Eriqo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei! Sett mange diskusjoner om noe kalt "Falcon" rundt her på forumet. Jeg har egentlig ikke fått med meg hva det er. Er det et spesielt DVD-drev på Xboxen? Og når jeg først er igang; HDMI, gir det bedre bilde? Hørte noe om at det ikke blir bedre med mindre man har rundt 100" . Nå har det seg sånn at jeg har 100" Så hvis jeg fikk tak i en Xbox med HDMI og HDMI kabel, så ville jeg fått et bedre bilde? Akkurat for tiden spiller jeg med HD kabel, på HD prosjektor. Endret 11. desember 2007 av Eriqo Lenke til kommentar
kzn Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) hvilken HD-kabel er det du snakker om som du bruker nå? godt mulig det er HDMI? Endret 11. desember 2007 av kzn Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 hvilken HD-kabel er det du snakker om som du bruker nå? godt mulig det er HDMI? Jeg har ikke HDMI utgang på Xbox så jeg troor ikke det er det.. :S Lenke til kommentar
kzn Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 regner med du har en slik da: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...mponenthdcable/ ut fra det de skriver der gir denne kabelen HD, så da vil vel ikke HDMI gi bedre bilde.. er vel bare at du får lyden i samme kabel, tror jeg.. veldig usikker på akkurat dette, da jeg ikke har xbox selv.. sikkert noen som vet Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Svaret på spm ditt er nei. Du vil ikke merke noen forskjell, men med HDMI får du lyden i samme kabel. Så dersom du lurer på om det er verdt og kjøpe seg en ny xbox 360 kun for HDMI så er svaret nei. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Takker for alle svar! Da er det vel ikke verdt å bytte til seg en ny Xbox da.. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har ikke fått noe svar på hva Falcon er.. Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) noen har falcon, Halo 3 ihvertfall og kanskje de nyeste premiumene. men tror det er bare Halo 3 ed. som har det i norge. men er ikke sikker om alle har det. men uansett så er det ikke noe å rope hurra for da det er bare CPU som har 65nm ikke GPU som er problemet til RROD.. falcon er nytt hovedkort med 65nm CPU. Endret 11. desember 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3152&p=5 Her kan man se at alle 3 chipene har blitt mindre. Men det jeg lurer på er om alle falcon modellene leveres med BenQ drevet og om det faktisk er mye stillere enn Hitachi drevet? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Takker for alle svar! Da er det vel ikke verdt å bytte til seg en ny Xbox da.. jij1984 sier lenger opp i tråden her at du ikke ser forskjell på HDMI og annen HD kabel (komponent). Men det er jeg ikke umiddelbart enig i under alle forhold. På en "liten" TV så kan jeg være enig. Men jeg ser i første innlegget ditt at du spiller på projektor. Og da kan det faktisk være noe å hente på å bruke HDMI. Snakker ikke store forskjeller nødvendigvis, men noe kan det være å hente. Om det er verdt å kjøpe ny 360 for? Tja, kanskje ikke. Kommer litt ann projektoren, lerrett, om du har kalibrert utstyret rimelig osv... kanskje du vinner mer i billedkvalitetet på å gjøre andre ting? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Men det jeg lurer på er om alle falcon modellene leveres med BenQ drevet og om det faktisk er mye stillere enn Hitachi drevet? Jeg har Falcon, og jeg fikk også med BenQ. Jeg regner med at de ikke bygger Xboxer med Hitachi dreva lenger. Men det kan jo hende. BenQ mer stille enn Hitachi, ja. MYE? Nei.. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 På min tv ser faktisk component bedre ut enn HDMI. Med hdmi blir fargene alt for svake/grå, men dette er sikkert forskjellig avhengig av hvilken tv/prosjektor du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå