EC Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har du en harddisk som ligger ubrukt? Hvorfor ikke gjøre den ekstern med et kabinett som Megapod? Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Skal vi tro Everything is USB.com, er en overføringshastighet på 40 megabyte per sekund (320 Mbps) mulig på en ellers utraffikert USB-bus. I så måte er våre resultater som forventet, tatt i betraktning at testen er utført på et noe eldre system. Jeg tror heller at "everything is usb.com" har overdrevet litt. 40 MB/s er over det jeg har lest om i andre tester. Som regel oppnås 30-35 MB/s. Jeg tror ikke et gammelt system skal påvirke ytelsen nevneverdig. Selv gamle USB-kontrollere skal kunne gi den samme båndbredden på ~35MB/s. Ellers så håper jeg du får testet eSATA-løsningen snart for en sammenligning. Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nokon som vil anbefale tilnærma produkt frå andre leverandørar? Lenke til kommentar
Gyngestol Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hva er denne artikkelen for noe? Fikk den via RSS og kan ikke se den noen plass på forsiden. Ser forøvrig ut til å være en engelsk oversettelse av konklusjonen i artikkelen nevnt ovenfor. Endret 11. desember 2007 av Gyngestol Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Gyngestol: Det er den engelske oppsummeringen / konklusjonen. Beklageligvis var det på nåværende tidspunkt ikke mulig å gjøre en grundigere test, noe jeg skal være den første til å beklage. På den annen side er det i dette tilfellet neppe særlig interessant - etter min mening er nemlig eneste gode grunn for å kjøpe Megapod III en relativt lav pris... eSATA kan ikke testes ettersom jeg ikke har den muligheten (ennå). Lenke til kommentar
nets Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Er ikke eSATA bare en ekstern vanlig SATA kontakt? Det hadde da vel ikke vert et alt for stort problem å strekke en SATA kabel ut av kabinettet? Det eneste som er nytt er jo at eSATA har en egen strømkontakt slik at man slipper eksterne strømadaptere. SATA Teknologien er den samme. Endret 11. desember 2007 av nts Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nokon som vil anbefale tilnærma produkt frå andre leverandørar? Antec MX-1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er ikke eSATA bare en ekstern vanlig SATA kontakt? Elektrisk sett er det samme greia men pluggene og kablene til eSATA er mer robuste og pluggene har en annen form enn SATA og passer dermed ikke. eSATA og SATA plugg Lenke til kommentar
nets Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Var det jeg mente på et vis, tenkte at de bruker akuratt samme protokoller og samme strømmer som vanlig SATA. For jeg har en ekstern eSATA kontakt på kabinettet mitt, og den kobles til en vanlig SATA port på hovedkortet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Forresten så går nok eSATA helt uavbrutt og direkte rett mellom kabelen og disken uten at elektronikken i Megapod-boksen prøver å få et ord med i laget. Dvs. at man kunne like gjerne montert ut disken og testet den internt i kabinettet med vanlig SATA-kabel for å sammenligne med USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå