nojac Skrevet 8. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har en Compaq Armada M700 uten diskettstasjon. Men A: kommer opp i Utforsker. Hvis jeg klikker på den, bruker den en stund før den melder at disketten ikke er tilgjengelig. Jeg har forsøkt å fjerne referansen til A: ved å deaktivere diskettkontrolleren i Kontrollpanel, men da ville ikke Windows starte (gikk i sikkerhetsmodus) I BIOS-setup fant jeg ikke noe. Kjører Win98. Bruker også maskinen i en Citrix/Metaframe-løsning. Og det er jeg jeg får problemer som jeg tror kan være kyttet til den manglende diskettstasjon. (Maskinen "fryser" i et par minutter når jeg f.eks. klikker "lagre som..." i Word Deretter er den OK til jeg åpner et nytt Word-vindu...) Hvordan få vekk referansen til A: ? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 8. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2003 Prøv å legg til denne linjen i AUTOEXEC.BAT: SUBST A: C:Windowstemp (eller annen katalog av ditt valg) Når win/DOS prøver å bruke A: deretter, blir du redirigert til denne katalogen. Ikke kjør format A: bare... Lenke til kommentar
adyton Skrevet 8. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2003 Sett 1,44 til NONE i bios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå