp på kåringer selv om man tenker litt nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...