MrL Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei, akkurat nå sitter jeg på et greit Philips 5.1 surround anlegg, men er ute etter litt mer "opplevelse" Derfor vurderer jeg å kjøpe Logitech Z-5500. Men jeg har noen få spørsmål: 1. Har hørt at det følger med en VGA kabel til LCD skjermen, skal den kobles til skjermkortet? Begge mine innganger er opptatt pga dualscreen.. 2. Kan kobles til en dvdspiller/tv og alikevel få den ultimate 5.1 lyden? 3. Åssen lydkort jeg burde kjøpe for å få max/bra nok utbytte: denne eller denne har jeg sett på, og hvis noen av de er greie vil jeg helst kjøpe det pga jeg slipper frakt + jeg jobber i elkjøp. 4. Muligheter for å henge dem opp på veggen? Endret 12. desember 2007 av MrLG Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Oppdatert litt med noen spørsmål Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 tja du trenger ikke akkurat BRA lydkort for å ha det bra.. jeg bruker intigrert, og det funker greit det.. men, eneste jeg vet:P har ikke hørt noe om VGA kabel og koble den opp osv Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) nr 1. den kablen skal du koble bakpå subben. det er ikke en kabel som er beregnet til å kobles på skjermkortet ditt. det er gjennom denne kablen allt av informasjon går. og bakpå displayet/kontrollenheten har du også tilkoblingene for lyd. nr 2. om du skal koble den til DVD-en må dvdspilleren ha en optisk, digital eller 3*minijack (husker ikke hva denne heter) utgang. nr 3. du behøver ikke noe ekstra lydkort så lenge du har lydkort som støtter 5.1 men et nytt lydkort kan/vil forbedre lydkvaliteten din. av de to lydkortene velger du extreme audio. extreme gamer har ikke 5.1 såvidt jeg kan se. nr 4. du har vel ikke planer om å handle på elkjøp? "kjøp alldri datautstyr på en plass de selger hvitevarer" er en god huskeregel! det lydkortet får du helt ned i 305,- om du tar en titt i prisguiden. Creative X-fi extreme audio i prisguiden Endret 11. desember 2007 av weebl Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Lurer på om jeg kan ha sprengt mitt logitech z5500. Jeg har bare hatt volumet på maximum 13 på anlegget og 100 på winamp som standard. Det kommer en liten sprakelyd da jeg spiller på 13 og høyere. Kan dette ha noe med det integrerte lydkortet mitt å gjøre? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) nr 1. den kablen skal du koble bakpå subben. det er ikke en kabel som er beregnet til å kobles på skjermkortet ditt. det er gjennom denne kablen allt av informasjon går. og bakpå displayet/kontrollenheten har du også tilkoblingene for lyd. nr 2. om du skal koble den til DVD-en må dvdspilleren ha en optisk, digital eller 3*minijack (husker ikke hva denne heter) utgang. nr 3. du behøver ikke noe ekstra lydkort så lenge du har lydkort som støtter 5.1 men et nytt lydkort kan/vil forbedre lydkvaliteten din. av de to lydkortene velger du extreme audio. extreme gamer har ikke 5.1 såvidt jeg kan se. nr 4. du har vel ikke planer om å handle på elkjøp? "kjøp alldri datautstyr på en plass de selger hvitevarer" er en god huskeregel! det lydkortet får du helt ned i 305,- om du tar en titt i prisguiden. Creative X-fi extreme audio i prisguiden Takk for svar Jo jeg hadde faktisk planer om å kjøpe på elkjøp, greit nok at man får det ned til 300 kroner men så kommer frakten og ventingen i tillegg. Og jeg får ihvertfall litt rabatt, ikke ned til 300, men bra nok til at det er verdt det lille ekstra kronene for å ikke vente og alt det styret der..Og foresten, etter hva jeg leser på komplett virker Creative SB X-Fi XtremeGamer som et bedre valg, og det står der også at den skal støtte 7.1, da burde den vel støtte 5.1 også? (ifølge itpro.no skal det støtte 5.1, virker det ihvertfall som) Endret 12. desember 2007 av MrLG Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Gamer kortet funker i 5.1 modus også. Kobler du pc-høyttalerne til via digital optisk eller coaxial, så har ikke lydkortet så mye å si, siden lyden blir behandlet av forforsterkeren i høyttalersettet. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Gamer kortet funker i 5.1 modus også. Kobler du pc-høyttalerne til via digital optisk eller coaxial, så har ikke lydkortet så mye å si, siden lyden blir behandlet av forforsterkeren i høyttalersettet. Hmm det er jo litt synd da, men jeg må nok ha et nytt enda som funker bra i vista. Det intrigerte jeg har nå har ikke ordentlig surround lyd i vista, men bare høyttaler utfylling som er langt ifra like bra.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Når det gjelder lydkort, ville jeg heller tatt en titt på: https://prisguiden.no/product.php?productId=86142 Du kan vell se på det som "storebroren" til det "Gamer" kortet du alt har funnet. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Når det gjelder lydkort, ville jeg heller tatt en titt på:https://prisguiden.no/product.php?productId=86142 Du kan vell se på det som "storebroren" til det "Gamer" kortet du alt har funnet. Er det nødvendig med så bra lydkort da? Lenke til kommentar
Sargas Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Når det gjelder lydkort, ville jeg heller tatt en titt på:https://prisguiden.no/product.php?productId=86142 Du kan vell se på det som "storebroren" til det "Gamer" kortet du alt har funnet. Du trenger egentlig ikke noe lydkort. Det holder med det som er integrert i hovedkortet Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Kjøp et lydkort som har digital utgang! Optisk eller coax, da er det annlegget selv som "lager" lyden og du får skikkelig 5.1 Mange onboard lydkort har det også. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Henger meg på anbefalningen om å kjøpe lydkort med digital utgang, som gir flere fordeler. Bl.a. slipper du støy (jeg har en konstant brummelyd fra bassen når jeg kobler analogt), og lydkilden blir automatisk oppdaget av anlegget, som f.eks. gir 5.1-lyd automatisk når du spiller av 5.1-film. Ta en titt på hardware sin guide over lydkort, for å finne ut hva som passer best for deg. Når det gjelder kjøp av lydkort over nettet, sparer du inn porto og mer til når prisen er over halvparten av El-kjøp-prisen. I tillegg får du et bedre utvalg. Ventetiden begrenser seg til 1-3 dager når de har produketet på lager. Alternativet til å kjøpe datautstyr over nett er Datakjeden, men det finnes ikke på like mange steder som El-kjøp. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Fullt mulig å henge de på veggen mine henger med teip Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 haha holder det da :!: kunne du ta en bilde så jeg får sett hvordan du har gjort det.. har lyst på det jeg å... rene kino da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå