Beges Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei der! En venninne av meg skal til USA i jula, og har tilbudt seg å handle inn litt for meg, så jeg tror jeg får delene litt billigere. PC-en min er fra rundt 2004 nå, og har disse spesifikasjonene: Sitat Intel® Pentium® 4 CPU 3.60GHz (HT) 1022MB RAM 400 GB HDD RADEON X800 XT SyncMaster 913N SB Audigy 2 ZS Audio [5400] Tror ikke hovedkortet støtter flerkjernesprossessorer... Er ikke helt sikker på hvilket kort det er, men jeg har en modifisert versjon av denne pc-en. Hva bør jeg først og fremst oppgradere på PC-en for å kjøre dagens nyeste spill med god grafikk? Hvor mye billigere tror dere det blir å kjøpe pc-deler i USA istedet for Norge? Endret 11. desember 2007 av Beges Lenke til kommentar
HAG Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tror det som er "billigst" er og skifte "alt", dvs. ny CPU, MB, skjermkort, godt mulig den strømforsyninga du har også er "moden", skal man litt opp i skjermkort (8800GT(S) / HD3850(80)) trenger vel de rundt 100W. Finner man ut at man en gang... skal ha SLI / CrossFire går det dobbel mengde strøm til skjermkorta. Tror derfor at en "mellomklasse-PC" bør ha ei "anstendig" strømforsyning mellom 450 og 650W - ikkje billigst mulig fra "langtvekkistan" som ingen har hørt om før, Qtek er vel ei anna fra samme distriktet - den har vel alle her på HW hørt om... Et hovedkort med PCIe 2.0 er vel det heftigste en får nå - det kommer 3.0, men ingenting som passer 1.1 og 2.0 vil passe Enten man satser på AMD eller Intel ville (har) eg lagt lista på et MB med PCIe 2.0 og et skjermkort i samme "retning". Legger ved handlevogna for mi oppgradering, har valgt His HD3850 TurboX skjermkort som er litt klokka, men hovedgrunnen er kjøleren som er en IceQ3 det positive med den er at varmlufta går ut i bakplata og ikkje inni kassa. Handlevogn Har valgt en "åpen" AM2 prosessor som er "billig", istedet for og satse på Phenom, som koster nesten det dobble og har hatt litt bieffekter i "fødselen", skifter når de er "modna"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå