evertos Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Her er planlagt oppsett i bilen min. Kan dette være en løsning? Forsterkeren er 2 kanals Boston A. Stabil 2 Ohm Lurer veldig på om det er greit å brokoble slik. Og heter dette i det hele tatt brokobling? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 hva driver den to kanaleren du har tegnet av der da ? Ville det ikke vært bedre å bruke to kanaleren på subben ? men ja det burde gå det der Lenke til kommentar
fhl Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det fungere ikke helt slik du har tegnet, men hvis du skal bruke en sub og et frontsett på en 2-kanals forsterker, kan du bruke simultankobling(eller tri-mode/amerikansk brokobling). Jeg får ikke linket direkte, men her kan du gå på Teknik > Filter > Simultankoppling, 3D, trimode for å lese mer. Filter finner du under Bilstereo > Billjud > Passiva filter > Övriga filter. Hvorvidt dette fungerer på din forsterker, må du sjekke i manualen eller lignende. Frode Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 da jeg såg tegningen virket det som om det var en 4 kanaler han hadde og en to kanaler som ikke bruktes til noe. Lenke til kommentar
evertos Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Det fungere ikke helt slik du har tegnet, men hvis du skal bruke en sub og et frontsett på en 2-kanals forsterker, kan du bruke simultankobling(eller tri-mode/amerikansk brokobling). Jeg får ikke linket direkte, men her kan du gå på Teknik > Filter > Simultankoppling, 3D, trimode for å lese mer. Filter finner du under Bilstereo > Billjud > Passiva filter > Övriga filter. Hvorvidt dette fungerer på din forsterker, må du sjekke i manualen eller lignende. Frode Takk skal se på den siden. Men vil det oppsettet jeg har der ikke fungere? Jeg har lyst å unngå og kjøpe mere enn det jeg har der ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- da jeg såg tegningen virket det som om det var en 4 kanaler han hadde og en to kanaler som ikke bruktes til noe. Hm, kan vi ikke holde oss til det relevante her da? Jeg har skrevet hva de forskjellige komponentene er. Ditt innlegg er jo ubrukelig hehe Endret 11. desember 2007 av evertos Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 da jeg såg tegningen virket det som om det var en 4 kanaler han hadde og en to kanaler som ikke bruktes til noe. Hm, kan vi ikke holde oss til det relevante her da? Jeg har skrevet hva de forskjellige komponentene er. Ditt innlegg er jo ubrukelig hehe Tegningen så ut som en 4 kanaler, var derfor jeg trodde det var snakk i en 4 kanaler. Men sorry for bortkasted innlegg. Lenke til kommentar
evertos Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) da jeg såg tegningen virket det som om det var en 4 kanaler han hadde og en to kanaler som ikke bruktes til noe. Hm, kan vi ikke holde oss til det relevante her da? Jeg har skrevet hva de forskjellige komponentene er. Ditt innlegg er jo ubrukelig hehe Tegningen så ut som en 4 kanaler, var derfor jeg trodde det var snakk i en 4 kanaler. Men sorry for bortkasted innlegg. Sorry var ikke sånn ment. Bare litt frustrert her. Og det er kaldt og skru anlegg i Trondheim Sorry Defus hehe.. Endret 11. desember 2007 av evertos Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tegningen din er helt på trynet.... hva er den "tingen" du kaller delefilter?? er det der du har koblet på høyttalere og sub?? i så fall så går jo ikke det... et delefilter har ikke noe forsterker innebygd Dropp tanken på å bruke den forsterkeren til sub, det er jo nesten gratis for en grei monoforsterker Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Ikke for å stjele tråden, men jeg kunne gjerne fått anbefalt en nesten gratis grei monoforsterker, cossiemk1. Syns ikke den brokoblede 2-kanals dynabelforsterkeren gjør jobben godt nok. Endret 12. desember 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Defus Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 www.morel.no har xt serien fra usamps... Lenke til kommentar
fhl Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Tegningen din er helt på trynet.... hva er den "tingen" du kaller delefilter?? er det der du har koblet på høyttalere og sub?? i så fall så går jo ikke det... et delefilter har ikke noe forsterker innebygd Helt på trynet er det vel ikke. Det er faktisk ganske nær et oppsett med et passivt trimode filter. Eneste forskjell er vel at på det som han kaller delefilter, vil det kun være + og - på sub, ikke L og R. Frode Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ikke for å stjele tråden, men jeg kunne gjerne fått anbefalt en nesten gratis grei monoforsterker, cossiemk1. Syns ikke den brokoblede 2-kanals dynabelforsterkeren gjør jobben godt nok. Soundmagus x-1502 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå