Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette akseptabelt? Brokobling?

evertos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fungere ikke helt slik du har tegnet, men hvis du skal bruke en sub og et frontsett på en 2-kanals forsterker, kan du bruke simultankobling(eller tri-mode/amerikansk brokobling). Jeg får ikke linket direkte, men her kan du gå på Teknik > Filter > Simultankoppling, 3D, trimode for å lese mer. Filter finner du under Bilstereo > Billjud > Passiva filter > Övriga filter.

Hvorvidt dette fungerer på din forsterker, må du sjekke i manualen eller lignende.

Frode

Lenke til kommentar
Det fungere ikke helt slik du har tegnet, men hvis du skal bruke en sub og et frontsett på en 2-kanals forsterker, kan du bruke simultankobling(eller tri-mode/amerikansk brokobling). Jeg får ikke linket direkte, men her kan du gå på Teknik > Filter > Simultankoppling, 3D, trimode for å lese mer. Filter finner du under Bilstereo > Billjud > Passiva filter > Övriga filter.

Hvorvidt dette fungerer på din forsterker, må du sjekke i manualen eller lignende.

Frode

Takk skal se på den siden. Men vil det oppsettet jeg har der ikke fungere? Jeg har lyst å unngå og kjøpe mere enn det jeg har der

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

da jeg såg tegningen virket det som om det var en 4 kanaler han hadde og en to kanaler som ikke bruktes til noe.

Hm, kan vi ikke holde oss til det relevante her da? Jeg har skrevet hva de forskjellige komponentene er. Ditt innlegg er jo ubrukelig hehe :thumbdown:

Endret av evertos
Lenke til kommentar
da jeg såg tegningen virket det som om det var en 4 kanaler han hadde og en to kanaler som ikke bruktes til noe.

Hm, kan vi ikke holde oss til det relevante her da? Jeg har skrevet hva de forskjellige komponentene er. Ditt innlegg er jo ubrukelig hehe :thumbdown:

Tegningen så ut som en 4 kanaler, var derfor jeg trodde det var snakk i en 4 kanaler. Men sorry for bortkasted innlegg.

Lenke til kommentar

Tegningen så ut som en 4 kanaler, var derfor jeg trodde det var snakk i en 4 kanaler. Men sorry for bortkasted innlegg.

Sorry var ikke sånn ment. Bare litt frustrert her. Og det er kaldt og skru anlegg i Trondheim

Sorry Defus hehe..

Endret av evertos
Lenke til kommentar

Tegningen din er helt på trynet.... hva er den "tingen" du kaller delefilter?? er det der du har koblet på høyttalere og sub?? i så fall så går jo ikke det... et delefilter har ikke noe forsterker innebygd ;)

Dropp tanken på å bruke den forsterkeren til sub, det er jo nesten gratis for en grei monoforsterker

Lenke til kommentar
Tegningen din er helt på trynet.... hva er den "tingen" du kaller delefilter?? er det der du har koblet på høyttalere og sub?? i så fall så går jo ikke det... et delefilter har ikke noe forsterker innebygd ;)

Helt på trynet er det vel ikke. Det er faktisk ganske nær et oppsett med et passivt trimode filter. Eneste forskjell er vel at på det som han kaller delefilter, vil det kun være + og - på sub, ikke L og R.

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...