Hansulu Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har akkurat lagt inn PHP og MySQL, men får error melding 1130: 'host 'localhost' is not allowed to connect to this mysql server' når jeg prøver å logge meg inn etter at jeg satt opp et nytt passord på Mysql serveren. Første gang klarte jeg å logge meg på ved å skrive "mysql -u root mysql". Men når jeg nå skal logge meg på kommer error meldingen. Noen forslag til hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Vel: Dette har med Databaser å gjøre, ikke PHP Ser ut til at mysql-serveren er konfigurert til å ikke tillate localhost-connections av en eller annnen grunn. Eller så har du kanskje feil passord, men det tviler jeg på.. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Sorry, skulle vel lagt spørsmålet i database kategorien. Fant problemet Det var dette jeg skulle skrive inn "mysql>UPDATE mysql.user SET Password=PASSWORD("new password") ->WHERE User="root";", men jeg skrev: "mysql>UPDATE mysql.user SET Password=PASSWORD ->WHERE User="root";" Derfor ble det galt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå