stened Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) PepsiCo jeg hadde rett med at GTX/Ultra er bedre en GTS. https://prisguiden.no/product.php?productId=56273 dette er GTX og dette er GTS https://prisguiden.no/product.php?productId=86557 ca 500kr forskjell men du kan få GTX brukt for 2500kr da:P da er jo Gtx billigere men GTS er jo såpass billig i forhold til ytelsen hvis du vil ha helt nytt. og har bedre kjøleløsning Endret 13. desember 2007 av stened Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) PepsiCo jeg hadde rett med at GTX/Ultra er bedre en GTS. Ifølge det jeg viste så var GTS bedre enn overklokka GTX, men dårligere enn overklokka ultra Billigste 8800GTS: 2338,- Billigste 8800GTX: 3360,- +kr 1022 Billigste 8800Ultra: 4495,- +kr 2157 Endret 13. desember 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
stened Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 hvor mange tester viste du? åja 1 test som er for de med velgid fur 22 tommer eller 24 tommer.. de fleste har 19 eller 22 kjønner du. jeg nevnte også å kjøpe brukt GTX eller et GTX som ikke en gang er åpna for rundt 2600-2800kr Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) hvor mange tester viste du? åja 1 test som er for de med velgid fur 22 tommer eller 24 tommer.. de fleste har 19 eller 22 kjønner du. jeg nevnte også å kjøpe brukt GTX eller et GTX som ikke en gang er åpna for rundt 2600-2800kr Finnes ikke så mange tester da skjønner du. Så gjør noe bedre før du kommer og klager. Uansett synes jeg gamerkort som 8800GTX og Ultra burde klare det bedre på høyere oppløsninger enn "et normalt brukskort". Dermed feiler du i det utsagnet også. Kom med tester selv. Hjelper ikke å rope høyest om du ikke har argumenter Endret 13. desember 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
stened Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 jo men den sia jeg viste var den en god del tester. men GTX blir varmere og bruker mere strøm. men at oppløsninga ikke funker så bra er at nvidia ikke satser på folk med 30 tommer sjerm og mere på de som har litt mindre. at gtx stråler på de lave oppløsningene. og minnemengden er også større på GTX. men er enig i at GTS er et bra valg i SLI ettersom det nesten ikke koster noe for ytlesen. men sjekk litt på bruktmarkeder. der finner du GTX for mini pris. som meg.. jeg selger mine 2 GTX for 5000kr. siden jeg venter på de nye GTX. jeg sitter igjen på 1 GTX og det gir meg full ytelse. så at trådstarter kjøper 2 GTS vil være lurt hvis han ikke vill ha det varmt og ikke har så stor strømforsyning Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) jo men den sia jeg viste var den en god del tester. men GTX blir varmere og bruker mere strøm. men at oppløsninga ikke funker så bra er at nvidia ikke satser på folk med 30 tommer sjerm og mere på de som har litt mindre. at gtx stråler på de lave oppløsningene.og minnemengden er også større på GTX. men er enig i at GTS er et bra valg i SLI ettersom det nesten ikke koster noe for ytlesen. men sjekk litt på bruktmarkeder. der finner du GTX for mini pris. som meg.. jeg selger mine 2 GTX for 5000kr. siden jeg venter på de nye GTX. jeg sitter igjen på 1 GTX og det gir meg full ytelse. så at trådstarter kjøper 2 GTS vil være lurt hvis han ikke vill ha det varmt og ikke har så stor strømforsyning Vet ikke hvor jeg skal begynne med denne her, kan gjøre det kort og greit. Det er ikke noe poeng i å kjøpe GTX nå som GTS/GT er tilgjengelig. Bortkastede penger rett og slett. Om du vil ha highend, vent til over nyttår. Endret 13. desember 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Synes nå uansett det mest suverene kjøpet man kan gjøre nå er 8800GT 512MB. Billigste 8800GT 512MB på Prisguiden er pr. nå 1561,- og billigste 8800GTS 512MB koster 2338,-. GT er bare litt tregere enn GTS. Og GT kan klokkes en god del. Knallkjøp. Billigste GTX koster 3360,- og billigste Ultra koster 4495,- på prisguiden. Med tanke på at at GT og nye GTS bare er litt svakere enn GTX/Ultra (GTS raskere enn GTX i noen tilfeller), og at de kan klokkes meget bra så ser jeg ingen grunn til å kjøpe GTX/Ultra pr. i dag. Skal man ha i dag så er det dumt å velge noe annet enn GT eller nye GTS. Vil man ha det beste av det beste så venter (Som noen sa her) man til etter nyttår og ser hva som skjer. 8800GT er så billige at det frister å kjøpe et til min PC Nr.2. Der har jeg nå et Radeon X1900XT. Galskap egentlig med tanke på at jeg heller nesten aldri bruker PC nr.2. I tillegg er Radeon X1900XT bra nok for en 19" LCD. Men skal nok greie å holde meg unna denne fristelsen Akkurat som jeg har greid å holde meg unna Quad Core. Som i mine øyne blir en helt meningsløs oppgradering fra Core2 på 3GHz+ pr. i dag. Endret 13. desember 2007 av OcMax Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) GT er bare litt tregere enn GTS. Og GT kan klokkes en god del. Knallkjøp.Sant det. Men GTS har nok samme klokkemulighetene og vil derfor stille likt på den biten Skal man ha i dag så er det dumt å velge noe annet enn GT eller nye GTS.Sant det, men Ati radeon HD3870 er også et godt kjøp. Men det er bare dem tre som er verdt å kjøpe nytt for tida imo. Hadde selv valgt HD3870 om jeg skulle kjøpt idag. Viktig å støtte Amd/Ati i disse nedgangstider, og når dem endelig kommer med et konkurransedyktig kort så er det tid for å slå til Endret 14. desember 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 PepsiCo, Ja, GTS klokker vel like bra og bedre enn GT. Men synes prisforskjellen er såpass stor mellom billigste GT 512MB og billigste GTS 512MB at 8800GT blir et suverent kjøp. Særlig om man tar overklokking i betraktning. Lenke til kommentar
stened Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 mhm helt enig. med OcMax. men 3870 er et super kort og har testet det selv. er helt enig å støtte ATI/AMD de trenger oss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå