Gå til innhold

Test: Nokia N82


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eitpar ting eg stussar litt på i artikkelen:

N82 støtter for øvrig minnekort opp til 4 GB

Den støtter da meir enn det?

 

Ved hyppig bruk av både spill, WiFi og resten av telefonfunksjonene måtte vi lade telefonen annenhver dag, noe som er helt akseptabelt i forhold til bruken.

Kva er "hyppig bruk"?

 

Idag har eg såvidt surfa litt via wlan (3-4min), sendt nokre meldingar og snakka litt i tlf (<15min), samt høyrt på musikk ein 30min. Er det "hyppig bruk"?

Grunnen til at eg spør er at "Energy profiler" har køyrt i bakgrunnen heile tida og rapporterer gjennomsnittleg ~16W som skal holda til ca 30t. Det betyr jo at dersom mobilen er opplada kl.08 dag 1er den tom ca. kl.14 dag 2 :hmm:

Endret av Clupus
Lenke til kommentar
En sekser !!!! :no:

 

I må da ha drukket af natpotten !!!!

 

N82 kommer da aldri til at nå N95 8Gb til sokkeholderne.

 

 

Dette er en ommer :nei:

Tja, kommer an på øyet som ser det:

 

N95 8 gb fordeler:

+ minne

+ IR

+ stor skjerm

 

N82 fordeler:

+ blitz

+ PRIS!!! (1500 billigere)

+ Candybar (slipper slarkete slider)

+ Linsedeksel

 

For min del synes jeg N82 totalt sett kommer mye bedre ut spesielt pga prisen.

Lenke til kommentar

Fikk K800 en 3`er????

 

Jeg har hatt den siden slutten av juni i fjor, og er fortsatt fornøyd. (før det hadde jeg hatt T610, S65, K700, K750, P800)

 

Jeg bruker fortsatt K800 fordi jeg tilfredstiller mine behov fortsatt. Hvem bruker Super-3G liksom?

 

Uansett, jeg føler bare for en forandring og jeg har siklet på flere forskjellige modeller blant annet K850 (som egentlig ikke var så bra allikevel og neonode n2 og ikke minst w960 osv osv)

 

Men nå har jeg bestilt N82 fordi det virker som den er en verdig erstatter for K800en min. Jeg synes 4500 for en mobil er i drøyeste laget, så jeg vurderte ikke N95 en gang.

 

jeg gleder meg uansett til å få mobilen og teste GPS`en og videokameraet, og jack-utgangen osv :)

Endret av moshpit
Lenke til kommentar

Jeg vil bare kommentere at man ikke kan sette opp skjermstørrelse som et positivt element ved n95 i forhold til n82. Skjermstørresle kan kun omtales i forhold til størrelsen på telefonen man har. Hvis jeg setter opp laptoppen min med sine 12" ved siden av en mobiltelefon vil ikke laptoppen få pluss for skjermstørrelse.

 

N95 har sånn jeg har forstått en helt glimrende skjerm, og fyller ut mobilens fysiske muligheter til fulle. Det samme gjør n82.

 

Hvis en telefon har mye "ramme" kan man sette skejrmstørrelse som et minus, hvis skjermen på magisk vis er større enn telefonen (prosjektor av et slag?) kunne man evt satt set som pluss. Alt annet blir bare smak og behag i forhold til form-faktor, ikke skjerm. :)

Lenke til kommentar
N95 har sånn jeg har forstått en helt glimrende skjerm, og fyller ut mobilens fysiske muligheter til fulle. Det samme gjør n82.

 

Glimrende og glimrende fru blom. Syns godt skjermen på N95 kunne vært litt bedre, og da tenker jeg på både oppløsning, farger og skarphet. En gammel SE M600 har faktisk bedre skjerm enn N95. Men du kan da ikke mene at skjermen på N82 fyller ut mobilens fysiske mulighet? Da tror jeg du bør ta en ny titt på telefonen.

Lenke til kommentar

Moshpit.. k800 fikk nok ikke 3 den dagen den ble testet!

fikk sikkert 5er.. men etterhvert som det kommer nye og bedre

telefoner synker karakteren gradevis!

Slik at en som ser igjennom testene ikke skal finne en "gammel"

telefon også kjøpe den selv om den fikk bra karakter!

For det er mest sannsynelig bedre alternativer på markedet

og telefonen fortjener ikke lengre den opprinnelige

karakteren!

Lenke til kommentar
N95 har sånn jeg har forstått en helt glimrende skjerm, og fyller ut mobilens fysiske muligheter til fulle. Det samme gjør n82.

 

Glimrende og glimrende fru blom. Syns godt skjermen på N95 kunne vært litt bedre, og da tenker jeg på både oppløsning, farger og skarphet. En gammel SE M600 har faktisk bedre skjerm enn N95. Men du kan da ikke mene at skjermen på N82 fyller ut mobilens fysiske mulighet? Da tror jeg du bør ta en ny titt på telefonen.

 

Jeg skal inrømme at jeg ikke har snøring på n95 (aldri sett den i livende leve), men har ikke hørt noe negativt om skjermen på den. Men når det kommer til N82 så er det da virkelig ikke så mye større man kunne gjort skjermen før det ville gått på bekostning av diverse. Man kunne kanskje pressa inn litt nedover mot tastaturet, og et knappenålshode ut til hver side, men jeg vil absolutt si den fyller sin form.

 

Mitt poeng med innlegget var da uansett ikke ment spesielt mot disse telefonene, men mot generell plussing og minusing for faktorer som følger formfaktoren, akkurat som touch-skjerm.

 

Eg syns den ser veldig lekker ut!'

 

Har den mulighet til å åpne office dokumenter?

 

Ja, men ikke redigere (uten å laste ned program)

Lenke til kommentar
Du må også abonnere for å laste ned stemmestyring og ruter, noe som koster ca 50 kroner for en uke, eller mellom 500 og 600 kroner for ett år.

 

Faktafeil. 1 års abonnement koster 483 kr og for 3 år koster det 569 kr. 30 dager koster 64 kr og 7 dager koster 50 kr-

 

Her er forøvrig ett alternativ til nokia sitt program: http://www.softwaremarket.nokia.com/?actio...293&lang=no

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Moshpit.. k800 fikk nok ikke 3 den dagen den ble testet!

fikk sikkert 5er.. men etterhvert som det kommer nye og bedre

telefoner synker karakteren gradevis!

Slik at en som ser igjennom testene ikke skal finne en "gammel"

telefon også kjøpe den selv om den fikk bra karakter!

For det er mest sannsynelig bedre alternativer på markedet

og telefonen fortjener ikke lengre den opprinnelige

karakteren!

 

okey thanks.. Føler meg litt dum nå, men det er jo bra at de setter ned karakteren da selv om det er litt morsomt å lese all den skryten den fikk og så en terningkast tre :p

Lenke til kommentar
Moshpit.. k800 fikk nok ikke 3 den dagen den ble testet!

fikk sikkert 5er.. men etterhvert som det kommer nye og bedre

telefoner synker karakteren gradevis!

Slik at en som ser igjennom testene ikke skal finne en "gammel"

telefon også kjøpe den selv om den fikk bra karakter!

For det er mest sannsynelig bedre alternativer på markedet

og telefonen fortjener ikke lengre den opprinnelige

karakteren!

 

okey thanks.. Føler meg litt dum nå, men det er jo bra at de setter ned karakteren da selv om det er litt morsomt å lese all den skryten den fikk og så en terningkast tre :p

 

 

Heilt offtopic her eg no, men må seie eg synst det er tåpeligt at dei endrer terningkastene over tid. Har den fått ein 5 er 23.11.2005 så forstår da alle det at 5-eren var fortent da og ikkje er like representativ i dag. Mange som meg som liker å kjøpe brukte telefoner til tider og da ser eg gjerne på gamle tester og terningkast. Og ein 3-er på K800 er teit.

Setter det litt på spissen no, men måtte bare få fram poenget mitt.

Lenke til kommentar

Etter noen timer med denne modellen, må jeg si, for en cheap utseende model, og å tafse på, skikkelig jalla plast, og tastene var ikke mye bedre enn W880 (har to selv).

Baksiden ser ut som en leke fra 70 åra, da tenker jeg linsedeksel og hele kamera utseendet - MEN, jeg er enig i at det er årets model sett ut fra specs og funksjoner.

Synd de har hatt så dårlig tid til denne og N81, det blir så billig innpakkning, ikke bra

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...