SondreR Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Heisann. Jeg har den siste uken spilt mye bordtennis, og hører stadig forskjellige regler. Kan man slå ballen over til motstanderen, før den har vært i bordet på min side, og likevel få poeng? Eller må man vente til ballen fra ham har vært i bordet hos meg, før man slår returen? Er også diagonalserv noe bullshit når det gjelder 1 VS 1, og som bare brukes når man spiller 2 VS 2, og ikke single? Jeg leste nemlig noe i sted om det der. Noen bordtennistips, forresten? Kjøpte meg en kølle fra dandoy-sports.com for noen dager siden, den skal bli gøy å få. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Når du server så skal ballen være bak bordet, ikke holdes over. På serven skal ballen sprette i din halvdel av bordet og så motstanderens. Han skal da slå den tilbake til deg og du må vente med å slå til den har vært i din halvdel en gang før du returnerer den. Slå han over bordet så ballen detter i gulvet uten å treffe den halvdel er det ditt poeng. Man kan serve hvor som helst på bordet, diagonalserv og slikt er vel noe fra tennis og gjelder ikke når man spiller 1vs1 nei. Ellers finner du nok reglene på nettet hvis du søker litt. Holder du på en stund blir du god: Endret 11. desember 2007 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Når du server så skal ballen være bak bordet, ikke holdes over.På serven skal ballen sprette i din halvdel av bordet og så motstanderens. Han skal da slå den tilbake til deg og du må vente med å slå til den har vært i din halvdel en gang før du returnerer den. Slå han over bordet så ballen detter i gulvet uten å treffe den halvdel er det ditt poeng. Man kan serve hvor som helst på bordet, diagonalserv og slikt er vel noe fra tennis og gjelder ikke når man spiller 1vs1 nei. Jeg mente ikke på serv, men ellers i spillets gang. Altså, vi har en bllveksling, før du klinker til. Ballen flyr mot meg, og jeg slår den tilbake til deg, før den har vært i golvet hos meg. Hvis han ikke får slått ballen tilbake, og jeg da "vinner" poenget, blir det poeng til meg eller ham? Er det lov å slå ballen før den har vært nede i bordet? Takk for svar, forresten! Mye usikkerhet rundt det med diagonalserv, og konge med svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nei, det er ikke lov å slå ballen før den treffer bordet. Husker jeg og noen kamerater tullet mye med det der før jeg begynte å spille skikkelig. Hvis du slår ballen før den er forbi bordet ditt uten å ha vært i nedi, blir det hans poeng. Men med en gang ballen flyr over bordet uten å ha vært nedi blir det ditt poeng. Da er det ikke noe vits å slå den tilbake for da har du allerede vunnet et poeng. Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Det høres bra ut! Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Nytt spørsmål: Hvordan er reglene mtp. de hvite linjene? Blir det ikke poeng om ballen spretter på dem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nei, den betyr ingenting hvis du ikke spiller "double" (2vs2). Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hehe, det er nice! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå