poe Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Nokia viser nok en gang at de ikke slenger seg på bølgen eller nye trender før de har et ordentlig produkt. Snakk om å være på jordet... Hvem andre enn Nokia har prøvd seg på diverse mer eller mindre fiaskoprosjekt opp gjennom tiden. Gidder ikke ramse opp noen her men alle husker vel da Nokia skulle slenge seg på håndholdte spillemaskiner med den virkelig vellykkede nGage. Hehehe... Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Som sagt, Nokia er sjelden de som først hiver seg på en ny trend. Tenker f.eks. på tynne mobiler og nå fingertouch. N-gage blir jo da noe helt annet, var dedikerte spillmobiler en trend de andre selskapene hadde startet, og som Nokia slang seg på, men fikk fiasko? Nei, N-gage var et fiaskoprosjekt Nokia sto for helt på egenhånd. Endret 15. desember 2007 av arehei Lenke til kommentar
poe Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Som sagt, Nokia er sjelden de som først hiver seg på en ny trend. Tenker f.eks. på tynne mobiler og nå fingertouch. N-gage blir jo da noe helt annet, var dedikerte spillmobiler en trend de andre selskapene hadde startet, og som Nokia slang seg på, men fikk fiasko? Nei, N-gage var et fiaskoprosjekt Nokia sto for helt på egenhånd. Din påstand er jo så til de grader feil! Nokia er jo til tider desperate etter å følge trender å møte et tenkt behov, uansett om det fungerer eller ikke. Ngage er jo et bevis på akkurat det. Trykkfølsom skjerm har de jo også prøvd seg på, og da med enda større fiasko som resultat. Og når de ikke har fantasi til å konstruere sin egen tynne mobil, så kopierer de jo andre, uten skrupler, og uten at amobil reagerer og blåser det opp som "årets frekkeste kopi". Trodde jo at det var nettop pga. at Nokia var så tidlig ute med teknologi, og trender, at du likte dem så godt. Nokiakunden er jo ikke så nøye på om ting fungere optimalt, bare man kan skryte av funksjonene til kompisen... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Fært så nokia-fiendlig du var da? Var jo kjekt at de la ved en video som viser hvordan menyene fungerer. Personlig er jeg mer fan av HTCs windows mobile baserte telefoner, men dette så fortsatt stilig ut. Slike videoer som dette finnes overalt man ser seg omkring store selskaper. SonyEricson har slike. Sony selv kjører slike videoer. Det er mange som lager slik "fremtids firsjons "reklamer" ". Har selv en N70 og liker den. Tenkte pitelitt på og kjøpe N82. Men skal vente en stund og se... Ha min N70 kanskje i 2,5 år (nå er min finske baby fylt 2 år)... Dette var en av de gledligste mobilnyhetene på lenge. Dette så lekkert ut, Nokia hinter kanskje til at de vil komme med GPS, "YouTube-støtte" (ikke at det er så spesielt da), berøringsskjerm (det er jo allerede kjent) og mobiltelefoner i mange nye utforminger. Selv om ikke selve mobiltelefonen eksisterer, så kan det vel hende funksjonene vil komme? Jeg har vært SE-eier en stund fordi Nokia ikke har TS på mobiltelefonene sine, noe jeg synes er svært viktig. Men jeg skulle gjerne hatt en Nokia, fordi jeg synes de lager bedre mobiltelefoner med nyere teknologi. Nå ser det kanskje ut til at jeg kan gå over til Nokia Solbrillene til han fyren var stilige. Ray-Ban Wayfarer YouTube støtte? Nei Nei. Heller FLASH støtte (vil jeg ha)... Og det har vell ikke denne LG mobilen eller hvilken produsent som har den støtter. Flash FLASH! FLV...! Med Flash så støttes jo alt som har flash.. Snart så kommer SUN ut med fullversjonen av Java til mobiltelefoner. Vi har nå i dag bare slags MiniJava. Sun mener at mobilene i dag er kraftige nok (jada, ender opp med en OS på 200mbyte på mobilen). Min OS på N70 tar ca 50mbyte plass, mener jeg. Var i alle fall det "Nokia Firmware oppgradereren" nedlastet... noe jeg fant interessant var at mobilen alltid viste hva hun siktet på, selv om "klikkingen" ikke var 100%. noe som skriker ettermontering for meg... enten det eller så kan dem vente seg noe var microsoft sine patentadvokater, for jeg tror dem sitter på noen greier på det området der... LoL! Det er en demostrasjonsvideo for noe som er under utvikling. Men litt stokkedum er det jo lov og være... Men Hehe! Jada!! Endret 15. desember 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Først kommer iPhone, så kommer S60... Selv om jeg tror at Nokia mer eller mindre "stjal" ideen fra Apple, tror jeg denne telefonen kommer til å bli bedre enn den nåværende iPhone. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 iPhone er en mobil jeg ikke blir til og kjøpe. iTuch er da grei spiller. Men ikke skal jeg ha iPhone. Idè og Idè. Alle tar fra alle... Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Den videoen er bare nok et bevis på hvor akterutseilt Nokia er på brukergrensesnitt sammenlignet med Apple. Bare se på hvordan man faktisk må bruke fingeren på et smalt skrollefelt for å bla i en liste. Hallo Nokia, noen hjemme? Se på iPhone, man blar i lister ved å bruke "gestures", det er mer naturlig og så slipper man å sløse plass på et skrollefelt som må være bredt nok til at man kan treffe det med fingertuppen. Bruken av stylus var også ikke spesielt imponerende. CD Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Enda en *****Fan. Kan du ikke forstå at dette viser idèr? Og hva iPhone har driter jeg langt opp i. ""Se her. Jeg kan flytte på vinduer i Windowsen min. Det kan Mac, Linux, Unix også. Se jeg har T9 på mobilen. Yey! De har kopiert det. Blablalba. Yeey! Jeg kan slå på blåtann på mobilen. Alle andre stjeler blablabla. Jeg kan skrive meldinger (Nokia kom først), så du me SE mobil. Fjern SMS. blalblalblalba Yeey! Jeg kan bruke fingern på mobilen. Blabla."" Mange kan bruke fingern. Noen eier Tutch-screens til PC-en, hva faen? Har APPLE stjelt fra andra da? HERREJESUS. Skjønner du???? Endret 12. februar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Enda en *****Fan. Kan du ikke forstå at dette viser idèr? Og hva iPhone har driter jeg langt opp i. ... Mange kan bruke fingern. Noen eier Tutch-screens til PC-en, hva faen? Har APPLE stjelt fra andra da? HERREJESUS. Skjønner du???? Hallo Deimos, Jeg er ingen Apple-fan. Jeg eier en iPod Touch som jeg fikk i gave. Jeg har også en SE P1i med touchscreen og en Nokia E61i som ikke har touchscreen. Poenget mitt var simpelthen at Nokia ikke ser ut til å fatte poenget med "fingerbruk" på en touchscreen. Jeg lo nesten da jeg så at man brukte fingeren på et scrollefelt. CD Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ok. Fatter du at dette ikke viser det endelige produktet? Lenke til kommentar
gormnass Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Enda en *****Fan. Kan du ikke forstå at dette viser idèr? Og hva iPhone har driter jeg langt opp i. ""Se her. Jeg kan flytte på vinduer i Windowsen min. Det kan Mac, Linux, Unix også. Se jeg har T9 på mobilen. Yey! De har kopiert det. Blablalba. Yeey! Jeg kan slå på blåtann på mobilen. Alle andre stjeler blablabla. Jeg kan skrive meldinger (Nokia kom først), så du me SE mobil. Fjern SMS. blalblalblalba Yeey! Jeg kan bruke fingern på mobilen. Blabla."" Mange kan bruke fingern. Noen eier Tutch-screens til PC-en, hva faen? Har APPLE stjelt fra andra da? HERREJESUS. Skjønner du???? Helt enig med deg CoolDuckie. En bruker ikke "stylus" på en mobil! Se på Iphone - det er slik det skal gjøres. - Og til Deimos87; regner med du ikke har prøvd en Iphone når du svarer på den måten.... - Og enda en ting til Deimos87; Nokia var ikke først med mulighet til å skrive meldinger. Jeg husker jeg skrev og sendte min første SMS i 1994 på en Motorola MicroTAC 5200 (og sendte den til meg selv, da det var ingen andre som kunne sende/motta SMS) Meldingen kostet kr.7 pr. stk.!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg