Deadringer Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hei! Saken er denne: Jeg leier en kjellerleilighet i oslo for 6000kr. Da får jeg 55kvadrat, parabol og wlan. Dette er jo flott som bare det, men wlanet er utrolig ustabilt mtp signalstyrken. Selve routeren står da i etasjen over oss, og jeg har ikke noen mulighet til å gå inn å justere på den hos de jeg leier av. For øyeblikket sitter jeg ute for å få sterkere signal, da jeg sitter over bakken, istedenfor under slik leiligheten stort sett ligger. Det suger, er kaldt og vått. Men er det noe jeg kan gjøre uten å ha direkte tilgang til routeren for å få et sterkere signal ned til leiligheten min? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har du tilgang til å konfigurere den da? Ellers kan du også prøve å oppdatere drivere til trådløskortet Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ekstern antenne kan også fungere for å få bedre signal, eventuelt en repeater fra f.eks. AirLink101 som du plasserer et sted med godt signal, og så sender den videre til deg. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har ikke passord og slikt til routeren dessverre, så jeg kommer ikke inn på den for å konfigurere. Men jeg kan alltids spørre om jeg kan få brukernavn og passord, men de gamle sulikkene har sikkert ikke anelse hva passordet er. Driverne til nettverkskortet er oppdaterte. Jeg har lite lyst til å måtte investere penger i dette lille prosjektet, da det mest trolig ender i at jeg gir beng i hele greia og bestiller nettverk selv. Men håper jo selvfølgelig det er noe mer jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har du avanserte instillinger i driveren for nettverkskortet da? Det er ihvertfall på dem dem fleste intel-wlankorta. (2200BG, 3945ABG, osv) For der kan man stille xmit power Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg kan ta en titt. Om jeg har det, hva skal jeg stille på og hvordan? edit: jeg har det, men finner ingen xmit power. Noe annet? Endret 11. desember 2007 av Nyhus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå